- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

مسوولان ، نسبت به جبران خسارت کشاورزان پارس آباد به شکل جدی اقدام کنند

مغانه- آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت توجه به صنایع کوچک و متوسط آن را راهکار مناسب و مهم برای رفع مشکل رکود و بیکاری و ایجاد تحرک اقتصادی کشور دانست.

وی افزود: مدیران باید برای عملی شدن این راهکار که از بنیان های مهم اقتصاد مقاومتی است طرح های مربوط به واحدهای کوچک و متوسط با ظرفیت اشتغال و درآمدزایی خوب را متناسب با استعدادهای منطقه تعریف و از واحدهای موفق به عنوان الگو استفاده کنند.
وی همچنین از نمایندگان مجلس به خاطر تقدیم طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا به هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ، تقدیر و آن را اقدام بسیار شایسته ؛ ضروری و تأثیرگذار در اصلاح اقتصادی کشور ذکر کرد.
وی با دعوت دولت به اولویت بندی برای اقدامات خود ، پرداخت وام ازدواج به جوانان را بسیار مهم دانست و گفت : موضوع ازدواج و حفظ عفّت و سامان یافتن جوانان بطور قطع باید در اولویت قرار بگیرد و مجلس شورای اسلامی نیز بطورجدی موضوع تعطیلی وام ازدواج را در دستور کار خود قرار دهد.
آیت الله عاملی از جهاد کشاورزی استان اردبیل به خاطر توزیع ۹۷ تن پیازچه زعفران در هشت شهرستان این استان و کاشت ۳۷ هزار اصله نهال پسته در منطقه ارشق و نیز فراهم نمودن مقدمات کشت بادام زمینی در ۶۰ هکتار از زمین های منطقه خلخال و بیله سوار با هدف اصلاح الگوی کشت تقدیر کرد و گفت : اصلاح الگوی کشت در دشت اردبیل و پیدا کردن کشت جایگزین برای سیب زمینی ضرورت دارد.
وی از جهاد کشاورزی استان اردبیل خواست در ارتباط با اصلاح سامانه آبیاری در زمینهای کشاورزی این استان و بهره گیری از سامانه های آبیاری پیشرفته به منظور بالا بردن عملکرد آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب اقدام های جدی تر انجام دهد.
او همچنین با اشاره به خسارات اخیر تگرگ در شهرستان پارس آباد از مسولان ذیربط خواست از منابع حوادث غیرمترقبه نسبت به جبران خسارت کشاورزان زحمتکش منطقه به شکل جدی اقدام کنند. (ایرنا)

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "مسوولان ، نسبت به جبران خسارت کشاورزان پارس آباد به شکل جدی اقدام کنند"

#1 Comment By کشاورز بخت برکشته.. On 2016/06/19 @ 3:16 ق.ظ

سلام
سرمایه ملی کشور همیشه در تاراج و بی مهری مسولان بوده است و خواهد بود یک نگا به زمین های درو شده مردم بندازید ببیند چقدر اسف بار است امسال هم مثل سالهای گذشته گاه کلش گندم های درو شده بلاتکلیف رها شده اند باز دلالها در شهر جولانمیزنن اموال گشاورز بخت برکشته را به قیمت ناچیز خریداری میکنند بیشتر کشاورزان با این سستی بازار علوفه گندم به ناچار آتش خواهد زد فرض کنید هر هکتاری حدود۳تن علوفه گاه کلش بلا تکلیف دارد کجاست اقتصاد مقاومتی مسولان تا جلوی سوختن از بین رفتن این سرمایه ملی را بگیرند در نظر باشد از هر کشاورز ۳تن کاه گندم تولید میکند که دلالان شهر ان را به قیمت ۶۰هزارتومن
خریداری میکنند هرتن ۲۰هزارتومن کاش به این قیمت دست مصرف کننده و دامدار میرسید لا اقل خیال کشاورز از اسایش دامدار هم وطنش آسوده میشد اما افسوس که این چنین نیست