- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

مسابقات قرآنی، سبب تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان می شود

به گزارش مغانه، مشکی روز پنجشنبه در آیین شروع مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی در پارس آباد افزود: این مسابقات که در راستای تقویت و گسترش آموزه های دینی، تعمیق انس با قرآن کریم و توسعه و اشاعه فرهنگ نماز برگزار می شود، همچنین موجب ترغیب دانش آموزان به فراگیری آموزه های قرآنی و بکارگیری این آموزه ها در زندگی فردی و اجتماعی انان می شود.

وی با اشاره به تاثیر و نقش سازنده قرآن در زندگی، اظهار کرد: طبق فرمایش رسول اکرم(ص)، یاد گرفتن و یاد دادن قرآن، هردو عبادت است.

وی، خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات گفت: رسالت اصلی شما بعد از بازگشت به فضای مدرسه این است که دیگران را نیز از دانش و علم و رفتار قرآنی خویش بهره مند سازید.

وی، با بیان اینکه قرآن، تنها معجزه ای است که از عقل و فهم صحبت می کند، ادامه داد: تمسک و عمل به قرآن، موجب رستگاری و سعادت واقعی انسان می شود.

او، با اعلام اینکه آموزش و پرورش استان اردبیل در حوزه علوم قرآنی و اجرای برنامه ها و فعالیت های قرآنی و پرورشی، از استان های پیشرو کشور است، گفت: استفاده مطلوب از ظرفیت های موجود، موجب ارتقای جایگاه استان اردبیل را در این حوزه خواهد شد.

وی، با قدردانی از همکاری و مشارکت تنگاتنگ فرماندار و برخی از دستگاه ها و مدیران اجرایی پارس آباد در برگزاری مسابقات استانی قرآن و معارف اسلامی، استفاده از ظرفیت های موجود استان و اجرای عدالت آموزشی و پرورشی، توجه به پیشرفت منطقی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان، معرفی و استفاده از توانمندی ها و طبیعت دل انگیز پارس آباد را از علل انتخاب این شهرستان به عنوان میزبان برگزاری این مسابقات اعلام کرد.

به گزارش مغانه، مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی، در 9رشته قرائت قرآن، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز، امروز و فردا در محل ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود.

در این مرحله، یک هزار و 450نفر دانش آموز از منتخبان مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان به رقابت می پردازند و برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری که در تابستان امسال در شهرهای ارومیه و مشهد اجرا خواهد شد راه می یابند.

در آیین آغاز به کار مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی استان اردبیل، جمع زیادی از مسوولان منطقه ای و مسوولانی از اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل حضور داشتند.