- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

مزار چهار شهید روستای عمارت به پارس آباد منتقل شد+تصاویر

به گزارش مغانه آنلاین، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل امروز یکشنبه در آیین انتقال و تدفین این شهدای والامقام دوران دفاع مقدس گفت: به دلیل قرار گرفتن گلزار شهدای روستای عمارت در محدوده عملیات ساخت و ساز سد عمارت مزار مطهر چهار شهید این روستا به نام های”ولی قدرتی”، “صمدعمرانی”، “فرامرز مرادی” و “مرحمت خدایی” با تدابیر خاص و ویژه به گلزار شهدای پارس آباد منتقل شد.

یاسر شاهی افزود: با اخذ مجوز شرعی از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با توافق خانواده‌های شهدا مزار مطهر این چهار شهید گرانقدر روستای عمارت با اتخاذ تدابیر ویژه و همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به گلزار شهدای پارس‌‌آباد منتقل و در این مکان تدفین شد.

وی با اشاره به آبگیری سد عمارت در شهریور ماه سالجاری ادامه داد: با توجه به بخش کلی روستای عمارت مزار این شهدای دوران دفاع مقدس نیز زیر آب می‌رفتند که طی جلساتی با دستگاه های اداری و نظامی مرتبط تصمیم گرفته شد مزارهای شهدا انتقال یابد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل افزود: مزار این چهار شهید گرانقدر با رعایت موازین شرعی و با انجام عملیات مهندسی خاص در قالب باکس عینا از محل جدا شده و به محل پیش بینی شده در گلزار شهدای پارس آباد منتقل شد.

شاهی در ادامه از حضور حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، امام جمعه اصلاندوز و مسئولان اداری و نظامی شهرستان پارس آباد به جهت شرکت در مراسم تدفین شهدای روستای سد عمارت در پارس آباد قدردانی کرد.

امام جمعه اصلاندوز نیز با اشاره به اینکه شهید و شهادت مقام بزرگی است، گفت: شهادت بزرگ‌ترین رتبه نزد خداوند متعال است که نصیب هر کسی نمی‌شود؛ چرا که آنها زنده اند و نظاره گر اعمال ما هستند.

حجت الاسلام عظیم اسدزاده با قدردانی از استقبال مردم و مسئولان در انتقال و تدفین شهدای روستای سد عمارت در پارس آباد، افزود: وجود این شهدا مایه برکت و افتخاری بزرگ برای مردم این منطقه است.

فرماندار پارس آباد نیز با اشاره به جانفشانی ها و رشادت های شهدا و جانبازان و ایثارگران، گفت: همه ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

علی علایی خطاب به مدیران دستگاهها و نهادها اظهار داشت: اگر از خودگذشتگی ها و خدمات شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود اکنون ما در این جایگاه و پست مدیریتی قرار نداشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه مباد این پست و مقام و تعلقات زودگذر دنیوی ما را گول بزند افزود: شهدا در همه حال مایه خیر و برکت و و سرمایه ای عظیم برای نظام و انقلاب هستند.

وی به ضرورت عمل به وصایا و رهنمودهای شهدا تاکید و بیان کرد: حفظ حجاب و عفاف و حرکت در مسیر و خط امام و رهبری از توصیه های مهم شهداست.

وی با قدردانی از همه دستگاههایی و مدیرانی که در انتقال مزار این شهدای گرانقدر نقش داشته اند،خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تکریم و تعظیم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شد.

به گزارش مغانه آنلاین، در این مراسم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان اردبیل، امام جمعه اصلاندوز، فرماندار پارس آباد، جمعی از مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه و سایر اقشار جامعه حضور داشتند.

عکس: مهران پروانه