- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن در پارس آباد برگزار می شود

مسابقه
دبیر ستاد برگزاری سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی در استان اردبیل گفت: مرحله استانی این مسابقات 4و5 اردیبهشت سال جاری در شهرستان پارس آباد برگزار می شود.
“علی نوری زارنجی” روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی در پارس آباد افزود: در این رویداد مهم فرهنگی و قرآنی ، 795 نفر دانش آموز پسر و 660 دانش آموز دختر از مناطق و نواحی 19گانه آموزش و پرورش استان اردبیل به رقابت می پردازند.
وی، با بیان اینکه این مسابقات معتبر در 9رشته قرائت قرآن، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز اجرا خواهد شد، ادامه داد: این مسابقات را داوران برجسته استانی و منطقه ای قضاوت خواهند کرد.
او، با اشاره به نامگذاری سال 93 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان ” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: این مسابقات که با هدف شناخت، رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه و نیز تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی برپا می شود، نقش به سزایی در شکوفایی استعدادهای قرآنی منطقه و انس دانش آموزان با قرآن کریم دارد.
نوری، اضافه کرد: مسابقات دانش آموزی قرآن، همه ساله در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری برگزار و منتخبین هر مرحله به مرحله بالاتر راه پیدا می کنند.
وی، بیان کرد: مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی در دو روز(یک روز پسران و یک روز دختران) در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه در محل ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد برگزار خواهد شد.
او، از آمادگی آموزش و پرورش پارس آباد برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر این رقابت ها خبر داد و گفت: به همین منظور از دهه فجر سال گذشته تا کنون، 10جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با حضور رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز و سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
نوری، با اعلام اینکه به نفرات برتر مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، افزود: با رای هیات داوران ، برترین ها و برگزیدگان این رقابت ها، به مرحله کشوری که در مرداد ماه امسال در شهرهای ارومیه و مشهد برگزار می شود، راه می یابند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پارس آباد در ادامه از پشتیبانی ها و حمایت های جدی امام جمعه ، فرماندار، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مساعدت ها و همکاری های مدیران برخی دستگاه های اجرایی منطقه در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و گفت: با همکاری برخی دستگاها و نهادها، در زمان برپایی مسابقات استانی قرآن، بسته های فرهنگی در بین شرکت کنندگان و مدعوین توزیع خواهد شد.
به گفته نوری، اجرای این رقابت ها فرصت مغتنمی برای معرفی و شناساندن توانمندی ها ، قابلیت ها و جاذبه های شهرستان پارس آباد است.
او، از فعالیت11مدرسه قرآنی و سه آموزشگاه ابتدایی خاص قرآنی در این منطقه خبر داد، گفت: در مدارس قرآنی، دانش‌آموزان از برنامه‌های قرآنی در کنار فعالیت‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.
وی، با بیان اینکه آموزش و پرورش پارس آباد در بحث پرورشی از مناطق پیشتاز و پیشرو کشور است، گفت: بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، پارس آباد در بین مناطق و نواحی استان اردبیل، موفق به کسب رتبه اول در کمیته فرهنگی دهه فجر 92 و هفته بزرگداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی شده است.

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "مرحله استانی سی و دومین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن در پارس آباد برگزار می شود"

#1 Comment By ناشناس On 2015/04/15 @ 12:16 ب.ظ

جوایز چه خواهند بود.