- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

مدیرکل فرودگاه‌های استان: فرودگاه پارس آباد تا یک ماه آینده راه اندازی می شود

به گزارش مغانه، سید فخرالدین هاشمی اظهار کرد: ما در استان اردبیل دو فرودگاه مرکز استان و پارس‌آباد را داریم که سابقه فعالیت فرودگاه پارس‌آباد بیشتر از اردبیل است، به طوری که این فرودگاه از سال ۵۲ با هدف ارائه خدمات در مجموعه کشت و صنعت مغان و به شکل کوچک احداث شده و امکان نشست و برخاست فوکر ۲۸ و برخی از هواپیماهای سمپاشی در آن فراهم آمده است.
وی افزود: از سال ۸۱ تا سال ۸۲ این فرودگاه تحویل به شرکت فرودگاه‌های کشور شد تا متولی آن این مجموعه باشد که در هنگام تحویل ما در حقیقت یک فرودگاه متروکه را با نواقصات بسیار زیاد در حوزه زیرساختی تحویل گرفتیم به گونه‌ای که بهسازی و بازسازی آن حتی از ساختن یک فرودگاه جدید دشوارتر و سخت‌تر بوده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با یادآوری اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور بازسازی و بهسازی این فرودگاه را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته است، یادآور شد: طول این فرودگاه ۲ هزار و ۵۶۱ متر و عرض آن ۳۰ متر بوده و باند این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماهای فوکر ۲۸ طراحی شده است.
هاشمی با بیان اینکه از سال ۹۱ تصمیم مسئولان استان و فرودگاه‌های کشور بر این شده تا با بهسازی و نوسازی امکان نشست و برخاست هواپیماهای فوکر ۱۰۰ در این فرودگاه فراهم آید، بیان کرد: از اواخر سال ۹۱ قراردادی در این زمینه با شرکت منعقد شده و در حال حاضر بیش از دو سال است که فرودگاه پارس‌آباد تعطیل بوده و در آن عملیات بازسازی و بهسازی با رقم ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده شرکت فرودگاه‌های کشور و مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار از محل استانداری اردبیل آغاز شده است.
این مسئول با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها موظف بوده تا عرض ۳۰ متر باند را به ۴۵ متر ارتقا دهد تا استانداردی نیز در دو طرف شانه‌های ۷٫۵ متری ایجاد کند ادامه داد: آسفالتی که در سال ۵۲ ریخته شده از بین رفته و نیاز به ترمیم و اصلاح دارد که بر اساس قرارداد سوم تیرماه باید این فرودگاه تحویل داده شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل به کارهای انجام شده در این فرودگاه به نسبت دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: با یک لایه آسفالت و دو لایه آسفالت دیگری که این فرودگاه نیاز دارد امکان عملیاتی کردن فرودگاه با نشست و برخاست هواپیماهای ای‌.تی‌.آر ملخی در رده بدنه کوچک مهیا می‌شود.
هاشمی با اعلام اینکه شانه‌ها جزو باند محسوب نشده و این فرودگاه امکان نشست و برخاست هواپیماهای رده متوسط را خواهد داشت، عنوان کرد: هیچ امکانی برای نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ همچون ایرباس و فوکر ۱۰۰ در حال حاضر وجود ندارد و ما اعتباری برای ادامه فعالیت بهسازی این فرودگاه نداریم.
وی گفت: برای ادامه کار شامل دو لایه آسفالت روی باند،‌ بهسازی Taxi Way، اجرایی کردن پارکینگ هواپیمایی، دستگاه‌های کمک ناوبری، X- Ray و دیگر تجهیزات مورد نیاز، به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم. (فارس)

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "مدیرکل فرودگاه‌های استان: فرودگاه پارس آباد تا یک ماه آینده راه اندازی می شود"

#1 Comment By آرازاوغلو On 2015/05/31 @ 11:13 ق.ظ

دو ساله تعطیل شده الانم میگن امکان نشست فوکر ۱۰۰ نیست.
پرواز با ملخیها بازی با مرگه.
پس چیکار میکردید تو این دو سال؟