امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 20th, 2014 10:00 | کد خبر : 6588 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مجلس رای به برکناری فرجی دانا داد

جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات امروز صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در این جلسه که از ساعت 8 صبح آغاز شد نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در مدت زمان مشخص سخنان خود را مطرح کرده و وزیر علوم نیز به مدت 3 ساعت از خود دفاع کرد. […]

جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات امروز صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این جلسه که از ساعت 8 صبح آغاز شد نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در مدت زمان مشخص سخنان خود را مطرح کرده و وزیر علوم نیز به مدت 3 ساعت از خود دفاع کرد.

در پایان جلسه نیز علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت عدم اعتماد به فرجی دانا را به رای گذاشت که نمایندگان ملت با 145 رای موافق، 110 رای مخالف، 15 رای ممتنع به فرجی دانا رای اعتماد نداد.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، گودرزی وزیر ورزش و جوانان و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی فرجی دانا را همراهی کردند.

طرح استیضاح با امضا 62 نماینده در صحن علنی مجلس بررسی شد.

این استیضاح از تیرماه کلید خورد، اما علیرغم رایزنی های نمایندگان برای رفع دغدغه هایشان در خصوص دانشجویان ستاره دار، بورسیه ها ، مدیران جنجالی، سیاسی بودن دانشگاهها، کاهش رتبه علمی ایران، با پا فشاری مواضع خود هفته گذشته اعلام وصول شد.

اخبار مرتبط

نظرات