امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 17th, 2016 12:23 | کد خبر : 18107 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

مبارزه با ملخ مراکشی در دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی پارس آباد اجرا شد

مدیریت جهادکشاورزی پارس آباد اعلام کرد: از زمان شروع عملیات مبارزه با ملخ مراکشی از فروردین امسال تا کنون دو هزار و ۲۰۰هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان علیه این آفت سمپاشی شده است.

به گزارش روز سه شنبه مغانه، جهاد کشاورزی پارس آباد با صدور اطلاعیه ای بیان کرد: در زمان حاضر عملیات مبارزه با آفت ملخ مراکشی در مناطق آلوده از جمله قشلاق هایی مانند احمدلو، آلاپاپاق، وایری دره سی و چند قشلاق دیگر با شدت ادامه دارد و پیش بینی می شود امسال سطح مبارزه به شش هکتاربرسد.

این اطلاعیه می افزاید: سال گذشته حدود هفت هزار هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان علیه آفت ملخ سمپاشی شده بود که با توجه به اقدامات پیشگیرانه و مبارزاتی که در چند سال اخیر علیه آفت ملخ مراکشی در این شهرستان شده، میزان ملخ‌های باقی مانده از سال گذشته بسیار کاهش یافته است  وپیش بینی می شود از جمعیت ملخ ها در سال آینده به میزان چشمگیری کاسته شود.

در این اطلاعیه از دامداران ساکن در مناطق آلوده به ملخ خواسته شده است، ضمن همکاری با گروه های دفع ملخ از چرانیدن احشام و رهاکردن دام های خود به اراضی سمپاشی شده پرهیز نمایند.

همچنین اطلاعیه جهاد کشاورزی پارس آباد اضافه می کند: این شهرستان به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی خاص، مرکز ملخ های شاخک بلند و کوتاه از جمله ملخ مراکشی و آسیایی است و شناسایی کانون های تخم ریزی ملخ ها و اجرای به موقع عملیات سمپاشی موجب دفع خطر حمله ملخ ها به مراتع و مزارع شد.

در این اطلاعیه ، کمبود بارندگی و خشک شدن علوفه مراتع منطقه عامل اصلی هجوم ملخ اعلام شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات