امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 13th, 2014 12:23 | کد خبر : 5793 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

قطعی مکرر آب، صدای روستائیان بیله سوار را در آورد

معضل قطعی آب شرب در روستاهای بیله سوار که روز به روز در حال تقویت است صدای مردم هفت روستای این شهرستان را در آورده است.

0023

ساکنین روستاهای بیله سوار مدتی است که با قطعی مکرر و یا گل آلود بودن آب شرب دست به گریبان هستند،تا جایی که این وضعیت زندگی ساکنین هفت روستای این شهرستان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و نگرانی‌هایی را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

با توجه به گرمای شدید هوا و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان این وضعیت قطعی آب غیر قابل تحمل بوده و حتی این وضعیت موجب سلب آسایش مردم در این ماه عزیز شده است .
اکثر ساکنین این روستاها به دلیل افت فشار آب و یا نبود آب شرب مجبور هستند تا روزانه هزینه زیادی را متحمل شوند و آب آشامیدنی را خریداری, و یا مثل قدیم آب تانکر و بشکه برای ذخیره سازی آب تهیه کنند که این وضعیت نیز برای برخی از خانوارهای کم درآمد بسیار مشکل است.
طبق گفته اهالی روستاها زمانی که افت فشار و یا قطعی آب رخ می دهد آب در قسمت های مختلف به طور مساوری توزیع نمی شود و روستاهایی که در دورترین نقطه از منبع آب قرار دارند به طور کلی آب آنها قطع می شود ولی قسمت های نزدیک به این منبع مقدار کمی آب در اختیار دارند.
بنا به گفته اهالی روستا ها سیستم کلر زنی منبع آب نیز غیر کارشناسی بوده و اصول بهداشتی در آن رعایت نمی شود به طوری که وقتی مسئولین آب و فاضلاب روستایی اقدام به کلر زنی در این منبع می کنند کیفیت نامطلوب آب محسوس بوده و وجود زیاد و خارج از استاندارد کلر در آب احساس می شود.
گل آلود بودن آب این روستاها در دو هفته پیش به مدت پنج روز و قطعی های مکرر هنگام سحری در ماه مبارک رمضان باعث نارضایتی و سلب آسایش مردم شده است.
منبع آب تامین هفت روستا که در روستای قره قاسملو وجود دارد،احداث آن برای تامین آب چهار روستای زرگر،دمیرچی،قره قاسملو و گوگ تپه بود که بنا به دلایل نامعلوم و اهمال مسئولان وقت آب شرب سه روستای گون پاپاق،اودلو و فولادلو نیز بصورت غیر کارشناسی به منبع اب واقع در روستای قره قاسملو اضافه شده و این قطعی مکرر را موجب شده است.
امید است این یاداشت تلنگری باشد بر همه مسئولان،که برای حل مشکل آب قدمی عملی بردارند و قطره ای آب سرد باشد بر خواب شیرین بانیان تا بیدار شوند و فکری بر آب شرب روستائیان زحمتکش کنند.
بیله سوار

اخبار مرتبط

نظرات