امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 19th, 2014 5:43 | کد خبر : 6564 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فقط دو نیروی کار زن در کشت و صنعت مغان مشغول به کارند

عضو شورای اسلامی شهر پارس آباد گفت: از ظرفیت اشتغال 10 هزار نفری فقط دو نفر نیروی کار زن در کشت و صنعت مغان مشغول به کارند.

به گزارش مغانه، لیلا ایمانزاده بعد از ظهر سه شنبه در نشست مشترک با دهیاران و اعضای شورای شهر زن اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل رکود فعالیت این مجموعه فقط 700 نفر مشغول به کارند که دو نفر آن ها زن هستند.

وی افزود: این در حالی است که کشت و صنعت با هدف ایجاد اشتغال و رونق کشاورزی این منطقه تاسیس شد و در این میان نقشی برای نیروی کار زن قائل نمی شود.

ایمانزاده اشتغال زنان را یکی از دغدغه های جدی عنوان کرد و گفت: مسئولان برنامه ریز باید نسبت به این مهم تدبیر جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان نیز بانوان پارس آبادی با مشکل مواجه اند، ادامه داد: به عنوان مثال عدم تکمیل بیمارستان 120 تخت خوابی این شهر و نبود دستگاه MRI موجب شده است برای درمان بیمار 220 کیلومتر مسافرت کند.

عضو شورای اسلامی شهر پارس آباد الحاق این شهرستان به منطقه آزاد تجاری ارس، احداث راه‌آهن، بازگشایی گمرک اصلاندوز و تازه کند، ساماندهی آب های سطحی، ایجاد فرمانداری ویژه و بهبود وضعیت آب شرب به دلیل آلوده بودن آن را از مطالبات جدی شهروندان برشمرد.

فعالیت بدون بیمه استثمار است

در این مراسم همچنین عضو شورای اسلامی شهر نمین با بیان اینکه اغلب اعضای شورای شهر به ویژه زنان بدون دستمزد و بیمه فعالیت می کنند گفت: اظطراب ناشی از نحوه انجام کار به خانواده فرد نیز منتقل می شود.

ماریا جعفری فعالیت کاری به این شکل را استثمار نامید و افزود: در حال حاضر پرداختی به اعضای شوراها ماهیانه 100 هزار تومان است که به صورت شش ماه یکبار پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر با بسیاری از مشکلات بانوان در ارتباط اند، اضافه کرد: نمونه هایی از معیشت زنان زا داریم که حتی وام 10 میلیون ریالی برای بهبود معیشت وی پرداخت نشده است.

جعفری با بیان اینکه بانوان نمینی حتی یک تفرجگاه ندارند، اضافه کرد: حتی یک پارک عمومی برای تفریح مردم در این شهر احداث نشده است.

صنایع دستی بانوان خلخالی نیازمند حمایت است

همچنین عضو شورای اسلامی شهر خلخال در اظهارات خود خواستار حمایت از صنایع دستی تولیدی بانوان این شهر شد.

به گفته شهناز شاطری صنایع دستی قابل توجه تولید می شود اما مکان مناسبی برای فروش و عرضه وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر این نبود راه های ارتباطی مناسب منتهی به این شهر مشکلات خروج از محرومیت را تشدید کرده است.

وی خواستار استفاده از پتانسیل های نیروهای زن در رده های مختلف مدیریتی شد و تاکید کرد: انتظار داریم در سفر رئیس جمهور احداث پارک ها و فرهنگ سراهای مناسب برای بانوان استان اردبیل تصمیم گیری شود.

منبع: مهر

کلید واژه های مطلب:
اعضای زن شوراهای شهر اردبیل
|
استان اردبیل
|
اشتغال زنان
|

اخبار مرتبط

نظرات