امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 1st, 2015 12:38 | کد خبر : 11915 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فضای سیاسی شهر امن نیست /پیشی رابطه بر ضابطه

بررسی وضعیت شهر گرمی با توجه به اینکه عنوان سیاسی ترین شهر ایران را با خود یدک می کشد، در چند سطر نمی گنجد. اما آن چیز که واضح و عیان است با توجه به تاریخ درخشان این منطقه، یکی از علل اصلی عقب ماندگی آن همین سیاست نابجا است.

به گزارش مغانه به نقل از آزادلو، متأسفانه از گذشته دور گرمی مرکز جولان برخی سیاسیون جعلی بوده و همچنان نیز است. نفوذ سیاست در جوهره بیشتر ادارات و به تبع آن با تأثیر بر مسئول مربوطه تبعات بسیار مخربی می تواند برای شهر به دنبال داشته باشد.

فرمانداری به عنوان مرکز فرماندهی شهرستان و فرماندار به عنوان بالاترین مقام سیاسی می تواند نقشی اساسی در پیشرفت و یا پسرفت منطقه ایفأ کند. از این رو توجه به عملکرد فرمانداران از سال های دور یکی از موضوعات مهم مردم و محافل بوده و همیشه اقدامات انجام گرفته در گذشته و حال مورد بررسی قرار گرفته و خواهد گرفت.

این روزها فرمانداری گرمی مغان با توجه به حساسیت بیشتر مردم و رسانه به موضوع تغییر فرماندار و همچنین تب و تاب معارفه معاون فرماندار جدید ملتهب است. از این رو باید مسئولان و در رأس آن فرماندار محترم شهرستان با تدبیر کامل برخورد کرده و از تصمیم گیری عجولانه بپرهیزند.

راضیه بابازاده، منیژه رشید، شبنم موسوی، شهرام محمدی، صمد توکلی، منصور علیزاده و بهنام اقبالی نیروهای جدیدالورود فرمانداری هستند که در قسمت های مختلف مشغول فعالیت هستند. بارها گلایه فرماندار مبنی بر کمبود نیرو و خالی بودن سمت های سازمانی را شنیده و دیده ایم که خوشبختانه این مورد حل شد. اما با توجه به مدت زمانی که نیروهای جدید وارد چارت فرمانداری گرمی شده اند، هنوز جایگاهی برای آن ها تعریف نشده است.

از سوی دیگر نه تنها فرمانداری بلکه کلیه ادارات مرتبط از تجربیات فردی همچون «محمد روحانی» بهره می بردند. وی یکی از معدود نیروهای فعال فرمانداری بوده و همیشه اظهار نظرهای مفید وی در راستای توسعه و عمران منطقه بوده است. حال فرماندار با انتقال این نیروی ارزشمند به بخشداری انگوت مهر تأییدی بر پیشی رابطه بر ضابطه گذاشت.

این موضوع متأثر از مطلب فوق و نفوذ سیاست غلط در جوهره مسئولان است که با تصمیم عجولانه یک نیروی کاری را با توجه به سلایق فردی و گلایه های شخصی به بخشداری تبعید کرد. گرچه بلاشک محمد روحانی شایستگی و لیاقت خود را در بخشداری نیز به اثبات خواهد رساند.

با توجه به اینکه فرماندار محترم شهرستان، در هر تریبونی گرمی را جزیره ای امن سیاسی در استان عنوان می کند، شایسته است از اینگونه اقدامات که اتحاد بین کارکنان و ادارات و مردم را در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت خدشه دار می کند، جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

فرماندار که فامیل نماینده باشد یا سه چهارسال بر پست و صندلی تکیه کند از کار برمردم بری نخواهد بود و فکرش را تفرقه بین کارکنان خواهد بود و لازم است این فرد زحمت کش هرچه سریعتر به محل کار قبلی برگردد و گرنه ……………..
شهروند

ناشناس

ناشناس- هرچه گشتیم از شهرستان گرمی درباب سیاست اشخاصی ندیدیم حتی یک نظریه سیاسی ویا یک حرکت سیاسی در طول تاریخ تنها عدهای را دیدیم که به عوض پرداختن به همه به یکدیکر میپردازند و وارد حریم شخصی دیگران میشوند و از نظر قاطبه مردم نیز خیلی رسوا هستن . در کل مردم نجیب شهرستان علیرغم میل بعضیها اصلا سیاسی نیستند