- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

فرودگاه پارس‌آبادمغان تا دو ماه آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش مغانه، فخرالدین هاشمی خادملو در جریان بازدید از روند اجرایی عملیات بهسازی و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد اظهار کرد: عملیات تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد که از سال گذشته شروع شده با 60 درصد پیشرفت در حال انجام است و تلاش بر این بوده تا هرچه سریع‌تر این فرودگاه که می‌تواند آسایش مردم شمال استان را در ترددها و سفر به مرکز کشور فراهم آورد، برقرار شده و زمینه بهره‌برداری از آن به وجود آید.

وی با بیان اینکه برای تکمیل فرودگاه پارس‌آباد 5 میلیارد تومان اعتبار جدید پیش‌بینی شده تا روند اجرایی آن سرعت بیشتری بگیرد، تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این فرودگاه امکان نشست و برخاست هواپیماها با بدنه متوسط به ویژه فوکر 100 به وجود آمده و امکان استفاده از این فرودگاه برای صادرات محصولات مختلف فراهم آید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل، شمال این استان را قطب تولید محصولات زراعی، باغی و دامی توصیف کرد و گفت: طرح توسعه فرودگاه پارس‌آباد باید امکان گسترش پروازها را به شهرهای مختلف فراهم آورد تا یک حرکت و زمینه خوبی را در تحولات منطقه‌ای و حتی استانی شاهد باشیم.

هاشمی خادملو از فرودگاه پارس‌آباد به عنوان دومین فرودگاه فعال استان اردبیل با سابقه دیرین یاد کرد و افزود: ما سعی کردیم در نوسازی و بهسازی این فرودگاه پارس‌آباد به گونه‌ای کارها را به پیش ببریم تا کوچکترین تأخیر و تعلل در پروازها را شاهد نباشیم.

به گزارش مغانه، پروژه تعریض باند فرودگاه پارس آباد به صو رت مشارکتی بین شرکت فرودگاهها ی کشور واستانداری درحال اجرا میباشد که آسفالت وسطح باند به طول 3 کیلومتر وعرض 45مترازمحل اعتبارات شرکت فرودگاهها وتعریض5/7متر ویک لایه آسفالت بیندر 5 سانتی از محل اعتبارات استانداری اردبیل میباشد وگروه مهندسین مشاور فرود راه از طرف شرکت فرودگاههای کشور بر این پروژه نظارت دارند.