- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

فرمانده مرزبانی کشور: دشمنان به دنبال صدور ناامنی ها به ایران اسلامی هستند

IMG_7594

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به تحولات و درگیری های در برخی کشورهای منطقه، گفت: دشمنان از راه های مختلف در تلاش هستند تا ناامنی ها را به داخل ایران اسلامی صادر کنند.

سردار حسین ذوالفقاری در آیین اعطای درجه و دانش آموختگی دانشجویان رسته مرزبانی و دریابانی دانشگاه علوم انتظامی که امروز دوشنبه در پادگان آموزشی اصلاندوز برگزار شد، افزود: به لحاظ همراهی مردم و به برکت وجود ولایت فقیه در راس حکومت، نیروهای بابصیرت، فداکار و شجاع، امنیت در کشور حاکم و برقرار است.

وی با اشاره به تحولات و جنگ داخلی در برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: امروز به لحاظ ناآگاهی بعضی از سران مرتجع عرب، متاسفانه شاهد بروز ناامنی و جنگ چند وجهی و فرقه ای در بعضی کشورهای منطقه هستیم .

وی، با اشاره به مسایل و درگیری ها در کشور سوریه گفت: متاسفانه عده ای ناآگاه و کج فهم دقیقاً کارهایی در این کشور انجام می دهند که دشمنان می خواهند.

IMG_7372

او، با اشاره به وضعیت مرزهای کشور گفت: ایران اسلامی با 15کشور همسایه است و حدود هشت هزار و750کیلومتر مرز مشترک آبی و خشکی با این کشورها داریم.

ذوالفقاری با بیان اینکه ایران در کریدور تولید و انتقال انرژی قرار دارد، بیان کرد: کشورما از نظر ژئوپولوتیکی وضعیت ویژه ای دارد و این برجستگی، اهمیت مرزهای ما را دوچندان کرده است

فرمانده مرزبانی ناجا،، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرزهای کشور گقت: در چند سال گذشته توجه خاصی به حوزه مرز شده است و به لطف خداوند آسیب پذیری های امنیتی در مرزهای ما روز به روز کمتر می شود.

به گفته وی، در حوزه تردد اشرار و تروریست ها از مرزهای کشور وضعیت کاملاً کنترل شده است و ورود مواد مخدر از مرزهای خشکی تقریباً به صفر رسیده است.

وی، با اشاره به اقتدار و توان بالای مرزبانان جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: باید همواره توان جسمی، علمی، رزمی، معنوی و آمادگی های خود و توان کشور را افزایش دهیم.

وی، تعامل سازنده و اصولی توام با عزت و اقتدار با کشورهای پیرامون و مشارکت عینی و عملی مردم در تامین امنیت مرزها را از راهبردهای اساسی مرزبانی دانست و گفت: فضای کار و صمیمیت و معنویت و تلاش در مجموعه نیروی انتظامی مهیاست.

IMG_7378

وی اضافه کرد: ما باید همواره در حال یاددان و یا یادگیری باشیم و نیازمند این هستیم که آموزش های خود را به روزرسانی و بازخوانی کنیم.

تجلیل از خانواده های شهدا، اهدای جایزه و لوح به تعدادی از فرمانده هان و اساتید نمونه ، اجرای سرود و حرکات نمایشی توسط دانشجویان و سربازان پادگان شهید مدنی، اجرای رژه توسط نیروهای حاضر در میدان و عملیات چتر ریزی و چتربازی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پارس آبادمغان در 230کیلومتری شمال شهر اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.