امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
زمان انتشار : اکتبر 7th, 2013 8:59 | کد خبر : 1087 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرمانده مرزبانی استان اردبیل: مرزنشینان مرزبانان واقعی کشورند

  فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان واقعی مرزهای ایران اسلامی هستند. به گزارش مغانه، سرهنگ حسین عدالت طلب روز دوشنبه در همایش بزرگ استانی مرزبانان و مرزنشینان، که به مناسبت هفته ناجا در پارس آباد برگزار شد افزود: ما به مرزنشینان به عنوان مرزبانان حقیقی می نگریم و این قشر سهم […]

 IMG_8508

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان واقعی مرزهای ایران اسلامی هستند.

به گزارش مغانه، سرهنگ حسین عدالت طلب روز دوشنبه در همایش بزرگ استانی مرزبانان و مرزنشینان، که به مناسبت هفته ناجا در پارس آباد برگزار شد افزود: ما به مرزنشینان به عنوان مرزبانان حقیقی می نگریم و این قشر سهم مهمی در تامین و ارتقای امنیت مرزها دارند.

وی، با استناد به فرمایشات فرمانده کل قوا در خصوص مرز، اظهار داشت: مرز هر کشوری به منزله ناموس آن کشور است.

وی، با بیان اینکه ایجاد و برقراری امنیت در مرزها، موجب امنیت در عرصه های مختلف و به تبع آن پیشرفت و توسعه کشور در زمینه های گوناگون از جمله عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و علمی می شود، ادامه داد: بدون دستیابی به امنیت در مرزها نمی توان انتظار پیشرفت و تعالی کشور را داشت.

او، اضافه کرد: تعامل و همکاری بیشتر بین مرزنشنیان و مرزبانان به امنیت هرچه بیشتر مرزها و اقتدار نظام جمهوری اسلامی می انجامد.

عدالت طلب با اعلام اینکه در دوره های مختلف عشایر و مرزنشینان غیور استان با جان و دل از مرزها و حدود و ثغور کشور حفاظت و حراست کردند و نگذاشته اند ذره ای از خاک کشورمان به چنگ بیگانگان بیفتد.

وی، به جانفشانی ها و رشادت های مرزبانان کشور اشاره و بیان کرد: مرزبانان نظام جمهوری اسلامی نه برای معاش بلکه برای معاد تلاش و خدمت می کنند.

فرمانده مرزبانی استان، به اقتدار و آمادگی مرزبانان کشور در دفاع از مرزها اشاره و اضافه کرد: امروز هیچ قدرت و کشور خارجی جرات تجاوز به خاک جمهوری اسلامی را ندارد.

وی، به توطئه ها و دسیسه های دشمنان علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: دشمنان از راه های مختلف در صدد برهم زدن نظم و امنیت و اوضاع کشورمان هستند که در سایهه رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت و پشتیبانی مردم و مسوولان از ولایت فقیه، تمام نقشه های دشمنان و معاندان نظام نقش برآب شده است.

او، تعهد، تخصص، نظم و انضباط، و شجاعت و ایثار را از مشخصه های اصلی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران دانست و بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر بین مرزبانان و مرزنشینان استان تاکید کرد.

وی، با بیان اینکه امروز امنیت در مرزهای فیزیکی کشور حاکم و برقرار است، خواستار حفاظت و پاسداری از مرزهای فکری و اخلاقی شد.

در این همایش یک روزه علاوه بر معاون سیاسی امنیتی استانداری، امامان جمعه پارس آباد و اصلاندوز، فرماندهان مرزبانی، فرمانداران، جمعی از مرزبانان و مرزنشینان شهرستان های مرزی استان  و جمعی از مدیران کل و مسوولان دستگاه های اجرایی استان و منطقه نیز حضور داشتند.

در این مراسم، اعطای هدایا و لوح  از 10نفر از مرزبانان و مرزنشینان نمونه شهرستان های مرزی استان و خانواده های شهدای منطقه تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظرات