امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 18th, 2015 10:29 | کد خبر : 13531 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

فرماندار پارس آباد: داشگاه ها از شکل گیری مسائل قومگرایی جلوگیری کنند

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه قوم گرایی و طایفه بازی با وحدت و انسجام اسلامی و ملی در تضاد است، گفت: مسوولان دانشگاه های منطقه با آگاهی بخشی به دانشجویان، از شکل گیری مسائل و مباحث قوم گرایی در محیط دانشگاه جلوگیری کنند.

به گزارش مغانه، مهدی احمدی در اولین جلسه کمیسیون دانشجویی شهرستان پارس آبادکه با حضور مسئولین ادارات و روسای دانشگاهای شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است، افزود: دانشگاه ها از فعالیت علیه یا له کاندیداهای احتمالی و تبلیغات زودهنگام اجتناب کنند.

وی با اشاره به مرزی بودن شهرستان، گفت: باید برای برقراری ارتباط علمی و آموزشی با دانشگاههای کشورهای همسایه و نیز جذب دانشجو و تبدیل دانشگاههای شهرستان به مراکز علمی بین المللی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در تدوین سند توسعه شهرستان روی دانشگاهها حساب می کنیم ادامه داد: اکثر دستگاههای اجرایی کارها را بدون برنامه ریزی و مطالعه پیش می برند که این کار علاوه بر تحمیل هزینه زیاد بر دولت ، اگر نتیجه و ثمره ای نداشته باشد خیانت به ملت و بیت المال محسوب می شود.

وی بر ضرورت بالابردن سطح کیفی دانشگاهها و افزایش تعداد رشته های خوب و در سطوح بالای علمی ، کارشناسی ارشد و حتی دکتری، برقراری ارتباط با شرکت های دانش بنیان و کارخانه ها و رسیدگی به وضعیت محیط و فضای دانشگاه ها تاکید کرد و گفت : چگونگی بهره برداری پروژه های عمرانی در دست احداث از جمله پایاب سد خداآفرین نیاز به برنامه ریزی ومطالعه دارد از این روی دانشگاهها باید در این امر پیشقدم باشند و برنامه ها و نتیجه مطالعات خود را در اختیار ما قرار دهند.

وی اضافه کرد: دانشگاهها باید آمادگی لازم را برای مسائل علمی و دانش بنیان و پارکهای علم و فن آوری داشته باشند و به مسائل ملی و مذهبی و نماز جماعت و عفاف و حجاب اهمیت دهند.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ناشناس

چرا هر کی از راه میرسه سخن از قوم گرایی میزنه ولی از مسئولین کسی نیست از حق ابتدایی هر آذربایجانی من جمله تحصیل به زبان مادری حرفی نمیزنه بله مشخصه چون رئیسه ؟یا محکوم به پان ترکیسیم میشه؟