- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

فرماندار: فرودگاه پارس آباد اوایل مهر امسال بازگشایی می شود

به گزارش مغانه، اکبر صمدی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح روکش آسفالت باند فرودگاه این شهرستان گفت: هم اکنون لایه دوم آسفالت باند فرودگاه پارس آبد در دست اجراست که با اتمام لایه سوم، فعالیت این فرودگاه پس از پنج سال تعطیلی از سر گرفته می شود.

وی اظهار کرد: تا کنون۱۵۰میلیارد ریال برای اجرای طرح افزایش پهنا و ارتقای استحکام و مقاومت باند فرودگاه هزینه شده و با تکمیل این پروژه امکان نشست و برخاست هواپیماهای سنگین مثل فوکر۱۰۰، ام دی و ایرباس در فرودگاه پارس آباد فراهم می شود.

وی با یادآوری اینکه فرودگاه پارس آباد در سال ۱۳۵۲راه اندازی شده است، ادامه داد: از آن زمان تا به حال هیچ گونه طرح و عملیاتی در راستای بهسازی و توسعه باند فرودگاه انجام نشده است.

صمدی از تخصیص حدود سه هزارتن قیر رایگان برای شتاب بخشیدن به عملیات روکش آسفالت باند فرودگاه پارس آباد خبر داد و افزود: این مقدار با پیگیری جدی مدیرکل فرودگاه های استان و عنایت ویژه استاندار اردبیل اختصاص یافته است.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه مسوولان استانی و شهرستانی و مدیران شرکت فرودگاه های کشور برای توسعه و بازگشایی فرودگاه این شهرستان شبانه روز در تلاش هستند، اضافه کرد: از سرگیری پروازهای فرودگاه پارس آباد، نقش موثری در رونق و پیشرفت و توسعه پایدار این منطقه مرزی دارد.

صمدی همچنین از شروع عملیات استریپ سازی باند فرودگاه پارس آباد با امکانات و ماشین آلات شهرستان خبر داد و گفت: تمام زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز از همه مهم تر باند فرودگاه در حال تکمیل شدن و طرح های توسعه ای به سرعت در دست اجراست.

فرودگاه پارس آبادمغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

photo_2016-07-24_19-04-22 photo_2016-07-24_19-06-01 photo_2016-07-24_19-06-40