- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

فائزه هاشمی: تمایلی برای خروج از زندان نداشتم

310499_856

فائزه هاشمی با بیان اینکه من را به زور از زندان آزاد کردند، گفت: دوست داشتم با زندانیان باشم، حتی دوبار مرخصی دادند، قبول نکردم.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فائزه هاشمی شب گذشته در جلسه‌ای که با حضور اصلاح‌طلبان برگزار شد گفت: شعار مرگ بر آمریکا می‌تواند مانند شعار مرگ بر شوروی حذف شود که البته باید بر اساس منافع ملی باشد و رابطه هزینه و فایده در نظر گرفته شود.

وی در باره حضور خود در دولت یازدهم گفت: نه من و و نه دولت برنامه‌ای برای حضور در دولت نداریم البته درمورد انتخاب استانداران تماس‌ها و دیدارهایی خودم داشته‌ام و در استان‌هایی که اجماع بر سر یک نفر بوده استاندار انتخاب شده است.

وی در ادامه بحث حجاب را موضوعی شخصی دانست و تصریح کرد: جامعه باید به حدی برسد که همه یک حجاب مقبول داشته باشند البته گاهی وقت‌ها هم بدحجابی یک مبارزه مدنی است اما می‌تواند از سوی دیگران سوء استفاده شود و متاسفانه در این 35 سال رفتار‌های نامناسبی با خانم‌ها شد و ما می‌بینیم بد حجابی نیز بیشتر شده است.

وی با اشاره به حضور توفیقی در وزارت علوم بیان کرد: دکتر توفیقی دانشجویان و اساتید ستاره‌دار را به دانشگاه برگردانده است.

هاشمی درباره آزادی خود از زندان گفت: من را به زور از زندان آزاد کردند من دوست داشتم در لحظه سال تحویل با زندانیان باشم حتی دوبار مرخصی دادند قبول نکردم و در نهایت با زور بازوهای من را گرفتند و در ماشین گذاشتند و نظر من هم همین بود زیرا می‌گفتم همانگونه که من را به زور آوردید با زور ببرید.

وی با اشاره به اینکه پرونده مهدی هاشمی بسیار قطور اما غیر مستند و غیر واقعی است افزود: پرونده او چند هزار صفحه زبان خارجی دارد که کسی نمی‌تواند ترجمه کند که حتی قاضی هم، پرونده را برگرداند و گفت پرونده باید اصلاح و تکمیل شود؛مطمئنم حتی یک مدرک واقعی هم علیه او وجود ندارد.

هاشمی با بیان اینکه سفر حجت الاسلام والمسلمین روحانی به نیویورک بسیار مهم و دارای نتایج مثبتی بود افزود: گفت‌وگوی تلفنی دکتر روحانی و اوباما و دیدار دکتر ظریف و جان کری کارهای بزرگ و شجاعانه‌ای بود که امیدوارم ادامه پیدا کند و البته این رابطه با مخالفت کشورهایی مانند رژیم صهیونیستی و روسیه همراه بود که دلیل روسیه ترس امتیاز ندادن ایران به این کشور بود.

وی در ادامه تاکید کرد: صحبت‌های اوباما درباره وجود گزینه نظامی روی میز در این فضای مثبت بی‌تدبیری بود و البته جواب دکتر ظریف بسیار خوب بود که که توصیه کردند در رفتار خود ثبات داشته باشند

وی در پایان درباره حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه گفت: آقای هاشمی بعد از آن نماز جمعه تاریخی 88 خودشان به نماز جمعه نرفتند و این در حالی بود که هر ماه برای حضور ایشان تماس گرفته می‌شد که قبول نکردند.