امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جولای 26th, 2015 1:55 | کد خبر : 12947 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عملیات اجرایی بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد تکمیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد در ۳ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش مغانه از روابط عمومی استانداری اردبیل، علی آذرنژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی عملیات اجرایی بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد اظهار داشت:‌ با انجام اقدامات لازم و براساس پیشرفت‌های انجام شده عملیات اجرایی بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد در ۳ ماه آینده به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای بهسازی این باند تصریح کرد:‌ در سال ۹۳ از محل اعتبارات استانی و ملی برای بهسازی باند فرودگاه پارس‌آباد ۳۸ میلیارد ریال اختصاص یافته و در این حوزه هزینه شده که با تخصیص این میزان اعتبارت شاهد پیشرفت در عملیات اجرایی باند فرودگاه پارس‌آباد بودیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و بهسازی این پروژه در حال هزینه است که امیدواریم تا ۳ ماه آینده عملیات اجرایی که شامل روکش باند زهکش است، به اتمام برسد.

آذرنژاد با اشاره به چهارخطه کردن محور پارس آباد – سربند بیان کرد: برای چهارخطه کردن محور پارس‌آباد – سربند ۳ میلیارد تومان از طریق راه و شهرسازی استان درسال ۹۳ هزینه شده که برای تکمیل عملیات این محور از محل اعتبارات استانی و ماده ۱۸۰ در سال گذشته اعتبار کافی در نظر گرفته می‌شد که این کار انجام نشده که به لحاظ اهمیت موضوع در تلاش هستیم، این مهم محقق شود.

به گزارش مغانه، پروازهای فرودگاه پارس آباد به منظور توسعه و تعریض و تطویل باند از اوایل سال ۹۱ تعطیل است.

این فرودگاه به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور شد.

نظرات

درد دل یک شهروند

۱۶-۱۰-۲۰۱۴, ۱۷:۴۵
بهره برداری از فرودگاه پارس آباد تا ۲ ماه دیگر
مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاههای کشور گفت: طرح توسعه فرودگاه مرزی پارس آباد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰درصد در حال اجراست که تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاههای کشور گفت: طرح توسعه فرودگاه مرزی پارسآباد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰درصد در حال اجراست که تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.
‘احمد قربانی’ در جلسه بررسی مشکلات توسعه فرودگاه شهرستان پارسآباد با بیان اینکه به رغم کمبود اعتبارات کارهای عمرانی و بهسازی فرودگاهها و تقویت در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یکی از فرودگاههایی که نیاز به بهسازی و توسعه حقیقی داشته فرودگاه پارسآباد است و بایستی با تلاش و همت مهندسان داخلی تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.
وی افزود: طرح توسعه فرودگاه پارسآباد با هزینه کرد ۴ میلیارد تومان در حال انجام است که با گذشت مدت زمان چندین ماه این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد تا ۲ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل بهسازی و توسعه فرودگاههای کشور در ادامه تصریح کرد: برای توسعه و احداث ۵۴ فرودگاه در کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه میشود که به سرعت عملیات اجرایی آنها نیز در استانهای مختلف در حال انجام است.
در ادامه فرماندار پارس آباد نیز گفت: باند فرودگاه پارسآباد از هر طرف ۷٫۵ متر تعریض میشود تا امکان نشست و برخاست هواپیماهای بدون ملخ در این فرودگاه فراهم آید.
‘ایرج بیگدلو’ با اشاره به اینکه تعریض باند، بهسازی سالن پذیرش و محوطه آن و همچنین تجهیز باند فرودگاه به امکانات جدید در دستور کار مسئولان کشوری و استانی است، اظهار امیدواری کرد که با تجهیز و توسعه فرودگاه پارس آباد امکان برقراری پروازهای مجدد به تهران، شهرهای زیارتی و حتی کشورهای همسایه فراهم شود.
۲۵-۱۱-۲۰۱۴, ۰۰:۴۸
پروازهای تهران – پارس آباد از سر گرفته می شود
فخرالدین هاشمی مدیر کل فرودگاههای استان اردبیل در حاشیه بازدید از روند اجرایی عملیات بهسازی و تعریض باند فرودگاه مرزی شهرستان پارسآباد با بیان اینکه برای تکمیل فرودگاه پارسآباد ۵ میلیارد تومان اعتبار جدید پیشبینی شده تا روند اجرایی آن شتاب بیشتری بگیرد، گفت: با راهاندازی هرچه سریعتر این فرودگاه امکان نشست و برخاست هواپیماها با بدنه متوسط به ویژه فوکر ۱۰۰ به وجود آمده و امکان استفاده از این فرودگاه برای صادرات محصولات مختلف فراهم آید.
وی افزود: عملیات تعریض باند فرودگاه پارسآباد که از سال گذشته شروع شده با ۶۰ درصد پیشرفت در حال انجام است و تلاش بر این بوده تا هرچه سریعتر این فرودگاه که میتواند آسایش مردم شمال استان را در ترددها و سفر به مرکز کشور فراهم آورد، برقرار شده و زمینه بهرهبرداری از آن به وجود آید.
هاشمی از فرودگاه پارسآباد به عنوان دومین فرودگاه فعال استان اردبیل با سابقه دیرین یاد کرد و افزود: ما تلاش کردیم در نوسازی و بهسازی این فرودگاه پارسآباد به گونهای کارها را به پیش ببریم تا کوچکترین تأخیر و تعلل در پروازها را شاهد نباشیم.
مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل، شهرستان پارس آباد را قطب تولید محصولات زراعی، باغی و دامی دانست و اظهار داشت: طرح توسعه فرودگاه پارسآباد مغان باید امکان گسترش پروازها را به شهرهای مختلف فراهم آورد تا یک حرکت و زمینه خوبی را در تحولات منطقهای و حتی استانی شاهد باشیم.. در این بازدید مهندس نصیری فرماندار , احدی معاون فرماندار و سرگزی رئیس فرودگاه پارس اباد ایشان را همراهی میکردند.
فرودگاه پارسآباد با هدف توسعه پهنای باند و تعریض از ابتدای سال ۹۲ تاکنون با هدف تعریض و توسعه پهنای باند تعطیل شده و نشست و برخاست هواپیماها در آن صورت نمیگیرد.
فرودگاه اردبیل مجهز به آی ال اس CAT2 میشود

تاریخ انتشار: ۲۰/۱۰/۱۳۹۳
هاشمی اعلام کرد: وجود سیستمهای کمک ناوبری در فرودگاه اردبیل استانداردهای پروازی را دو چندان کرده است.
سید فخرالدین هاشمی مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاههای کشور با اعلام اینکه خوشبختانه با وجود شرایط نامساعد جوی در فرودگاه اردبیل پروازها با کنسلی مواجه نبودهاند، گفت: طی روزهای اخیر با وجود بارش برف و کولاک در
این استان، پروازها انجام میشده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که ۶۰۰ متر دید افقی در ارتفاع ۶۵ متری وجود داشته باشد، پروازها با مشکلی مواجه نیستند.
مدیرکل فرودگاههای استان اردبیل عنوان کرد: در حال حاضر سیستمهای کمک ناوبری در فرودگاه بهویژه آیالاس CAT1 و سیستم RVR در این فرودگاه به نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه کمک میکنند.
هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر نصب فیزیکی دستگاه آیالاس CAT2 تمام شده اما هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.
وی گفت: طی روزهای گذشته در دمای هوای ۲۵ درجه زیر صفر پروازهای ما با مشکل مواجه نبوده و در مدت زمان تعیین شده انجام شدهاند./خ
با این اوصاف مردم قضاوت کنند عامل تاخیر بهسازی فرودگاه پارس آباد در مقایسه با هزینه های سرسام آوری که فقط برای نشست و برخاست هواپیماها به فرودگاه اردبیل می شود چیست لیکن زمانهای که در اردبیل هوا نامساعد( اکثرا در زمستان و چه سایر فصل ها )بوده و می توانست پروازهای کنسل شده به فرودگاه پارس آباد بیاید و یا بجای هزینه های هنگفت خرید تجهیزات برای فرودگاه اردبیل جاده مغان به اردبیل هزینه می شد تا از حوادث های ناگوار جاده مغان کاسته می شد و هم اردبیلی ها زود تر به مقصدشان می رسیدند .