امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 1st, 2014 10:39 | کد خبر : 6825 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

علاج سیاست زدگی گرمی

سياست، روش يا راهبرد مديريت امور يك جامعه انساني است و در تدوین و اجراي يك برنامه سياسي، مولفه هايي همچون فرهنگ،تحصيلات،گرايشات،عقايدو نيازهاي يك جامعه لحاظ مي گردد.اماسياست زدگي که از آن به فقر تفكر تعبير مي شود شايد نوعي بيماري اجتماعي است كه علل مختلفي در بروز آن تاثير دارد.

محمودعلايي فرماندار گرمي در نشستي با نخبگان و معتمدان اين شهرستان، سياست زدگي را موجب عقب ماندگي عمراني اين شهرستان دانست و همت همگان را در زدودن اين لكه از پيشاني گرمي خواستار شد.
وي گفت:اختلاف در سلائق سياسي نبايد به مخالفت باهمديگر و كاهش خدمات اداري و مردمي بيانجامد.
حجت الاسلام صفري امام جمعه گرمي نيز در خطبه هاي مكرر از تريبون نمازجمعه اين شهرستان، همگرايي بر حول محور و برنامه هاي نماينده منتخب هر دوره مجلس را گوشزد و جريان آفرينان سياسي را از دامن زدن به تنش هاي جناحي منع كرده است.
متاسفانه بعد از پايان هردوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي حوزه انتخابيه گرمي التهابات سياسي منطقه كه در طول تبليغات انتخاباتي از آن به شور و شعور سياسي ياد مي شود كاملا فروكش نمي كند.
تيرگي روابط فاميلي و خويشاوندي بين مردم، شكل ناپسندي از سياست زدگي حاكم بر گرمي است كه حتي سالها بعد از پايان هر دوره انتخابات مجلس، بصورت بيماري مسري خود را نشان مي دهد.
در شهر گرمي كه 28 هزار نفر جمعيت را در خود جاي داده و شهروندان عمدتا از مواضع جناحي همديگر اطلاع دارند كم نيستند برادر ها،عموزاده ها و باجناق هايي كه به علت اختلاف نظر در جانبداري از نامزد انتخاباتي، صله ارحام را فراموش كرده اند در حاليكه نامزد يا نماينده مدنظرشان كمترين ارتباطي با آنها ندارد.
به عقيده برخي از بزرگان و سالخوردگان گرمي يكي از دلايل سياست زدگي اين شهرستان قلع و قمع هاي گزينشي دهه 1360 است كه عمدتا با بهانه رد صلاحيت جوانان در ورود به مراكز دانشگاهي يا استخدام ادارات صورت گرفته و در دوره هاي بعد به شكل تسويه حساب هاي انتخاباتي ظاهر مي شود.
بر اساس اين نظريه اعمال سلائق سياسي در قالب رد يا تاييد صلاحيت هاي دانشگاهي و اداري، شكاف اجتماعي و سياسي عميقي را در جامعه گرمي به وجود آورده و طوايف پرجمعيتي همچون موران و گرمي را رو در روي هم قرار داده است.
صورت كريه ديگر سياست زدگي گرمي عدم قبول نماينده منتخب هر دوره مجلس از ناحيه طرفداران رقباي انتخاباتي است كه متاسفانه مخالفت يا معاندت با برنامه هاي نماينده منتخب را سبب شده و تلاش هاي صادقانه وي را كمرنگ مي نمايد.
به نظر مي رسد اگر اجماع قولي و قلبي بر سر نماينده منتخب از ناحيه طرفداران نامزدهاي مختلف حاصل شود و ميدان داران سياسي، منتخب مردم را نماينده خود بدانند التهاب بين هواداران نامزدها فروكش كرده و مرض سياست زدگي گرمي علاج خواهد شد.
البته جامع نگري نماينده مردم هر دوره مجلس نيز در كاهش التهاب انتخاباتي تاثيرگذار است و اگر نماينده منتخب، سهم طيف ها و گروه هاي سياسي رقيب را با مشاركت آنها در امور جامعه ادا نمايد در ايجاد وحدت نقش آفرين خواهد بود.
در هر صورت تلفات طاعون سياست زدگي در گرمي بر كسي پوشيده نيست و ما شهروندان گرمي اگر در اثناي انتخابات مجلس به داشتن شهري با بيشترين شور و شعور سياسي در كشور مباهات مي كنيم بايد بعد از انتخابات نيز با بستن پيمان همكاري با منتخب مردم،آرامش را به منطقه هديه كرده، شعور سياسي خود را به زير سئوال نبريم.
عيسي پاشاپور گرمی

اخبار مرتبط

نظرات

ک.اف

بهترین تعبیری که میشد از احوال این ملت کرد همین سیاست زدگی است چشم دیدن همدیگرو ندارن.نگاهشان آزار دهنده است انگار با آدم پدرکشتگی دارند.متاسفم