امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 12th, 2016 11:50 | کد خبر : 16794 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عدم پیش بینی نیاز کشور به ذرت، کشاورزان را به دردسر می اندازد/ دولت بهای واقعی ذرت را پرداخت نکرد

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پیش بینی دقیق نیاز کشور به ذرت، کشاورزان را برای فروش محصول خود به دردسر می اندازد.

حجت الاسلام حبیب برومند افزود: وزارت جهادکشاورزی باید میزان واقعی نیازهای کشور به محصولات کشاورزی را بررسی و سپس برای تولید محصول برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه دولت امسال نتوانست نرخ ذرت را برحسب نرخ مصوب خریداری کند،گفت: باید با برنامه ریزی کاربردی بسترهای رشد بذرهای کم آب را در عرصه تولید گندم مهیا کنیم.

وی درباره تولید با کیفیت گندم در کشور گفت: ما اگر خواهان خودکفایی در عرصه گندم هستیم باید با برنامه ریزی کاربردی بسترهای رشد بذرهای کم آب را در عرصه تولید گندم مهیا کنیم،زیرا برخی از مناطق کشور با محدویت و کاستی های منابع آب روبرو هستند.

وی اضافه کرد:صنعت کشاورزی نیازمند آمایش سرزمینی است،زیرا تولید محصولات کشاورزی باید برحسب ظرفیتهای کشاورزی شکل بگیرد تا محصول بر روی دست کشاورز نماند.

اصلاح الگوی کشت و آمایش سرزمینی برمبنای میزان تولید نیاز امروز صنعت کشاورزی

برومند داشقاپو،افزود:دولت باید با آمایش سرزمینی نقشه راهی ترسیم کند که بتواند در راستای فروش محصول کشاورز را یاری دهد.

وی یادآورشد:کشاورزی تنها بخشی است که می تواند به سادگی در بازارجهانی هدفمند عمل کند،اما متاسفانه ما سالیان سال است که گندم وارد می کنیم و این در حالی است که اصلاح الگوی کشت و آمایش سرزمینی بر مبنای میزان تولید نیاز امروز صنعت کشاورزی است،چراکه تنها با مقداری حمایت در زمینه تولید گندم خودکفا می شویم.

 

کلمات کلیدی: , , ,

نظرات