امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 16th, 2015 9:42 | کد خبر : 11424 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

عباس تابش: مخالف جدی الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس هستم

مشاور معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با مخالفت جدی با الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس تصریح کرد: بنده موافق مستقل بودن این منطقه هستم اما با هر نگرش سیاسی به این حوزه که عده‌ای از مسئولان استانی و نمایندگان به این حوزه دارند، مخالفم و بر این باورم باید راه آهن میانه – اردبیل که روی آن نیز بحث زیادی است تا شمال استان و پار‌س‌آباد تداوم پیدا کند تا یکی از زیرساخت‌های منطقه آزاد فراهم آید.

به گزارش مغانه، عباس تابش گفت: نباید عده‌ای احساس کنند که منطقه آزاد با رویکرد سیاسی پیش می‌رود بلکه این منطقه نیاز به تفکر اقتصادی دارد تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

وی اظهار کرد: بنده در مدت مدیریت و مسئولیت متعددی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتم، به این نتیجه رسیدم که راه‌اندازی منطقه آزاد باید به دور از نگرش‌های سیاسی و حواشی آن که امروز گریبانگیر تصویب منطقه آزاد اردبیل شده، باید اتفاق بیفتد تا همه از ثمرات آن استفاده کنیم.

مشاور معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: برخلاف ادعای مسئولان استان اردبیل هنوز لایحه منطقه آزاد اردبیل به مجلس نرفته و عده‌ای سعی می‌کنند با نگرش سیاسی به جای نگاه اقتصادی از آن به نفع خود در آستانه انتخابات مجلس سوءاستفاده کنند و بسیار بعید است که مسئولان استان دروغی به این بزرگی به مردم بگویند که منطقه آزاد اردبیل برای تصویب به مجلس رفته است.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این کار پروسه خاص خود را دارد و باید کار را به اهل آن سپرد و این حوزه را از سیاست و نگرش‌های حزبی و جریانی دور نگه داشت و نسبت به تصویب منطقه آزاد و تعیین حدود و ثغور آن در مجلس کار جدی انجام داد.

وی بیان کرد: منطقه آزاد باید با نگاه کارشناسی مورد مطالعه قرار گرفته و محدوده آن مشخص شود که قطعاً در موقعیت‌یابی و تعیین محدوده آن باید برخی از الزامات را به کار بست.

دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشگاه‌های کشور اضافه کرد: باید در دور جدید انتخابات مجلس افرادی متخصص و کار بلد که شرایط احراز و حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس را دارند، مردم برگزینند تا نسبت به تصویب منطقه آزاد با رایزنی‌هایی که با نمایندگان پنج استان دیگر که آنها نیز در انتظار تصویب منطقه آزاد هستند، ‌بتوانند کار مناسب و شایسته‌ای را انجام دهند.

تابش ادامه داد: ‌به یک لابی‌گری‌ قوی در مجلس آینده نیاز داریم تا تصویب منطقه آزاد اردبیل انجام شود چرا که در مجلس نهم امکان ندارد که لایحه منطقه آزاد به تصویب برسد.

رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و بوشهر در ادامه سخنان خود گفت: اگر فردی متخصص و اقتصاد‌دان با نگاه توسعه‌ای عهده‌دار پیگیری این موضوع باشد به راحتی تصویب آن امکان‌پذیر است و نمایندگان شش استانی که لایحه منطقه آزاد آن در مجلس مطرح می‌شود، می‌توانند با همفکری و تعامل همدیگر در این زمینه موفق عمل کنند.

وی دو سناریوی مطلوب در این زمینه را انتخاب افراد متخصص اقتصادی با نگاه توسعه‌ای در انتخابات مجلس دهم و همچنین جلب نظر نمایندگان پنج استان دیگر برای رأی‌آوری لایحه منطقه آزاد اردبیل است که قطعاً تصویب آن را بهتر و شایسته تسهیل می‌کند.

استاد دانشگاه‌های کشور با رد برخی ادعاها مبنی بر تعیین حدود و اختیارات منطقه آزاد توسط دولت بدون مصوبه مجلس افزود: این امکان‌پذیر نیست که مجلس به لایحه‌ای رأی دهد که حدود و ثغور آن مشخص نباشد.

تابش تصریح کرد:‌ اگر قرار باشد منطقه‌ای آزاد با نگرش تجاری و گردشگری تصویب شود، چه بهتر است سرعین نیز در این محدوده باشد اما شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار به دلیل داشتن گمرک، فرودگاه و مرزی بودن بهترین شرایط را در این زمینه دارند.

منبع : فارس

اخبار مرتبط

نظرات

دلسوز مغان

سلام
لطفا در بکار بردن القاب برای آقای تابش دقت فرمایید.

دلسوز مغان

علت برکناری آقای تابش از بوشهر را نیز بیاورید که ایشان دم از نماینده قوی حرف میزند.

دلسوز مغان

عباس تابش از سمت خود برکنارشد. شما دوست عزیز که از لیقات ایشان دم میزنید و مدیری لایق خطاب میکنید وی را از سمت خود برکنار کردند. به این آدرس بروید و مطلع شوید.عین اخبار:اتحاد جنوب ـ بتول سهراب پور: منابع آگاه از رایزنی ها برای انتصاب سید حسن حسینی محمدی به سمت مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان بوشهر خبر می دهند.
به گزارش اتحاد جنوب؛ حسینی محمدی در ابتدای دولت احمدی نژاد به ریاست سازمان بازرگانی استان منصوب شد و به مدت ۴ سال در این سمت مشغول به کار بود که پس از ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و صنایع و معادن و تشکیل اداره کل صنعت، معدن و تجارت در استان ها، وی از این سمت حذف شد و اسماعیل مرحمتی مدیرکل صنعت، معدن، تجارت وقت استان گردید.
سید حسن حسینی محمدی، هم اکنون به عنوان یکی از کارشناسان وزارت صنعت، معدن وتجارت در حال خدمت است و تخصص وی در حوزه بازرگانی است.
در حال حاضر اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، وضعیت مطلوبی را سپری نمی کند و بر اساس شنیده های اتحاد جنوب، پرسنل این اداره کل با بی انگیزگی در محل کار خود حاضر می شوند و منتظرند که شاید با روی کار آمدن مدیری جدید و توانمند، شاهد تغییر وضعیت این سازمان مهم و بزرگ استان باشند.
لازم به ذکر است، وضعیت کنونی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، مدیری قوی و با تجربه در هر سه حوزه را می طلبد که بتواند با همراهی پرسنل،از این وضعیت رهایی یابد.
گفتنی است به غیر از حسینی محمدی، نام ابوالقاسم محمدزاده معاونت فعلی بازرسی و نظارت صنعت، معدن، تجارت استان نیز برای مدیریت این اداره کل مطرح است که باید دید در پایان کدامیک از گزینه ها به این سمت منصوب خواهند شد؟
http://www.ettehadjonoub.ir/fa/posts/30736پایگاه تحلیلی خبری اتحاد جنوب کشور

دلسوز مغان

از کاربران محترم خواهشمندم از نام بنده به عنوان دلسوز مغان استفاده شده است…در اینجا از نام دلسوز مغان پیامی درج شده است…واقعا متاسفم چندین بار هستش که به حریم کاربری اینجانب نفوذ شده است….

دلسوز مغان

سلام دلسوز مغان تنها شما نیستید. همه دلسوز مغان هستند. مگر کاربران می دانند که شما چه کسی هستید. این اسم عمومی هست نه اختصاصی

دلسوز مغان

احترام به حقوق دیگر کاربران در سایت پرطرفدار مغانه باید رعایت شود…ورود به حریم دیگر کاربران از سوی بعضی افراد بی احترامی به همه کاربران است…در اینجا مثل دفعات گذشته از نام دلسوز مغان پیامی درج شده است….از مدیریت محترم سایت مغانه خواهشمنداست در اسرع وقت به موضوع مورد اشاره رسیدگی فرمایید…باتشکر دلسوز مغان

درد دل یک شهروند

جناب آقای دانشجوی دکترای اقتصاد کشاورزی الحاق این شهرستانها به منطقه آزادتجاری ارس راهبردی ترین تصمیم و سناریویی بود که اگر به موفقیت به پایان می رسید یکی از موفقترین مناطق آزاد تجاری کشور می شد اما بنا به اختلافات سیاسی و جناح بازی سیاسی یکی از بهترین پروژه های سود آور این استان به باد رفت (بنا به موقعیتهای خاصی که این منطقه دارد و خواهد داشت …) و قول های که برای آزاد تجاری به استان اردبیل داده اند به تحقق نخواهد رسید و هیچ وقت تو مجلس رای نخواهد آورد چون حتی موجودیت این استان را خیلی از کارشناسان رده های بالای کشوری قبول ندارند جناب آقای دکتر حرف های زدی بدون پشتوانه علمی اگر به شاخص های توسعه استانی نگاه میکردید متوجه می شدی پیوستن این منطقه به ارس صلاح و صرفه این استان بود که بهای آن نداسته و با ندانم کاریهای مسئولین از دست دادند . اگر مسئولین اردبیل به گمرک این منطقه بها میدادند و سرمایه گذاری هنگفتی میکردند و زیر ساختهای آن را درست میکردند می شد در سطح کلان حرفی برای گفتن داشته باشیم نه اینکه آفای افضلی فرد نماینده اردبیل درمجلس شورای اسلامی دم از بسته شدن گمرک بزندپس نتیجه میگیریم پیوستن این منطقه به ارس برای این استان یک توفیق زود هنگام بود که از دست رفت بازگشت آن به لابی گری فرزندان با غیرت مغان در مجلس شورای اسلامی بر می گردد که به امید آن روزها می مانیم .

موسوی فر...

سلام برادر عزیز مگر شما این اسم را بعنوان کاربر ثبت نموده اید. خب همه می توانند از این عنوان استفاده کنند.

فرزاد ا

مشاورکدام معاون وزیر یعنی اسم معاون؟
تدریس در کدام دانشگاههای کشور؟
دکترا؟
بفرمایید دانشجوی دکترا.

من بو الین قوربانیام

آقای تابش شما مگر کی هستید که اینطور فتوا میدهید شهر نماینده داره فرماندار داره .برین مشکلاتتون رو حل کنین ماهم تجدید نظری بکنیم

من بو الین قوربانیام

آقا باز عوام فریبی شروع نکنین ایشون هنوز ترم اول هستن ودارن پیش نیاز پاس میکنن نوشتین دکترای اقتصاد در ضمن ایشون حتی یک روز هم در میز صنعت معدن ارومیه ننشستن.

من بو الین قوربانیام

شهروند جان ایشون دارن برای استان خود شیرینی میکنن عزیز من فروختن مغان به چه قیمتی
اینو بچه هم میدونه الحاق به ارس بهتر و سریع تر از منطقه مستقل است متاسفم برات البته شخصیتت اینطوری شکل پیدا کرده مثل گل آفتابگردان قبلا احمدی نژاد الان روحانی

احداسمعیلی گیگلو

از اینکه در ارایه نکته نظرات (کامنت ها) دلسوز مغان بیشتر شده، خرسندم!! ای کاش دوستان شهامت آن را داشته باشند تا نظراتشان را ، اگر بدون حب و بغض می باشد ،در خصوص تمام مسایل منتشره در پایگاه های خبری تحلیلی خصوصا سایت وزین مغانه به نام واقعی شان منتشر نمایند. روی سخنم با دلسوزی است که با استناد به سایت اتحاد جنوب صحبت از ضعف مدیریتی آقای تابش در زمان تصدی مدیر کلی صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر به میان آورده است! برادر یا خواهر گرامی، اولا ؛همانطوریکه ما به انحای مختلف از جمله؛ غیر بومی بودن، قحط الرجالی ، عدم تناسب مدرک تحصیلی با پست سازمانی و غیره انتساب مدیری از جنوب شرقی ایران پهناور اسلامی به ریاست یا مدیر کلی سازمانی در شمال غربی ترین نقطه از کشورمان و حتی استان آذری زبان را بر نمی تابیم ، چگونه به مطالب سایتی که با تمجید از مدیران احمدی نژادی از بی سر و سامانی صنعت ، معدن و تجارت بعد از مدیریت آنان باور نموده و از بر کناری تابش صحبت می کنید ثانیا؛ بنده بدون هیچ گونه جانبداری و صرفا بخاطر افتخار به لیاقت و شایستگی عشایر زاده ای از دشت مغان در تصدی مسئولیت های رابط پارلمانی وزیر ، مدیر کلی صنعت ، معدن و تجارت آذر بایجان غربی و استان بوشهر و مشاور معاون وزیر ، جهت مزید استحضار اعلام می کنم که آقای تابش بعد از قبولی در رشته دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشکده علوم و تحقیقات تهران و سکونت خانواده اش در مرکز و مشکلات عدیده دوری از عائله و ایاب و ذهاب حضور در دانشکده ، در اول مهر ماه ۹۳ از مسئولیت خویش در بوشهر به عنوان مامور به خدمت استعفاء و در ۱۵ مهر مورد موافقت وزیر قرار گرفته است % با آرزوی توفیق الهی

فرزاد ا

برادر گیگلو اگر کمی واقع بین باشید بهتر است.استعفا؟ واقعا؟

نظرپور

سلام دوستان ، احازه بدهید از ته دل بگویم خیلی متاسفم ، عزیزان گرانقدر این سایت های خبری بهترین فضا برای اظها نظر و تبادل افکار است ، باید قدر دان این فرصت های انترنتی باشیم که به آسانی مارا در کنا هم قرار میدهد تا با هم بوده و حرف بزنیم ، لذا :
۱- فضای مجازی نیز همچون فضای حقیقی الزامات فرهنگی و اخلاقی خود را می طلبد.
۲-اینجا فضائی برای پرداختن به امور و مسائل شخصی افراد نیست که به راحتی به هتک حرمت افراد بپردازیم، آیا افرادی که به خرده گیری مشغولند ،خود مبرا و منزه تشریف دارند؟
۳- انتقاد با تخریب متفاوت است، انتقاد نه دوستی است نه دشمنی ، بلکه عملکرد طبیعی ذهن نقاد است، آیا تاختن بی محابا به افراد و عیب گیری شخصی از آنان رفتار طبیعی است؟
۴- علت چیست که ما در مقابل همه گارد می گیریم ؟ چرا تا کسی حرف می زند با واژه های لمپنی همچون قاقاش و … به او می تازیم !؟
۵- آقای امیرپور بیچاره مقاله فضای مجازی را برای فهماندن ما تهیه کرده تا بفهمیم که ما با کمین زدن پشت اسامی غیر واقعی هم حق زیر سئوال بردن هر کسی را نداریم.
۶- چرا ما به جای نقد جدی مطالب افراد به شخص خود آنها می تازیم ! آیا سواد تحلیل مطالب را نداریم و یا اینکه خود خواهی ها و زیاده طلبی ها و عقده های روانی ما را مجبور به هجمه و حمله می کند!؟ امید وارم با ظرفیت بالای فرهنگی و فکری به استقبال هم رفته ، مطالب را نقد کرده واز جسارت به همه خودداری کنیم.

دلسوز 2

منم موافقم آقای تابش بوی استانی شدن انتخابات به مشامشان خورده

محمد علی

به نظر میرسد اکثر کامنت ها از روی بغض و کینه نگاشته میشود . آقای تابش هرکسی هست از همین مغان پله های ترقی را طی نموده و مدیر کل شده و الان هم با صلاحدید دستگاه مجری ایشان مدیر کل نیستند . حال چون اقای تابش مدیر کل نیستند حق اظهار نظر و یا کاندیدا شدن ندارند مگر از تعدا ۲۰نفر از کسایی که کاندیدای احتمالی هستند چند نفرشان مدیر کل هستند ؟ ضمنا آقای تابش نظرشان را در خصوص منطقه ازاد گفتند و فتوایی هم صادر نشده . لطفا دوستان توجه کنند از فضایی که ایجاد شده ( با تشکر از زحمات دوست خوبمان آقای فولادی عزیز ) در جهت تخریب هم شهری هایمان استفاده نکنیم .

آقا یا خانمی که خودتان را بعنوان دلسوز مغان معرفی می کنید به القاب عباس تابش ایراد می گیری ولی به لقب خودت ایراد نمی گیری؟فکر می کنم چند نفر مثل خودت پیدا کنی در یک چشم به هم زدن مغان و اهالی مغان را می فروشید.دلسوز مغان ؟؟؟؟؟؟؟ در ثانی مگر انتقاد کردن و ارائه نظر در مورد منطقه از طرف کسی که سابقه چندین سال مدیریت در سطح کلان را دارد این همه ناراحتی داره؟تابش مشکلات را مطرخ کرده و راه حل آن را نیز ارائه کرده و لی یکی مثل شما که اصلا جنبه انتقاد ندارید شروع به تخریب منتقدین می کنید شما که تا امروز دلسور بودین چی کار کردین . لطفا منصف باشید.براتون آرزوی موفقیت دارم

؟؟؟؟؟؟؟

عباس تابش گفت
مشاور معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت
دکترای اقتصاد کشاورزی از دانشگاه‌های کشور اضافه کرد
رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی و بوشهر در ادامه سخنان خود گفت
استاد دانشگاه‌های کشور
(انتخابات نزدیک است القاب هارا دریابید)

دلسوز مغان

عظمت وجایگاه نماینده مجلس شورای اسلامی ایران باعث شده هر شخصی که در طول سالیان سال نامش در سطح منطقه نه گوش نرسیده است اما بعلت اقتدار نماینده مجلس باعث شده یکسال وچند ماه قبل به هر شگردی که بتواند به معرفی خود بپردازد..بنده به هیچ عنوان مخالف حضور افراد در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیستم ونخواهم بود اما اگر حضور افراد در جهت خدمت به مردم ومنطقه باشد میتواند بهترین میدان برای ارزیابی و سنجش قدرت مدیریتی و سوابق علمی باشد و امیدوارم مردم محترم مغان به دور از هرگونه احساسات به فردی که بتواند از منافع منطقه و فرصت هایی که از دست رفته در چندین سال گذشته دفاع کند رای بدهند……تبلیغات سالم و به دور از هرگونه حاشیه که مبلمان شهر را به هم بزند و از شگردهای بی مورد و احساساتی که در جهت رای بیشتر و رقبات نا سالم باشد خودداری شود…..امید است پایان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کارنامه درخشان و قابل قبول نماینده منتخب از سوی مردم برای منطقه مغان باشد .انشالله

اكبر

جناب افای نظرپور سلام یک کمی به گذشته خو دفکر کن معاون فرماندار بودید /الان از بیرون نگاه می کنید به همه چیز دخالت می کنید .

محمد علی

مگر آقای نظر پور چی گفتند که شما اینطور اتیش گرفتید ؟ یک زمانی معاون فرماندار بوده و الان هم باز نشسته هستند و با کسی هم کاری ندارند . کمی منصف باشید و به همه چیز هم نتازید و حرمت کسوت را نگه دارید .

برای من بو الین قربانیام

بزرگواران آقا یا خانم دلسوز مغان یا من بو الین قربانیام تابش به عنوان کسی که تحصیلات مرتبط با اقتصاد دارد (حداقل فوق لیسانس اقتصاد کشاورزی و دانشجوی دکترای این رشته ) و سالیان سال در مناسب مختلف در سطح کلان مدیریت بخش اقتصادی را در کارنامه دارد(موفق یا غیر موفق) ضمن اینکه سابقه تدریس در دانشگاههای آزاد ، پیام نور و علمی کاربردی دروس اقتصادی را هم دارد. چرا ما هر ایده یا نظری را می شنویم دوست داریم حمله کنیم این بحث یک بحث کاملا اقتصادیست اگر سواد اقتصادی دارید ورود پیدا بکنید اگر نه اجازه بفرمایید اقتصادیون نقد یا تایید نمایند . ادب مرد به زدولت اوست

کارمند

اقای فولادی در کامنت خبری خواندم که از شما خواسته شده بود با صاحب نظران مصاحبه کنید.بهتر نیست بجای اینکه هر روز به بنگاه خبری کاندیداها تبدیل شوید.میزگردی بین دکترفرشیدقهرمانی،دکتررضاصولت و دکترحمیدپاداش تشکیل بدهید؟.کل ایران از نظر اینها استفاده می کنند به جز پارس اباد.چرا نخبه گان شهرمان را فراری می دهیم و انها را دلسرد می کنیم

جمعی از فرهنگیان منطقه

سلام وقت بخیر دوستان لطفا مغرضانه قضاوت نکنید.
جناب تابش دانشجوی دکترای اقتصاد کشاورزی در دانشگاه علوم تحقیقات تهران ودر مرحله امتحان جامع هستند. ودر پست مشاور آقای نوابی معاون صنعت معدن و تجارت در وزارت هستند.

جمعی از فرهنگیان منطقه

آقای کارمند مثل آقایان که نام بردین تو شهرمون زیاد داریم شما خبر ندارین.

جمالی گیگلو

واقعا براتون متاسفم اقای دلسوز اگه شما واقعا دلسوز هستین از نظرات جناب اقای تابش استفاده میکنید چون ایشون در حد مدیریت کلان هستن اقای دلسوز شما که اینجوری دارین دنبال این اقا حرف میزنین ای کاش اسمتون رو بگین منم بگم که تا حالا چندتا از صاحب نظران مثل اقای تابش یا افراد منطقه رو فروختید شما اگه دلسوز بودید از سوابق اقای تابش استفاده میکردین نه اینکه ادم فروش بودین.

میثم ج

باسلام اقای تابش باسابقه ای درخشان قصد خدمت به مردم منطقه را دارن عزیزان لطف کنن از هر قشری باشن اداب سخن گفتنو رعایت کنند دیگه حتی دور دسترین روستاهامونم نگاکنین تحصیل کرده زیاد داره بیان به هم دیگه ارزش بدیم نه اینکه قصد تخریب همدیگرو داشته باشیم اقای تابش سوابقی دارن وافکارشونم در محافل کمو بیش شنیده میشه وهست حالا عزیزان میتونن انتخاب کنن
موفقیت ارزو میکنم هم برای شما وهم برای دکتر حاج عباس تابش

موسی محمدزاده بیگدیلو

باعرض سلام خسته نباشیدخدمت حاج عباس تابش بیگدیلو آرزوی سربلندی شما بزرگوار هستیم

مثل دلسوز

عباس تابش اگر صداقت نداشته باشی و مثل گذشتگان فقط شعار دهی موفق نمی شوی.

با سلام
اینجانب ۳۱ ساله از اهالی مغان هستم حدود۲۲ سال هستش که ساکن تهران میباشم در زمینه توسعه صادرات محصولات ایرانی در بازارهای جهانی فعالیت میکنم که در زمینه شغلی نیاز به مشاوره با شخصی که در این زمینه تخصص لازم را داشته باشد را داشتم که یکی از دوستانم شماره جناب دکتر تابش را در اختیار بنده قرار داد و بعد از تماس با جناب دکتر ایشان بلافاصله از اینجانب درخواست کردن که به دفترشون مراجعه کنم بعد از مراجعه بدون هیچ چشم داشتی مشاوره لازم را در اختیار اینجانب قرار دادند
و راهنمایی های ایشون خیلی مسمر ثمر واقع شد و جهش بسیار خوبی در زمینه شغلی بنده ایجاد شد . و از همینجا از ایشان تشکر لازم رو بعمل میارم . با تشکر

همشهری ه - گ همشهری

آقای دکتر تایش فرزند مغان است و افتخار ما هم این است که یک مغانی در جنوب استان کشور یک رییس سازمان بشود و بنده خودم افتخار می کنم