امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 15th, 2013 6:07 | کد خبر : 666 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

طرح مطالعه یاوران در مدارس پارس آباد مغان اجرا می شود

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد از اجرای طرح مطالعه یاوران در سال تحصیلی 93-92 در مدارس این شهرستان خبر داد. به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد روز یکشنبه در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان گفت: این طرح با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی منطقه و […]

IMG_7752

رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد از اجرای طرح مطالعه یاوران در سال تحصیلی 93-92 در مدارس این شهرستان خبر داد.

به گزارش مغانه، حجت الاسلام امین پورمحمد روز یکشنبه در جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان گفت: این طرح با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی منطقه و با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان دوره دبیرستان اجرا می شود.

وی، اظهار کرد: در قالب این طرح حدود 500نفر از دانش آموزان مستعد و فعال، به کتابخانه های عمومی معرفی خواهند شد تا کتاب مورد علاقه همکلاسان خود را تهیه و بین آنان توزیع کنند.

وی، همچنین از راه اندازی انجمن خیرین کتابخانه ساز در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: تحقق این مهم کمک زیادی به توسعه و گسترش کتابخانه های عمومی و ارتقای سرانه مطالعه خواهد کرد.

او، تعداد کتابخانه های عمومی فعل این شهرستان را هشت باب ذکر کرد و ادامه داد: سه باب از این کتابخانه ها به صورت دو شیفته و بقیه در یک شیفت اداره می شوند.

وی، با بیان اینکه این تعداد کتابخانه عمومی برای شهرستان حدود 200هزار نفری پارس آباد ناکافی است، بیان کرد: این منطقه در بحث کتاب و کتابخوانی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

پورمحمد، از برگزاری جشن کتاب و تجلیل از مولفان و اهل قلم در مهرماه و برپایی نمایشگاه کتاب در هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: در این نمایشگاه کتاب های مرتبط با دفاع مقدس عرضه خواهد شد.

وی، با اعلام اینکه کتابخانه های عمومی پارس آباد برای ترغیب دانش آموزان دوره ابتدایی و پیش دبستانی به عضویت، تخفیف هایی در نظر گرفته است، گفت: نوآموزان پیش دبستانی به صورت رایگان و دانش آموزان ابتدایی با 50درصد تخفیف و علاوه بر این بسیجیان فعال، افراد کم درآمد و تحت پوشش کمیته امداد می توانند به طور رایگان به عضویت کتابخانه های عمومی در بیایند.

وی، همچنین از راه اندازی ایستگاه روزنامه خوانی در شهر پارس آباد خبر داد و بیان کرد: برای این شهرستان سه ایستگاه مطالعه مصوب شده که این ایستگاه ها در مکان های پرتردد و عمومی دایر خواهد شد و با راه اندازی آنها کتاب مفید به سهولت در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

اخبار مرتبط

نظرات