امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 1st, 2014 11:17 | کد خبر : 4064 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

طرح روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آبادمغان تکمیل می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از تکمیل پروژه روکش و تعریض باند فرودگاه پارس‌آباد در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

DSC_0041_thumb_400

مصطفی صفایی در گفت و گو با خبرنگار مغانه افزود: باند فرودگاه پارس‌آباد دو هزار و 800 مترمربع است که طبق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته، مقرر شد تا پایان شهریورماه امسال کارهای مربوط به روکش باند تکمیل شود.

وی، اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار و 200 متر از روکش باند توسط اداره‌کل فرودگاه‌های استان اردبیل انجام شده و مابقی نیز طی مناقصه‌یی که 20 روز دیگر برگزار خواهد شد، به پیمانکار واگذار می‌شود.

192657

صفایی افزود: عرض باند فرودگاه پارس‌آباد که در حال حاضر 45 متر است به 60 متر افزایش خواهد یافت و 15 متر آن توسط بنیاد مسکن استان اردبیل انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای روکش و تعریض باند تاکنون 30 میلیارد ریال هزینه شده و امسال اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال نیز برای ادامه کار برآورد شده است.

وی، در خصوص آخرین وضعیت ساخت ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل نیز اظهار داشت: ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل در متراژ هفت هزار و 90 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 40 در صد در حال ساخت است.

وی ادامه داد: مجموع اعتبارات برای ساخت این ترمینال،140 میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز پروژه توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و 10 درصد توسط استانداری اردبیل تامین شده است و مابقی اعتبارات نیز طی تفاهم‌نامه‌ ای با استانداری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌‌‌‌های کشور پرداخت خواهد شد.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در حال حاضر پروژه فوق در مرحله پوشش سقف‌ است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان آبان ماه به اتمام برسد.

وی در ادامه با اشاره به نصب سیستم ILS در فرودگاه اردبیل بیان کرد: سیستم فوق برای فرودگاه اردبیل خریداری شده و در مرحله کارهای ساختمانی و آماده‌سازی فنداسیون است.

او اضافه کرد: طبق جلسه‌ ای که با اداره‌کل ارتباطات و ناوبری داشتیم، مقرر شد از اول خرداد امسال کارهای مربوط به نصب این سیستم در فرودگاه آغاز شود.

نظرات