امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 5th, 2014 10:12 | کد خبر : 2727 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

طرح بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان به بهره برداری رسید

همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور استاندار اردبیل پروژه بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان (واحد عمرانی 1و2) در شهرستان پارس آباد مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آیین افتتاح این طرح گفت: عملیات اجرایی این پروژه مهم از سال 82 شروع شده و […]

02120212

همزمان با دهه مبارک فجر، با حضور استاندار اردبیل پروژه بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان (واحد عمرانی 1و2) در شهرستان پارس آباد مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در آیین افتتاح این طرح گفت: عملیات اجرایی این پروژه مهم از سال 82 شروع شده و برای اجرای آن 240میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

عادل عبدایمانی، افزایش راندمان انتقال آب کشاورزی و به تبع آن افزایش تولید حاصل از واحد حجم آب را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح عنوان و بیان کرد: افزایش راندمان انتقال آب زراعی به لحاظ کاهش تلفات آب از ماندابی و شور شدن زمین های کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.

021

وی، با اعلام اینکه دستیابی به اهداف یاد شده مزایا و محاسن زیادی دارد، گفت: کاهش مواد معلق ناشی از فرسایش دیواره کانال ها، کاهش میزان رسوب و متوقف شدن رشد گیاهان آبزی در کانال ها و در نتیجه افزایش سرعت آب، کاهش میزان نشت و پرت آب، بهبود راندمان مصرف آب به واسطه اعمال مدیریت آبیاری و بهبود زهکشی و کاهش مخاطرات ماندابی و شور شدن اراضی را از جمله این مزیت ها برشمرد.

به گفته وی، این پروژه شش هزار و 150هکتار از اراضی زراعی نواحی کانال های M، NوD9 را پوشش می دهد.

او، اضافه کرد: در اجرای این طرح 180کیلومتر کانالت نصب و سه هزار و 253دستگاه ابنیه و نیز 120کیلومتر زهکش احداث شده است .

عبدایمانی با اعلام اینکه طرح بهسازی شبکه آبیاری یک هزار و 355هکتار دیگر از اراضی نواحی کانال های D3L، D7L، D8L و D10L در دست مطالعه و اجراست، گفت: در صورت بهسازی شبکه 12هزار هکتار اراضی باقیمانده، کار بهسازی شبکه فرعی آبیاری و زهکشی مغان تکمیل خواهد شد.

استاندار اردبیل نیز گفت: اجرای چنین طرح هایی به افزایش تولید و استفاده بهینه و اصولی از منابع آب و خاک کمم زیادی می کند.

مجید خدابخش، بر ضرورت توسعه و رونق بخش کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان محصولات زراعی تاکید کرد و افزود: توجه بیشتر به این حوزه، موجب خودکفایی و توسعه پایدار در کشور می شود.

اخبار مرتبط

نظرات