- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

شوراها حق دخالت در کارهای اجرایی شهرداری ها و دهیاری ها را ندارند/ تحرکات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی در پارس آباد و بیله سوار را رصد می کنیم

به گزارش روز دوشنبه مغانه، مهدی احمدی در نشستی با دهیاران و بخشداران این شهرستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۳دهیاربرای عمران و آبادانی در روستاهای منطقه فعالیت میکنند، افزود: از مجموع روستاهای شهرستان تعداد ۱۰۶روستا و قشلاق فاقد دهیاری است.
وی با اشاره به مسوولیت و وظایف سنگین و خطیر دهیاران اضافه کرد: دهیاران به عنوان نهاد غیر دولتی، نقش مهمی در توسعه و عمران و آبادانی روستاها و رفع مشکلات روستائیان دارند.
وی شوراهای اسلامی را حلقه واسط بین مردم و دولت دانست و گفت: شهرداران و دهیاران موظف هستند مصوبات قانونی شوراها را اجرا کنند.
فرماندار پارس آباد از اختصاص دو میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های شهرستان خبر داد و دهیاران را به آشنایی کامل به قانون و همکاری با ادارات ذیربط در جهت نا امن کردن فضا برای افراد سودجو و قانون شکنان فراخواند.
وی به توانایی های بالای شهرستان پارس آباد اشاره کرد و افزود: باید تلاشمان را بیشتر کنیم تا پارس آباد جایگاه اصلی خود را پیدا کند .
مهدی احمدی در ادامه سخنان خود با تشریح تفریغ بوجه سال ۹۳ دهیاریها ، به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و دفن اصولی زباله ها و رعایت بهداشت محیط در روستاها تاکید کرد و گفت: مشکلات مردم روستاها باید توسط دهیاران به بخشداران تابعه شهرستان اعلام و این مشکلات تا حد امکان بایستی در خود بخش حل گردد .
فرماندار پارس آباد به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری اشاره و گفت: تمامی تحرکات کاندیداهای احتمالی در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار را رصد می کنیم.
وی کاندیداهای احتمالی را از تبلیغات زودهنگام برحذر داشت و اضافه کرد: دهیاران و شوراها باید زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آتی را فراهم کنند.
در این جلسه انتخابات تشکیل کمیته انظباتی دهیاریها با رای گیری انجام و اعضای کمیته مشخص شد.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "شوراها حق دخالت در کارهای اجرایی شهرداری ها و دهیاری ها را ندارند/ تحرکات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی در پارس آباد و بیله سوار را رصد می کنیم"

#1 Comment By درد دل یک شهروند On 2015/08/10 @ 6:45 ب.ظ

جناب آقای احمدی تعامل و همکاری ، همدلی و همزبانی باید سرلوحه کار مسئولین باشد در علم مدیریت شهری جهت ساماندهی مسائل شهری باید تمام مسئولین و مردم با هم مشارکت داشته باشند تا در یک قاعده کلی بر اساس سلسله مراتب و پیروی از قوانین و مقررات فرایندی پویا در تحول نظام شهری داشته باشیم. و الگوی داشته باشیم تا حافظ منافع ملی و منطقه ای و شهری را عاید این مملکت سازد دیری است که مسئولبن و مردم و بزرگان یک منطقه رانت سیاسی و اقتصادی از همدیگر تقاضا دارن این موجب گسترش فساد شده و فرایند احیا و باز سازی و توسعه جامعه را به ورطه سقوط و ناپایداری کشانده است و این عوامل باعث شده همه ما چشم و گوشمان در گرو فردی باشد که ایده ای برای ما مطرح و وابستگی و سرسپردگی به مسئولین را شدت می بخشد که این جای بسی تاسف دارد . امید است جامعه بسوی پیشرفت برود که مشارکت جایگزین این مدیریت کاذب گردد .