- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس ملحق شود

81273274-5884632

آیت الله سیدحسن عاملی در دیدار جمعی از اهالی پارس آباد و اصلاندوز در قدردانی از پیگیری امام جمعه اردبیل برای الحاق شمال این استان به منطقه آزاد ارس اظهار کرد: وظیفه همه خدمتگزاران و مدیران توانمند این استان دفاع بی منت از حق و حقوق واقعی مردم شهرهای مختلف با حفظ عزت و کرامت و نگاه عادلانه است تا کسی احساس نکند که حقی از او ضایع شده و یا منطقه سکونت مورد بی توجهی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: مردم استان اردبیل همچون یک خانواده واحد باید در کنار هم و هم راستا با اهداف نظام اسلامی پشتیبان حرکت های موثر و کارآمد باشند و در این سنگر آن چه که مهم به نظرمی رسد حفظ وحدت و دوری از افتراق و دو دستگی است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه شمال تا جنوب، شرق تا غرب و مرکز استان اردبیل با نگاه عادلانه قابل احترام و توجه است و در این زمینه آنچه که مهم به نظر می‌رسد دوری از حرکت های افراطی است که زمینه برخی خواسته های نامشروع و نامناسب را فراهم می آورد.

عاملی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی مسئولان و ضرورت پیوستن شمال استان به منطقه آزاد ارس بیان کرد: این الحاق می تواند به سرعت و زیربنایی به تحول اقتصادی و صنعتی منطقه کمک کند که البته برخی از خواسته های به حق مردم منطقه مغان نیز قابل پیگیری و توجه است.

امام جمعه اردبیل شاکله نظام اسلامی را در حرکت تحول آفرین و رو به جلو نگاه عادلانه به امر توسعه و دوری از تبعیض و دوگانگی رفتار در عرصه ها و صحنه های مختلف دانست و افزود: همه جهات استان اردبیل از ظرفیت خوب توسعه ای برخوردار است و بر همین شاخص باید جهت گیری ها درست و منطقی انجام شود تا هم جذب سرمایه گذاران و هم حرکت های زیربنایی و تحول آفرین به درستی و با نگاه واقع بینانه انجام شود.

وی با تشریح دستاوردهای خوب سفر رئیس جمهور اظهار کرد: دو طرح عظیم الحاق پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری و اجرای پایاب سد خداآفرین و کانال کشی و زهکشی بر همین معیار به درستی انجام شده و می تواند نقطه تحول آفرین و مثبت و رو به جلو را در ایجاد فرصت های اشتغال و کارآفرینی برای این منطقه فراهم آورد.

در این دیدار اهالی منطقه از پشتیبانی‌ها و دفاع به حق نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از الحاق شمال استان به منطقه آزاد قدردانی کرده و خواستار اهتمام مسئولان امر به تجهیز و تکمیل فرودگاه پارس آباد، تکمیل بیمارستان 120 تختخوابی این منطقه، تغییر و 4 خطه شدن محور پارس آباد به سمت اردبیل، تکمیل سدها و طرح های آبی خاکی در اصلاندوز و پارس آباد به عنوان مطالبه به حق مردم این منطقه شدند.