- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس مغان برگزار شد+ تصاویر

045

آیین اختتامیه ششمین جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس مغان امروز پنجشنبه در سینما انقلاب پارس آباد برگزار شد.

008

به گزارش مغانه، نعمت مونسی معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این آیین با بیان اینکه در آینده نزدیک سینما انقلاب پارس آباد به سیستم پخش دیجیتال تجهیز می شود،  افزود: در حال حاضر دوسینما در اردبیل با صرف یک میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار به امکانات پخش دیجیتال مجهز شده است.

019

وی، از برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر منطقه ای فجر مغان به میزبانی شهرستان پارس آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پارس آباد مغان قابلیت ها و استعدادهای زیادی در عرصه فرهنگ و هنر دارد.

005

وی، به حضور هنرمندان این شهرستان در جشنواره معتبر استانی و کشوری و بین المللی اشاره و بر ضرورت حمایت جدی از هنرمندان وفعالان این عرص تاکید کرد.

016

وی، با اشاره به رسالت سنگین هنرمندان، اضافه کرد: امروز هنر خواسته و یا ناخواسته با زندگی انسان ها عجین شده است.

018

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز با اشاره تاثیر مثبت چنین جشنواره هایی در شکوفایی استعدادهای هنرمندان جوان و مستعد گفت: همچنین برگزاری جشنواره های اینچنینی، می تواند در شناساندن قابلیت های و ظرفیت های هنری منطقه تاثیرگذار باشد.

یوسف روزگاری، ادامه داد: هنرمندان از قشرهای پویا ، فرهیخته و اثر گذار جامعه هستند و می توانند با نگاه  نقادانه به مسایل و خلق آثار فاخر به حل مشکلات جامعه در حوزه های مختلف و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون کمک کنند.

دبیر ششمین جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس مغان نیز با بیان اینکه، جشنواره ششم بهتر و کیفی تر از دوره های قبل برگزار شد گفت: از بین 60فیلم کوتاه، 20فیلم و از میان 40 فیلمنامه، 20اثر پس از بازبینی و بررسی به بخش مسابقه راه یافتند.

002

غریب منوچری، افزود: در طول برگزاری جشنواره، 60فیلم کوتاه از آثار فیلم سازان برگزیده، در سینما انقلاب پارس آباد نمایش داده شد.

وی، رونق و اعتلای هنر منطقه و شکوفایی استعدادهای هنری جوانان را در گرو حمایت جدی دستگاه های ذی ربط دانست و اظهار کرد: هنر و هنرمند نقش به سزایی در انتقال مفاهیم مذهبی و ارزشی به قشرهای جوان و نوجوان دارد.