امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 11th, 2014 9:21 | کد خبر : 7195 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سي و سومين دوره فعاليت‌ كارخانه قند مغان شروع شد

رسول ایرانی/ مغانه- در آیینی سی و سومین دوره فعالیت کارخانه قند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شروع شد.

IMG_01471

به گزارش روز شنبه مغانه، رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت كشت وصنعت ودامپروري مغان در در این مراسم، گفت: كارخانه قند مغان در چرخه غذايي و اقتصادي كشور و منطقه تاثير بسزايي دارد .

وی، اظهار کرد: كارخانه قند سال ها پیش و با ظرفیت اسمی 5هزار تن در روز و با حساب و كتاب در منطقه راه اندازي شده و ما بنا داريم در این منطقه و استان نسبت به كاشت چغندر قند و توسعه اراضی زیر کشت اقدام نماييم.

وي گفت: متاسفانه در سالهاي گذشته هيچگونه سرمايه گذاري در شركت انجام نيافته است لذا ما به سرمايه گذاري نياز داريم و  نبايد  فعاليت اين كارخانه متوقف شود .

محمدي افزود: به زودي در اين خصوص با چغندركاران منطقه جلسه خواهيم داشت تا  با  پيشنهاد  قيمت تضميني و ايجاد انگيزه نسبت به كشت چغندر قند اقدام گردد و قطعاً اين اقدام به سود چغندركاران خواهد بود.

وي گفت : اگر در گذشته در خصوص كشت چغندرقند ضرر و زياني عايد چغندركاران شده است بايد اين مشكل برطرف گردد و ما معتقديم اين مشكلات قابل حل است.

وي، به فرسوده شدن ادوات كشاورزي در امور زراعت كشت وصنعت مغان اشاره كرد و افزود: شركت به نوسازي نياز دارد و ما در صدد بازسازي و نوسازي ادوات كشاورزي و توليدي در شركت مي باشيم و با برنامه ريزي هاي انجام گرفته در امور مختلف شركت هم اكنون با كاستن از هزينه هاي سربار به سوي سرمايه گذاري در حركت هستيم و به حول قوه الهي و با همت و پشتكار پرسنل زحمتكش اين شركت و زارعين عزيز، كشاورزي منطقه مغان روز به‌روز شكوفاتر خواهد شد.   سرپرست كارخانه قند مغان نيز ضمن تقدير و تشكر از ارائه رهنمودهاي لازم از طرف مديرعامل محترم شركت، با اشاره به  روند تعميرات و مراحل آماده سازي كارخانه قند گفت:  با درنظر گرفتن ميزان صرفه جويي و افزايش بهره وري، كارهاي عمده اي در زمينه ي تعميرات كارخانه انجام     گرفته است بطوريكه ضمن انجام تعميرات، در تهيه قطعات مهم كارخانه نيز صرفه جويي مناسبي انجام شده است .

سیامک شريفي خاطرنشان كرد: كليه کارهای تعمیراتی کارخانه قند مغان با مد نظر قرار دادن حداکثر صرفه جویی و کاهش هزینه ها به دست پرسنل زحمتکش این کارخانه انجام شده است و امسال طبق برنامه ريزي هاي انجام يافته مشكلي در روند فعاليت كارخانه قند نخواهيم داشت .

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و 600 هکتار باغ های میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور است

اخبار مرتبط

نظرات