- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

سه واحد متخلف زیست‌محیطی در اردبیل و پارس آباد تعطیل شد

به گزارش مغانه آنلاین به نقل از مهر ، محمد خداپرست تصریح کرد: دو واحد شن و ماسه در پارس‌آباد که پساب خود را وارد محیط‌زیست می‌کرد و یک واحد ضایعات پلاستیک در اردبیل تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ واحد آلاینده در استان وجود دارد، اضافه کرد: با وجود فعال شدن واحدهای تولیدی جدید تعداد واحدهای آلاینده با کاهش همراه هستند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان به بازرسی مداوم از واحدها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ واحد تولیدی فعال است که هر سه ماه یکبار بررسی کامل از آلایندگی زیست‌محیطی آن ها انجام می‌شود.

به گفته خداپرست در شیوه‌نامه جدید بررسی واحدهای آلاینده واحدهایی که غیرفعال هستند و در واقع تعطیل شده‌اند از لیست بررسی خارج می‌شوند؛ به همین دلیل با وجود افزایش تعداد واحدهای تولیدی فعال تعداد واحدهای آلاینده کاهش یافته است.

وی به فعالیت سه آزمایشگاه معتمد در اردبیل اشاره کرد و افزود: پیش از این به دلیل نبود آزمایشگاه سنجش آلودگی هوا، آزمایش‌ها در استان‌های دیگر انجام می‌شد که با فعال شدن آزمایشگاه هوا نیازی به استفاده از آزمایشگاه‌های سایر استان‌ها نیست.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: در آزمایشگاه‌های معتمد وضعیت پساب و آلودگی آب و خاک و هوا بررسی می‌شود.

خداپرست تأکید کرد: در صورتی که واحد تولیدی به الزامات زیست‌محیطی بی‌توجه باشد در ابتدا اخطار دریافت کرده و اگر تمکین نکند و میزان‌ آلودگی بالا بود واحد تولیدی تعطیل می‌شود.