امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آوریل 28th, 2015 8:03 | کد خبر : 10769 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سهم سرانه آرد عشایر بیله سوار ناکافی است

فرماندار بیله سوار مغان گفت: سهم سرانه آرد عشایر این شهرستان ناکافی است.

به گزارش مغانه، آرام حلیم روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل امور عشایری استان اردبیل بر لزوم افزایش سرانه آرد برای جمعیت فعال عشایری این شهرستان از هشت کیلوگرم به ۱۰ کیلوگرم تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور قدرتمندانه و با غیرت عشایر در تمام سختی های این آب و خاک از معاهده ترکمنچای و گلستان تا جنگ تحمیلی هشت ساله گفت: به رغم شایستگی های عشایر هنوز هم در ارائه خدمات بهتر و شایسته تر به این قشر فعال و زحمتکش مانده ایم.

وی پایین بودن سطح بهداشت و درمان ، وضعیت نامناسب راه های عشایری ، نبود صنایع تبدیلی در حوزه های مختلف عشایر نشین ، پایین بودن شاخص های رفاهی جمعیت عشایری ، دور ماندن عشایر زحمتکش از تسهیلات بانکی ، خارج شدن محصولات لبنیاتی و گوشتی به خارج از استان و کم برگزار شدن جشنواره های بین المللی عشایری در منطقه را از دغدغه های عشایر این شهرستان ذکر کرد.

او اظهار کرد: به دلیل گستردگی قشلاقات و مناطق عشایر نشین و مسافت طولانی تعداد زیادی از قشلاقات عشایر نشین دو باب مدرسه شبانه روزی در این شهرستان احداث خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، مدیرکل امور عشایری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ایل شاهسون سومین ایل بزرگ کشور است و این موضوع ایجاب می کند پروژه توریسم عشایری و جشنواره بین المللی عشایری در این منطقه محقق شود.

قادر هنرمند افزود: به رغم این که عشایر غیور تاکنون ۱۶۸ از فرزندان برومندشان را تقدیم این مرز پرگهر کرده اند ۴۰ درصد راه عشایری وضعیت خوبی ندارند و هنوز هم به علت نداشتن صنایع تبدیلی محصولات عشایر با قیمت پایین به دست سود جویان می رسد.

وی اظهار کرد: هر چند در جذب ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه های عشایری تلاش شده ولی انتظار داریم با کمترین توقع محصولات عشایر مستقیم و بلاواسطه وارد بازار شود.

اخبار مرتبط

نظرات