- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

سفر وزیر کشور برای معارفه استاندار جدید اردبیل لغو شد

 سفر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای معرفی استاندار جدید اردبیل به دلیل شرایط نامساعد جوی و کنسل شدن پرواز فرودگاه اردبیل لغو شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، قرار بود امروزشنبه با سفر وزیر کشور به اردبیل آیین تودیع و معارفه استانداران جدید و سابق اردبیل برگزار شود که بدلیل شرایط نامساعد جوی امکان فرود هواپیما در فرودگاه اردبیل میسر نشد و این برنامه به زمان دیگری موکول شد.
هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود مجید خدابخش را به عنوان هشتمین استاندار اردبیل منصوب کرد. خدابخش جایگزین اکبر نیکزاد هفتمین استاندار اردبیل می شود.
از بامداد روز شنبه بارش باران اغلب مناطق استان اردبیل را فرا گرفته است.
لغو پروازهای هواپیمایی به مقصد اردبیل یکی از مشکلات فرودگاه اردبیل بویژه در شرایط نامساعد جوی است .
لغو پرواز به فرودگاه اردبیل در حالی است که سه روز پیش فرماندار اردبیل اعلام کرده بود که با بهره برداری از پروژه هواشناسی کت 2 امکان فرود هواپیما در شرایط جوی متغیر و مه آلود در این فرودگاه میسر شده است.
کاظم دبیر روز چهارشنبه در جریان بازدید از ساختمان پروژه کت 2 هواشناسی فرودگاه اردبیل گفته بود که استفاده از آخرین فناوری ها و دستگاه های پیشرفته در این پروژه امکان ارائه دقیق ترین اطلاعات جوی و هواشناسی را به خلبان ممکن ساخته است.
به گفته وی ، خلبان هواپیما به این طریق می تواند صحیح ترین تصمیم را در لحظه فرود و یا پرواز در ارتفاعات مختلف داشته باشد.
دبیر با بیان اینکه اردبیل جزو چهار استان برخوردار از این امکانات است ، گفت: بهره برداری از این پروژه امکان فرود هواپیماها در باند های مختلف حتی در شرایط جوی مه آلود را ممکن ساخته و از لغو پروازها در هوای مه آلود جلوگیری می کند.