- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

سخنی با نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز

مغانه آنلاین-شنبه۷-۴-۱۳۹۹

با تائید اعتبار نامه “عباس جهانگیرزاده”، وی فعالیت خود را در کسوت نماینده خانه ملت از حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار مغان، به صورت رسمی و همزمان با سایر نمایندگان شروع کرد.

در ابتدای شروع به کار نماینده مردم شهرستان های یاد شده، ضمن عرض تبریک و آرزوی توفیق برای وی، با توجه به اهمیت و حساسیت مسوولیت نمایندگی مجلس شورای اسلامی و تاثیر آن بر  پیشرفت و رشد همه جانبه منطقه و کشور لازم است مطالبی را خطاب به نماینده جدید منطقه یادآور شویم.

شهرستان پارس آباد به عنوان یکی از مناطق پراستعداد و دارای ظرفیت های فراوان در حوزه ها و بخش های مختلف به خصوص در زمینه کشاورزی و دامپروری، متاسفانه به علل و عوامل مختلف همچنان با محرومیت دست و پنجه نرم می کند و نتوانسته در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

این شهرستان مرزی با وجود کسب مقام نخست استان در استحصال محصولات زراعی، باغی و دامی از نظرمیزان و کیفیت تولید، از کمبود و یا نبود صنایع تکمیلی و بسته بندی وابسته به کشاورزی رنج می برد و فقدان این مهم، موجب خام فروشی و از دست رفتن تولیدات و سرمایه های منطقه و اعتراض کشاورزان زحمتکش شده است.

پارس آباد، با وجود داشتن خاک زرخیز و بی نظیر، آب فراوان و موقعیت جغرافیایی و اقلیم مناسب، استعداد و قابلیت منحصر به فردی برای سرمایه گذاری و اجرای طرح ها توسعه ای و اشتغالزایی دارد که اگر این امکانات خدادادی به درستی و اصولی مدیریت و به کار گرفته شود، منطقه با جهش تولید و رشد اقتصادی و صنعتی رو به رو خواهد شد.

کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان آبرو و برند مغان، طبق اذعان و اظهارات نهادها و دستگاه های قضایی و نظارتی و اسناد و مدارک موجود، به صورت غیر قانونی، مفت و با رانت و بدون لحاظ حق و حقوق عشایر محدوده نشین و صرفه و صلاح منطقه واگذار شده است لذا انتظار و خواست اهالی از جنابعالی این است با استفاده از تریبون مجلس و اختیارات قانونی، فریادها و مطالبات مردم مظلوم و مخالفان این قرارداد ننگین را به گوش مسوولان مربوطه برسانید و نگذارید این بنگاه عظیم اقتصادی و صنعتی را عده ای سودجو و فرصت طلب، اشغال و تصرف کنند.

جاده های مواصلاتی به ویژه محور پارس آباد- اردبیل، یکی از پرتردد ترین و در عین حال مرگبارترین مسیرهای ارتباطی استان و کشور است به طوری که سالانه صدها نفر بر اثر حوادث تلخ جاده ای که از وضعیت نامناسب و ایمن نبودن این مسیر ناشی می شود، مصدوم و یا جانشان را از دست می دهند از این رو رفع این معضل اساسی و توسعه و چهاربانده کردن راه پارس آباد – اردبیل که از آن به عنوان جاده مرگ یاد می شود اصلی ترین مطالبه مردم این خطه و حتی ساکنان حاشیه این مسیر است.

وضعیت بهداشت و درمان و بیمارستان ها و نیز امکانات درمانی و پزشکی این شهرستان در حد و شان مردم این منطقه نیست. این شهرستان در حالی به دیگر مناطق مجاور و حتی به شهرستان ها و بخش هایی از آذربایجان شرقی خدمات درمانی و پزشکی ارائه می دهد که خود با کمبود پزشک و تجهیزات درمانی و بهداشتی مواجه و از خدمات رسانی مطلوب به شهروندان منطقه عاجز است. کمبود مراکز سونوگرافی و به خصوص نبود سونوگرافیست و ماموگرافیست خانم از دغدغه های جدی مردم و نیز تهدیدی جدی برای سلامت زنان محسوب می شود. بانوان این منطقه از کشور اسلامی به دلیل نبود سونوگرافیست و ماموگرافیست زن، در برخی موارد از پیگیری مراحل درمانی بیماری و انجام سونوگرافی و ماموگرافی صرف نظر می کنند و یا با تکدر خاطر و به سختی راضی می شوند که یک پزشک مرد آنها را سونوگرافی و یا ماموگرافی کند.

همانطور که استحضار دارید یکی از وظایف نمایندگان خانه ملت، نظارت بر عملکرد و فعالیت های دولت و دستگاه های اجرایی است. نظارت، امری بسیار مهم و ضروری است و نظارت بر کار یک نهاد یا سازمان، شرط سلامت آن نهاد و سازمان است. متاسفانه به علت کم رنگ بودن و یا نبود نظارت بر عملکرد مدیران ادارات و دستگاه های منطقه، برخی ادارات و دستگاهها در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند و این زمینه ساز نارضایتی و گله مندی ارباب رجوع شده است.

پیگیری و رفع موانع تکمیل پروژه های نیمه تمام و به بهره برداری رساندن چنین طرح هایی، از مسایل و مطالبات اولویت دار پارس آباد است. بلاتکلیفی و حرکت لاک پشتی طرح ها عمرانی و تولیدی و خدماتی، علاوه بر هدر دادن اعتبارات دولتی، وارد شدن خسارت، تخریب و فرسوده شدن پروژه نیمه کاره، سبب نارضایتی مردم و بروز مشکلات می شود.

شایسته سالاری و انتخاب مدیران کارآمد، دلسوز، ارزشی، متعهد، متخصص و مردمی، حلقه مفقوده در انتصاب مدیران و مسوولان منطقه است. متاسفانه در دوره نماینده قبلی، افرادی با نگاه طایفه گرایی و بدون توجه به اصول شایسته سالاری و چرخش نخبگان، پست های مدیریت ادارات را اشغال کرده اند که جزء نفع شخصی و گروهی، نارضایتی و ناراحتی کارکنان و ارباب رجوع حاصلی نداشته اند. لذا تغییر و برکناری مدیران ناکارآمد و ضعیف و انتصاب جایگزین کردن مدیران شایسته و توانمند، آرزویی است که بر دل مردم این شهرستان مانده است.

جناب جهانگیرزاده! مردم با انتخاب جنابعالی به عنوان نماینده، در واقع رای به تغییر و تحول و برچیدن بساط مدیران بی کفایت و ضعیف دادند.لذا انتظار می رود با عزل و کنار گذاشتن چنین مدیران-حتی اگر یک ماه به زمان بازنشستگی شان باقی مانده باشد-، زمینه پیشرفت، رشد و بالندگی ادارات و جلب رضایت مردم فراهم شود.

آموزش و پرورش دارای جایگاه راهبردی و تاثیرگذاری است و نباید به محلی برای سیاسی کاری و طایفه بازی و تسویه حساب های شخصی و گروهی و محلی برای فعالیت های حزبی و جناحی تبدیل شود که متاسفانه طایفه گرایی و استفاده از مدیر ضعیف، آموزش و پرورش را از مسیر اصلی خود منحرف کرده است.از این رو بجاست هرچه زودتر با انتخاب فرد توانمند، شایسته و مجرب به عنوان مدیر این دستگاه، یکی از مطالبات به حق مردم و فرهنگیان این خطه محقق گردد.

با راهیابی جنابعالی به مجلس، عده ای معدود در حال میدان داری هستند که بود و نبودشان تاثیری در پیروزی شما در انتخابات نداشت. متاسفانه این افراد کم شمار که در زمان مجلس دهم نیز اطراف “شکور “را احاطه کرده و یار و یاورش بودند درصدد القای این هستند که همه کاره شمایند. در محافل خصوصی، بین دوستان خود پست ها را توزیع می کنند .برخی مدیران را برکنار می کنند و به بعضی ها وعده ابقا می دهند خلاصه همان بیراهه ای را در پیش گرفته اند که در دوره نماینده قبلی رفته و باعث روی گردانی مردم از وی شدند. از این رو تا دیر نشده باید به این افراد هشدار داد و آنان را از ادامه کار بر حذر داشت و گرنه سکوتتان باعث جری تر شدن این اشخاص فرصت طلب و گله مندی مردم خواهد شد.

در سال های اخیر ایثارگران ، جانبازان، فرزندان شهدا و نیروهای ارزشی شاغل در ادارات و دستگاههای دولتی منطقه به حاشیه رانده شده اند و با وجود آنکه بسیاری از این عزیزان بیش از ۲۵سال سابقه درخشان خدمت و فعالیت دارند و جزو نیروهای دلسوز، مجرب، متخصص، کارآمد و شایسته هستند و در حفظ و صیانت از دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، خدمت بی منت به مردم  از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، متاسفانه این افراد به جای انتصاب و خدمت در پست های مهم از جمله مدیریت، کماکان به دست فراموشی سپرده شده اند و این وضعیت باعث ایجاد ناراحتی و نارضایتی شدید بین آحاد جامعه ایثارگری گردیده است. لذا تکریم ایثارگران و فرزندان شهدا و به کارگیری آنان در سمت مدیریت و مسوولیت های مهم که باعث زنده نگه داشتن روح ایثار و شهادت در جامعه می شود از مواردی است که تحقق آن عزم و همت و پیگیری جنابعالی را می طلبد.