امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : اکتبر 21st, 2016 7:08 | کد خبر : 19434 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سالم‌ترین خون در خاورمیانه متعلق به استان اردبیل است/تخصیص ۴۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان پارس‌آباد

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: اردبیل از نظر کمیت و کیفیت در اهدای خون رتبه نخست را در کشور دارد و سالم‌ترین خون در خاورمیانه متعلق به استان اردبیل است.

جمشید کریمی / مغانه آنلاین- بابک رضازاده در نشست با فرماندار شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد یکی از شهرستان‌های نخست استان در عرصه اهدای فرآورده‌های خونی است و در این زمینه عملکردی خوب و مطلوب داشته است.

وی افزود: در آماده کردن دستگاه بلاست فریزر که کاربرد آن منجمدکننده سریع پلاسماست، با اعتبار۱۵۰ میلیون تومان به پایگاه انتقال خون پارس‌آباد اختصاص داده شده تا این امر زمینه‌ساز ارتقای فعالیت‌های این مرکز شود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: از دیگر سیاستهای سازمان انتقال خون، ایجاد مراکز جامع با پوشش منطقه‌ای است که بتواند با تجهیزات مدرن جوابگوی نیازهای یک منطقه ی وسیع باشد.

رضازاده اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد با فراهم کردن زیرساختهای لازم و اخذ استانداردهای انتقال خون کشور در راستای فرآیندهای تولید و تهیه خون و فرآورده‌های پلاسمایی سالم این ظرفیت را دارد که مرکز اهدای پلاسما در آن راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ما در استان اردبیل در هیچ مقطع زمانی کمبود خونی نداشته‌ایم٬ تصریح کرد: این استان از نظر کمیت و کیفیت در اهدای خون رتبه نخست را در کشور دارد و سالم‌ترین خون در خاورمیانه متعلق به استان اردبیل است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: امیدواریم با تجهیز پایگاه انتقال خون شهرستان پارس‌آباد در راستای تولید فرآورده‌های خونی مورد نیاز شهرستان و استان اقدام شود و علاوه بر تامین نیاز منطقه بتوانیم این فراورده‌ها را به سایر مناطق انتقال دهیم.

۴۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پارس‌آباد اختصاص یافت

فرماندار شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان نیز گفت: مردم شهرستان پارس‌آباد امسال با اهدای بیش از سه هزار کیسه خون، رتبه دوم استان را در بحث اهدای خون کسب کردند.

‌اکبر صمدی اظهار داشت: مردم شهرستان پارس‌آباد در اهدای خون مستمر با پایگاه انتقال خون همکاری و مشارکت دارند و نیز در بحث اهدای خون از رشد بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: برای توسعه ساختمان انتقال خون پارس‌آباد، تخصیص اعتبارات برای تجهیز و گسترش و پیگیری تامین زمین مورد نیاز با کاربری اختصاصی ضروری است در این زمیه انتقال خون استان با مساعدتهای لازم زمینه تکمیل و تجهیز این مرکز را فراهم آورد.

صمدی مسئولیت، وحدت، انسجام و صمیمیت مردم پارس‌آباد را در قبال یکدیگر از مهم‌ترین عوامل مشارکت آنها در کارهای عام‌المنفعه دانست و بیان کرد: پس از توسعه و گسترش ساختمان و تجهیزات انتقال خون پارس‌آباد به یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین پایگاههای استان اردبیل تبدیل می‌شود.

فرماندار شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان گفت: امسال برای تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تازه احداث پارس‌آباد ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که تا پایان امسال این پروژه مهم و اساسی در شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: بهره‌برداری و تجهیز این بیمارستان از اولویت‌های مهم امسال در شهرستان بوده که در این زمینه تلاش و تاکید همه‌جانبه‌ای داریم و باید با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم زمینه استفاده مردم از این مرکز درمانی را تا پایان سال فراهم کنیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات