امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 16th, 2014 1:12 | کد خبر : 5229 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سالانه یک میلیون و 150هزار تن محصول کشاورزی در پارس آبادمغان تولید می شود

مدیر جهادکشاورزی پارس آباد گفت: به طور متوسط سالانه یک میلیون و 150هزار تن انواع محصولات زراعی در این شهرستان تولید می شود.

IMG_0053

به گزارش مغانه، حسن روحی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی پارس آبادمغان، ارزش این میزان محصول کشاورزی را 12میلیارد و 700میلیون ریال ذکر کرد و افزود: حدود 50درصد اشتغال این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است.

وی، با آب فراوان و خاک مرغوب کشاورزی را از ویژگی های منحصربه فرد این منطقه دانست و اظهار کرد: هم اکنون نزدیک 50نوع محصول زراعی، باغی و دامی توسط 15هزار بهره بردار در این شهرستان استحصال و در بازارهای منطقه و سایر استان ها عرضه می شود.

وی، با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های کشاورزی این منطقه، افزود: 100درصد بذر سورگوم و بیش از 80درصد بذر هیبرید ذرت در پارس آباد تولید می شود.

روحی، اضافه کرد: علاوه بر این، پارس آباد در کشت و تولید دانه های روغنی و صیفی جات و محصولات سردرختی از مناطق پیشرو کشور است.

IMG_0066

او، به سرمایه گذاری کلان دولت در بخش آب و خاک در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در گذشته، به علت زهدار بودن اراضی در برخی مناطق این شهرستان امکان کشت و زرع میسر نبود که با نگاه ویژه دولت در سال های اخیر و به واسطه سرمایه گذاری های خوب در بخش آب و خاک، این مشکل برطرف شده است.

وی، افزود: در این راستا همچنین 50هزار هکتار از اراضی منطقه با بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار، کانالت گذاری شده است.

وی، تولید محصولات زراعی ارگانیک و پاک را از سیاست های مهم جهاد کشاورزی عنوان و بیان کرد: در حال حاضر 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی و اکثر مزارع صیفی جات منطقه تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار دارد.

روحی، از کشاورزان خواست در دفع آفات و بیماری ها، مبارزه بیولوژیکی را جایگزین مبارزه شیمیایی کنند و در تولید محصولات ارگانیک و عاری از سموم و باقی مانده کودهای شیمیایی اهتمام جدی داشته باشند.

 

اخبار مرتبط

نظرات