امروز: جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : نوامبر 23rd, 2015 7:21 | کد خبر : 15035 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در پارس آباد تولید می شود

فرماندار پارس‌آباد مغان گفت: در این شهرستان مرزی ۳۵ نوع محصول زراعی و باغی با سالانه یک میلیون تن محصول تولید می‌شود.

به گزارش مغانه، مهدی احمدی در همایش ترویج بیمه محصولات کشاورزی در پارس‌آباد اظهارداشت: پروژه‌های مهمی در سطح شهرستان پارس‌آباد در حال انجام بوده که با بهره برداری از این پروژه‌های تحولی اساسی در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های عظیم در حال اجرا در شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: ۶۲ هزار هکتار اراضی که با اجرای پروژه‌های پایاب سد خدا آفرین به سطح زیر کشت منطقه افزوده خواهد شد از جمله این پروژه‌های بوده و توسعه دانشگاههای شهرستان در رشته های تخصصی و فرایند تصویب منطقه آزاد و فرودگاه و سایر سرمایه گذاری‌ها نیز از جمله طرح‌هایی بوده که سبب تحول در توسعه شهرستان می‌شود.

احمدی گفت: شهرستان پارس‌آباد در حال تحول عظیمی است که نیازمند برنامه‌ریزی برای توسعه همزمان زیرساخت‌ها و نیز افزایش فرهنگسازی در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی نوین و استفاده از خدمات نوین برای بهره‌برداری حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد افزود: بیمه نیز نقش بسزایی در حمایت از این تحول خواهد داشت که لازم است صنعت بیمه نیز با بررسی و آسیب‌شناسی نقاط قوت و ضعف مسیر ارتقای خود را همچون صنعت‌های موفق بیمه در جهان در سطح شهرستان پارس‌آباد نیز بپیماید.

وی با بیان اینکه اکثر صنایع از دل کشاورزی برخواسته است، اظهار کرد: امنیت غذایی و رشد و توسعه هر کشوری در گرو توسعه صنعت کشاورزی است و این نشان از اهمیت این حوزه از فعالیت است که باید به ان توجه ویژه‌ای شود.

احمدی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۳۵ نوع محصول زراعی و باغی با سالانه یک میلیون تن در حال استحصال است، گفت: امسال براساس پیش بینی‌های هواشناسی زمستان سردی خواهیم داشت و لازم است در حوزه کشاورزی تمهیذات لازم به کار گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظرات