- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

سالانه یک میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در پارس آبادمغان تولید می شود

علی اکبر حسنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با مغانه، افزود: پارس آباد در مجموع حدود 68هزار هکتار زمین زراعی دارد که 61هزار هکتار آن آبی و بقیه دیم است.

وی ادامه داد: 43هزار هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی این شهرستان در اختیار بخش خصوصی و 19 هزار هکتار بقیه، متعلق به بخش دولتی است.

وی سطح باغات میوه این شهرستان را حدود سه هزار و 600هکتار اعلام کرد و افزود: مدرن ترین باغات میوه خاورمیانه به مساحت حدود دو هزار و شش صد هکتار در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان واقع است.

وی، آب فراوان و خاک مرغوب کشاورزی را از ویژگی های منحصربه فرد این منطقه دانست و اظهار کرد: هم اکنون نزدیک 50نوع محصول زراعی، باغی و دامی توسط 15هزار بهره بردار در این شهرستان استحصال و در بازارهای منطقه و سایر استان ها عرضه می شود.
مدیر جهادکشاورزی پارس آباد با اعلام اینکه حدود 50درصد اشتغال این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی است، افزود: 100درصد بذر سورگوم و بیش از 80درصد بذر هیبرید ذرت در پارس آباد تولید می شود.
حسنیان اضافه کرد: علاوه بر این، پارس آباد در کشت و تولید دانه های روغنی و صیفی جات و محصولات سردرختی از مناطق پیشرو کشور است.
او به سرمایه گذاری کلان دولت در بخش آب و خاک در این شهرستان اشاره و بیان کرد: در گذشته، به علت زهدار بودن اراضی در برخی مناطق این شهرستان امکان کشت و زرع میسر نبود که با نگاه ویژه دولت در سال های اخیر و به واسطه سرمایه گذاری های خوب در بخش آب و خاک، این مشکل برطرف شده است.

2 Comments (Open | Close)

2 Comments To "سالانه یک میلیون تن محصولات زراعی، باغی و دامی در پارس آبادمغان تولید می شود"

#1 Comment By دلسوز مغان On 2015/04/19 @ 7:13 ب.ظ

برادر شما هم پستهای ادارتو فامیلی کردی.

#2 Comment By فرزاد ا On 2015/05/16 @ 1:51 ب.ظ

آقای مهندس از برومند چه خبر؟ بازم در ارتباطی؟