- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

ساخت و سازهای غیرمجاز بزرگترین معضل شهر پارس آباد/ درجه شهرداری پارس آباد ارتقا می یابد

IMG_0012

به گزارش مغانه، مطلب محبی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: اینگونه ساخت و سازها که به سابقه آن به سال های دور برمی گردد سبب کاهش درآمد شهرداری و اختلال در روند خدمات رسانی به شهروندان شده است.

وی، با بیان اینکه تنها 30درصد ساختمان های مسکونی در این شهر مرزی به صورت قانونی بنا شده است، گفت: 70درصد بناهای مسکونی پارس آباد غیرقانونی احداث شده و هیچگونه شناسنامه و پرونده ای در شهرداری ندارند.

او، ادامه داد: شهرداری در حال حاضر از 30درصد شهروندان عوارض اخذ می کند و برای 100درصد مردم خدمات ارائه می دهد.

IMG_0003

محبی اضافه کرد: در صورت رفع این معضل و سنددار کردن ساختمان های مسکونی فاقد سند، به تبع آن درآمد شهرداری نیز افزایش و روند خدمات رسانی به شهروندان بهبود می یابد.

وی، دفن زباله شهر را از معضلات بزرگ و مهم این پارس آباد عنوان و بیان کرد: به علت نبود مکان مناسب، دفن اصولی و بهداشتی زباله های تولیدی این شهر به مشکل جدی و اساسی تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد، سد معبر و ساماندهی دستفروشان را از دغدغه های جدی مردم و شورای شهر دانست و گفت: برای رفع این مشکل، درصدد احداث بازار روز و هفتگی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

وی، گفت: در صورت همکاری نیروی انتظامی، طرح ضربتی مقابله با سد معبر از روز شنبه آینده در این شهر اجرا خواهد شد.

وی، به علل و موانع احداث بازارچه مرزی این شهر اشاره و تصریح کرد: از ماه ها پیش عملیات احداث بازارچه مرزی که در زمان شورای شهر قبلی کلنگ ساخت آن به زمین زده شده به خاطر رعایت نشدن قانون، متوقف شده است .

وی، به ضرورت احداث بازارچه مرزی و مزایا و نقش آن در توسعه و رونق منطقه اشاره کرد و با اعلام اینکه به جد پیگیر اجرای این طرح هستیم، ادامه داد: در اجرای این پروژه تابع نظر و تصمیم استان هستیم.

محبی، با بیان اینکه درجه شهرداری پارس آباد متناسب با جمعیت منطقه نیست، گفت: پیشنهاد ارتقای درجه و رتبه شهرداری از هفت به هشت را داده ایم که مراحل پایانی را طی می کند.

وی با اشاره به اینکه درجه شهرداری در آینده نزدیک ارتقا خواهد یافت، افزود: در صورت محقق این مهم، شاهد افزایش اعتبارات این نهاد و عمران و آبادانی و رشد و توسعه متوازن شهر خواهیم بود.

او، با بیان اینکه تعاونی های مسافربری این شهرستان به علت قرار گرفتن در منطقه نامناسب، موجب ایجاد ترافیک سنگین و مشکلات ترافیکی در داخل شهر می شود، از احداث پایانه بزرگ مسافربری در زمینی به مساحت حدود دوهکتار در جنب اداره راهنمایی و رانندگی در آینده نزدیک خبر داد.

او، اظهار کرد: شهرداری پارس آباد در شش ماه گذشته کلیه محلات این شهر را شن ریزی، و حدود 50مورد پل و تقاطع در سطح شهر تخریب و اصلاح کرده است.

وی، گفت: در این مدت همچنین بیش از چهار هزار متر مربع از خیابان های شهر با تولید و پخش چهار هزار تن آسفالت، لکه گیری و آسفالت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر پارس آباد، نقد منصفانه و مشفقانه را موجب پیشرفت و اصلاح امور دانست و از خبرنگاران خواست با انتقاد سازنده و انعکاس واقعیت ها، شهردار و اعضای شورای شهر در خدمات رسانی به مردم مساعدت کنند.

محبی با بیان اینکه مردم ولی نعمتان نظام و انقلاب هستند، گفت: شورای شهر به خاطر مردم، با تمامی نهادها و ادارات همواره در تعامل است و اعضای این نهاد با وحدت و همدلی کارها را به پیش می برند.