امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 18th, 2015 12:10 | کد خبر : 11513 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

زمان دقیق آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص نیست/ «بسته شماره ۳» بیمه طلایی را پیشنهاد می‌کنیم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اواخر هفته آینده جدول سهمیه رشته و منابع را آماده می‌کنیم و به سازمان مدیریت می‌فرستیم و تلاش می‌کنیم زمان آزمون قبل از مهرماه باشد.

به گزارش مغانه به نقل از فارس،

سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش امروز در حاشیه گردهمایی آموزشی ـ توجیهی رئیس گروه‌های انجمن اولیا و مربیان ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس خصوص آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: در حال حاضر روی منابع کار می‌کنیم و فکر می‌کنم اواخر هفته آینده جدول سهمیه رشته و منابع را آماده کنیم و به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بفرستیم و تلاش می‌کنیم زمان آزمون قبل از مهر ماه باشد.

وی افزود: بنا بر آیین‌نامه‌ای که سازمان مدیریت دارد، آزمون‌های استخدامی به صورت سراسری و هر ۶ ماه باید برگزار شود که بر این اساس می‌خواهند آزمون آموزش و پرورش را در آبان‌ماه برگزار کنند اما اصرارمان این است که قبل از شهریورماه برگزار شود تا این دانشجویان در مهر ماه در دانشگاه فرهنگیان شروع به تحصیل کنند.

بطحایی در خصوص سهمیه‌‌های استخدامی افزود: سهمیه‌های برای مناطقی است که مورد نیاز است نه مناطق محروم و هرکجا که نیاز داشته باشیم سهمیه اختصاص پیدا خواهد کرد که جدول آن اواخر هفته آینده مشخص خواهد شد.

* بیمه طلایی طی امروز و فردا نهایی می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیمه طلایی گفت: فکر می‌کنم بیمه طلایی ظرف امروز و فردا نهایی شود و به دو بسته‌ای که قبلا گفته بودیم مورد اقبال همکاران قرار گرفته است و بسته دوم همین خدماتی است که امسال ارائه می‌شود و بسته شماره سه ویزیت و داروهای ارزان‌قیمت در آن نیست.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: بسته شماره دو ۳۰ هزار تومان حق بیمه آن است که ۱۵ هزار تومان آن را بیمه شده و ۱۵ هزار تومان مابقی را دولت پرداخت خواهد کرد و بسته شماره سه ۲۵ هزار تومان است که ۱۵ هزار تومان آن را دولت و ۱۰ هزار تومان را بیمه شده پرداخت می‌کند.

بطحایی افزود: به جهت اینکه کیفیت را بالا ببریم به روش صندوقی عمل خواهیم کرد و روش صندوقی معنی است که ریسک بیمه را خودمان می‌پذیریم تا کیفیت بیمه بالا رود و مشکلاتی که سال گذشته همکاران ما داشتند و مراکز درمانی کم بود و هزینه می‌کردند در روش صندوقی برطرف شده یا خیلی کاهش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در روش صندوقی دیگر شرکت بیمه‌گذار فرقی نمی‌کند و آن یک حق‌العملی از ما دریافت کرده و اسناد پزشکی ما را رسیدگی می‌کند و هزینه بیمه شده را پرداخت می‌کند.

وی افزود: ما به همکاران خود بسته شماره سه را پیشنهاد می‌کنیم چرا که الان بیمه پایه توسعه خیلی خوبی داشته و قالب موارد ویزیت و داروهای ارزان‌قیمت از طریق همان بیمه پایه پذیرفته می‌شود. بنابراین پیشنهادمان به همکاران این است که بسته شماره سه را انتخاب کنند که سهمیه بیمه شده کمتر از بسته شماره ۲ است.

بطحایی در خصوص مطالبات بیمه آتیه‌سازان گفت: الان مشکل حل شده و بخشی را پرداخت کرده‌ایم و بخشی را نیز به توافق رسیده‌ایم تا پرداخت کنیم.

* بودجه شیر مدارس به استان‌ها ابلاغ شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی و پرداخت مبلغ برای گذراندن دوره در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد:‌ هزینه‌ای برای دوره یکساله در بودجه دولتی پیش‌بینی نکرده‌ایم و اگر بتوانیم از سایر منابع هزینه تحصیل آنها را فراهم کنیم قطعاً چیزی از آنها دریافت نخواهیم کرد اما اگر نشود بخشی را از آنها خواهیم گرفت.

وی در خصوص دریافت بودجه شیر از خزانه دولت یادآور شد: امروز این بودجه به استان‌ها ابلاغ شد.

بطحایی ادامه داد: پیش‌دبستانی، نیروهای شرکتی و فرزندان فرهنگیان در شرایط برابر در آزمون استخدامی از اولویت برخوردارند.

* افزایش سرانه مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص سرانه مدارس افزود: سرانه مدارس نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته و چیزی حدود ۷۰ درصد نسبت به سال ۹۲ سرانه بیشتری را به مدارس می‌توانیم بپردازیم و مبلغ آن ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی گفت:‌ در سال گذشته نیز واگذاری نداشته‌ایم و از خدمات مدارس غیر دولتی موفق برای جاهایی که مشکل نیروی انسانی داشتیم، استفاده کردیم و الان تلاش می‌کنیم با نمایندگان به توافق برسیم که در مناطقی که مشکل نیروی انسانی داریم بتوانیم از آن روش استفاده کنیم ، البته در تبصره ۱۳ لایحه بودجه واگذاری را ممنوع کرده‌‌اند و ما مقید هستیم و انجام نخواهیم داد و به مصوبه مجلس کاملاً عمل می‌کنیم.

به گزارش فارس، بطحایی در خصوص خرید خدمات آموزشی افزود: اگر با نمایندگان به توافق برسیم می‌خواهیم همان روش را در جاهایی که مشکل داریم، دنبال کنیم؛ در مراکزی مثل شهرها و مناطق برخوردار که مشکل نیروی انسانی نداریم این کار را انجام نمی‌دهیم.

 

اخبار مرتبط

نظرات