امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سپتامبر 4th, 2015 5:17 | کد خبر : 13832 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

زلزله پارس آبادمغان را لرزاند

زمین لرزه نستباً شدیدی پارس آبادمغان در شمال استان اردبیل را لرزاند.

به گزارش مغانه، این زمین لرزه که حوالی ساعت ۹و ۱۹دقیقه صبح امروز جمعه به وقع پیوست موجب ترکیدگی دیوار و شکستن شیشه های برخی ساختمان ها شد.

به دنبال وقوع این زمین لرزه مردم با رعب و وحشت به خیابان ها و فضای باز ریختند و هم اکنون در بیرون از منزل به سر می برند.

تا لحظه مخابره این خبر از تلفات جانی احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران کانون این زلزله را ۲۲کیلومتری منطقه”قبله” جمهوری آذربایجان و بزرگی آنرا ۵٫۷ ریشتر اعلام کرد.

Screenshot_????-??-??-??-??-??

اخبار مرتبط

نظرات

شهروند

زلزله رخ داده در نوع خود بزرگترین حادثه بود که الحمدا… بخیر گذشت بجز گسل خروسلو گسل خاصی در منطقه پارس اباد فعال نیست نوع خاک پارس اباد و بنا به اظهار یکی از دوستان زمین شناس که استاد دانشگاه هم هستند پارس اباد از نقطه نظر زمین شناسی استعداد زمین لرزه بسیار شدیدی ندارد و خاک ان خلخال مانند بوده و سفت و سخت نیست ولازم است ستا د بحران تمهیدات لازم را بیاندیشد و به مردم آموزش های لازم را بدهد سبک سازی و مقاوم سازی یکی از علل عدم تخریب است .اما نکته دیگر قضیه وجود زلزله بعنوان بلایای خلقت می توان نام برد زلزله بزرگ قیامت که گریزی از ان نیست و بلیه ی عالمگیر محشر که قطعا” شدنی است و بوقوع خواهد پیوست انسان باید خودش را برای آن روز بزرگ آماده کند رعایت عفاف و حجاب و حلال و حرام و احترام به بزرگترها و رعایت حقوق یتیمان و فقیران و زکات و خمس می تواند جلوی بلایا را بخواست خدا بگیرد . خداوند در قرآن فرموده چون یک قوم که می خواستم بلا برای آنها بفرستم به راه خدا برگشتند بلا را برطرف ساختم و اجلشان را به تعویق انداختم بله امروزه در گردو خاک برخاسته از تمدن و پیشرفت همه چیز را بی اعتنا شده ایم غافل از آنکه خدا و ناظمی هست و کنترل کننده ای هست و باید گوش بفرمان خدا بود هرپیشرفتی بخواست خدا و توسط خدا انجام می گیرد نبایستی از خدا غافل بود نبایستی خودمان را ببازیم و نماز و ادای حقوق و وظایف الهی خود می تواند موجبات رضایت حق تعالی را فراهم آورد و خدا در لحظات خطرناک بداد انسان برسد.بیایید توبه و استغفار کنیم و بسوی خدا برگردیم تا دیر نشده به واجبات دین مبین اسلام و ترک محرمات عمل نماییم.انشااله

مهدی طلوعی

سلام …زلزله خیلی شدید بود ..واقعا خدا خطه مغان رو دوست داره .

مهیار

خانه ما در محله فرودگاه است . در اینجا زلزله خیلی شدید بود همه همسایه ها سریع به خیابان ریختند. الحمدالله به خیر گذشت.

سالار

این زلزله ها و بالاها هشدار و تلنگری است برای ما انسان ها که به خود بیاییم و یادمان باشد که این دنیا موقتی است و برای دنیا ابدی خود توشه ای فراهم کنیم.

دهبان

خداوند بزرگ اگه اراده کند در یک آن زمین را ویران میکند. پس در همه حال باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم و از ستم و ظلم به دیگران پرهیز کنیم.