امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژوئن 6th, 2015 1:17 | کد خبر : 12041 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

رسیدگی به لایحه منطقه آزاد اردبیل متوقف شد

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل در مجلس گفت: محدوده جغرافیایی منطقه آزاد اردبیل هنوز مشخص نشده که به این دلیل کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به این لایحه را متوقف کرده است.

به گزارش مغانه، منصور‌حقیقت پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر پایه قانون منطقه آزاد،‌ در یک حوزه جغرافیایی سیاسی تعریف می‌شود که بحث الحاق اردبیل به منطقه آزاد ارس از این قانون پیروی نمی‌کرد،‌ ولی شخصا معتقد بودم که در صورت الحاق منطقه آزاد جلفا به آستارا، استان اردبیل می‌توانست از ظرفیت‌های بیش‌تری برخوردار شود.
وی گفت: لایحه‌ای که در رابطه با ایجاد منطقه آزاد اردبیل به مجلس آمده، بسیار کوتاه و در حقیقت ناقص است که فقط به ایجاد منطقه آزاد در استان اردبیل اشاره می‌کند و به جزئیات این منطقه اشاره‌ای نشده است.
نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی رسیدگی به این لایحه را به دلیل مشخص نبودن محدوده جغرافیایی آن متوقف کرده است که اگر پیوست جغرافیایی به این لایحه ملحق نشود، قطعا شورای نگهبان آن را تصویب نمی‌کند.
حقیقت‌پور تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار الحاق نقشه کامل با محدوده جغرافیایی دقیق به منظور بررسی این طرح شده است که این موضوع برای منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز صدق می‌کند.
وی بیان کرد: سهم قابل قبولی از این منطقه آزاد باید برای مرکز استان و شهرهای مرزی دیده شود که منطقه گردشگری فندق لو و فرودگاه اردبیل نیز باید در محدوده باشند چرا که فرصت مناسبی برای گردشگری و توسعه استان فراهم می‌سازد.
حقیقت‌پور گفت: اگر نقشه جغرافیایی هرچه سریع‌تر به این لایحه اضافه شود،‌ رسیدگی به این لایحه در دستور کار مجلس قرار می گیرد و امیدواریم که تا پایان این دوره مجلس به تصویب برسد.(تسنیم)

اخبار مرتبط

نظرات

مرزنشین

از اینکه این طرح در سطح ابتدایی و بدون پیش بینی و تشریح جزئیات به مجلس محترم تقدیم شده واقعا” جای تاسف است چرا وقت کشی می کنند این همه کارشناس استانداری چکار می کنند چرا محدوده را تعیین نکرده چنین طرحی را مطرح کرده اند مجلس محترم حق دارد رسیدگی نکند مسئولین استانی باید طرحی به این عظمت را کار کارشناسی می کردند و با طراحی محدوده تقدیم می کردند در ضمن با عنایت به پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم منطقه مغان و و جود زیر ساخت های موثر و تسهیل کننده سهم قانع کننده ایی نیز به منطقه مغان از جمله پارس اباد بیله سوار و اصلاندوز و گرمی مغان اختصاص داده شود تا برای همیشه چهره محرومیت از منطقه زدوده شود نماینده محترم فعلی و آتی با جدییت و نه قهر امیز به مسئله ورود نمایند و این تعیین محدوده یکی از ملازمات پیشرفت و توسعه مغان خواهد بود. انشالله

ramin

بیچاره برومند هی میگفت منطقه ازاد اردبیل رای نمیاره بزارین به ارس بپوندیم.حالا این طرحم کلا تو مجلس لغوش کردن.واقعا اردبیلیها خودشونم میدونستن ازاد اردبیل الکیه. فقط میخواستن مغان را محروم کنن از الحاق .ممد بیا اینم اشت

درد دل یک شهروند

مردم قضاوت کنند بعضی ها به خیلی از مسائل جامعه به نوعی سادلوحانه نگاه می کنند اردبیل از لحاظ بدنه کارشناسی ضعیف ترین استان هست تصمیم گیریهایش عجولانه بدون پشتوانه علمی و کارشناس ها اختیاراتی از خود ندارند.

درد دل یک شهروند
جناب آقای دانشجوی دکترای اقتصاد کشاورزی الحاق این شهرستانها به منطقه آزادتجاری ارس راهبردی ترین تصمیم و سناریویی بود که اگر به موفقیت به پایان می رسید یکی از موفقترین مناطق آزاد تجاری کشور می شد اما بنا به اختلافات سیاسی و جناح بازی سیاسی یکی از بهترین پروژه های سود آور این استان به باد رفت (بنا به موقعیتهای خاصی که این منطقه دارد و خواهد داشت …) و قول های که برای آزاد تجاری به استان اردبیل داده اند به تحقق نخواهد رسید و هیچ وقت تو مجلس رای نخواهد آورد چون حتی موجودیت این استان را خیلی از کارشناسان رده های بالای کشوری قبول ندارند جناب آقای دکتر حرف های زدی بدون پشتوانه علمی اگر به شاخص های توسعه استانی نگاه میکردید متوجه می شدی پیوستن این منطقه به ارس صلاح و صرفه این استان بود که بهای آن نداسته و با ندانم کاریهای مسئولین از دست دادند . اگر مسئولین اردبیل به گمرک این منطقه بها میدادند و سرمایه گذاری هنگفتی میکردند و زیر ساختهای آن را درست میکردند می شد در سطح کلان حرفی برای گفتن داشته باشیم نه اینکه آفای افضلی فرد نماینده اردبیل درمجلس شورای اسلامی دم از بسته شدن گمرک بزندپس نتیجه میگیریم پیوستن این منطقه به ارس برای این استان یک توفیق زود هنگام بود که از دست رفت بازگشت آن به لابی گری فرزندان با غیرت مغان در مجلس شورای اسلامی بر می گردد که به امید آن روزها می مانیم .

عاشق سینه چاک اردبیل

عالیجنابان مرکز استان نشین و نمایندگان دلسوز مرکز استان خیلی تفکر به کار بردند و خیلی به خودشان زحمت دادند تا این طرح بسیار مفید را به تصویب دولت برسانند.البته نیازی به این همه زحمت نبود.چون موضوع منطقه آزاد اردبیل طرح فی البداهه و خلق الساعه ای بود که فقط به منظور عقیم گذاشتن طرح قبلی (الحاق مغان به منطقه آزاد ارس) ارائه شد و خود دوستان زحمت کش نیز میدانستند طرح اخیر به این راحتی و در کوتاه مدت ره به جایی نمی برد.

مغانلو

شما نمایندگان به اصطلاح دلسوز منطقه و اردبیل فقط نمین رو می بینید و فکر می کنید با منطقه آزاد شدن اونجا شهر اردبیل و بخش های تابعه اش پیشرفت خوبی می کن و حق دشت مغان همیشه مظلوم رو می سوزونید و لی اینو بدونید کمسیون اقتصادی مجلس دست تبریزی هاست و شما هر چقدر با نفوذ باشدید نمی تونید به آقای فتحی پور و امثال اون خواسته های بی هدف خودتون رو تحمیل کنید پس خیالتون راحت منطقه آزاد بدون مرکزیت مغان تو مجلس رای نمیاره.

آراز

واقعا دستشون درد نکنه به هدفشون که ملحق نشدن مغان به منطقه آزاد ارس بود رسیدن. دست آقای نمایندمون درد نکنه با این دفاع کردن از حق و حقوق مردمی که یک دست بهش رای دادن و به قولهای که داده بود دل بسته بودن خوب جوابمون گرفتیم…….. :(:(:(

اجیرلو

باعث این بدبختی ها اردبیلیها هستند چون دیدند مغان به منطقه آزاد تبدیل میشود از اسم استان اردبیل بنام (اردبیل ) سؤ استفاده کردند و چنین وانمود کردند که اصلأ این منطقه آزاد مال اردبیل است نه استان اردبیل. و چنین شد که منطقه آزاد را از مغان پراندند ، نه به خودشان رسید نه به مغان. مغان راهی جز استقلال از اردبیل یا الحاق مجدد به آذربایجان ندارد

چیلله ر

اردبیل ، مغان . تصمیم گیریها در اولی ، استعدادها در دومی . تصمیم ها بی نتیجه ، استعدادها راکد . مگا پروژه های دهن پرکن آن برادر بزرگوار چه دردی از این همه گرفتاری های مردم مغان را حل خواهد کرد ؟ مغان یک نماینده با سواد جسور میخواد تا با کمک فکری و علمی مشاوران بدون توقع و با فعالیت قانونی مدیران صادق دستگاه های دولتی بتواند از جایگاه غنی و دیرینه خود دفاع کرده و آن را مجددا ارتقاء دهد . ای کاش ما مغانیها این بار این ضرورت حیاتی را با درک مشترک عملی سازیم . یا حق مددی .

ذره بین

خسته نباشی آقای دختور حقیقت پور !!!!!!!!!!!!!!!

ناشناس

من این اتفاق را به آقایان افضلی فرد-حقیقت پور و خدابخش تبریک گفته و از خداوند دوام مساعیشان را خواستارم.