- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

راه اندازی جایگاه سوخت رسانی در فرودگاه پارس آباد ضروری است

به گزارش مغانه آنلاین، علی علایی امروز سه شنبه در نشستی با مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در استان اردبیل از پیگیری های جدی استاندار اردبیل و معاونان وی و نیز مدیرکل فرودگاه های استان برای تحقق این مهم خبر داد و افزود: در این راستا تفاهم نامه ای با وزارت نفت انجام گرفته تا به منظور تامین سوخت پروازهای باری و مسافری داخلی و خارجی، جایگاه سوخت رسانی با اعتبار بر آورد شده حدود ۸۰ میلیارد ریالی در فرودگاه پارس آباد احداث شود.

وی فرودگاه را از شاخصه ها و محورهای مهم توسعه و رشد جهشی شهرستان های مغان دانست و اظهار داشت: به دلیل قابلیت ها و ظرفیت های منحصر به فرد منطقه، در سال ۱۳۵۲ برای اولین بار در سطح استان اردبیل، فرودگاه در این منطقه مرزی تاسیس و پروازهای مسیر تهران- پارس آباد و بر عکس دایر شد.

وی با بیان اینکه به واسطه فعالیت فرودگاه و همچنین استعدادهای خوب منطقه ، پارس آباد به سرعت پله های رشد و ترقی را طی کرده است، ادامه داد: این شهرستان در زمان حاضر به عنوان یکی از قطب های بزرگ کشاورزی و دامپروری در سطح کشور شناخته شده است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون صدها طرح و پروژه مهم در این شهرستان در دست اجراست، بیان کرد: در آینده ای نه چندان دور با بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین جهش بزرگی را در اقتصاد و تولیدات و سرمایه گذاری و گردشگری منطقه پارس آباد مغان شاهد خواهیم بود.

علایی با بیان اینکه دورنما و چشم انداز اقتصادی و کشاورزی و فرهنگی شهرستان پارس آباد بسیار روشن و امیدوار کننده است، گفت: باید شرایط پروازها و فرودگاه را با تکممیل زیرساخت ها و نیز تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و همچنین تجهیز شرکت های هواپیمایی، برای شکل گیری آینده ای روشن برای منطقه  فرآهم آوریم.

وی رونق و توسعه و رفع کاستی های فرودگاه پارس آباد را از خواسته های به حق مردم منطقه عنوان و تاکید کرد همه ما در قبال حفظ و توسعه فرودگاه پارس آباد مسوول هستیم.

“منوچهر اسفندیاری” مدیرکل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در استان اردبیل نیز از آمادگی این شرکت برای تداوم پروازها خبر داد و گفت: هر چند به دلیل اطلاع رسانی نامطلوب شرایط آب و هوایی تعدادی از صندلی های پروازها خالی می باشد اما استقبال خوبی از ناوگان حمل و نقل هوایی شده و در صورت اطلاع رسانی مطلوب امکان افزایش تعداد پرواز ها وجود دارد.

به گزارش مغانه آنلاین، فرودگاه پارس آباد مغان پس از تعطیلی موقتی که به منظور توسعه باند و افزایش سطوح پروازی برای پذیرش هواپیماهای بزرگ و بهسازی امکانات و تجهیزات به روز داشت در سال ۹۶ مجدداً به چرخه ناوبری و حمل و نقل هوایی کشور پیوست.

هم اکنون پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از فرودگاه پارس آباد به مقصد تهران و به عکس، به تعداد دو پرواز  و در روزهای شنبه و سه شنبه انجام می شود.

پارس آبادمغان در ۲۳۰کیلومتری شمال اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.