امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : ژانویه 16th, 2014 1:06 | کد خبر : 2506 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دومین ایستگاه مطالعه در پارس آبادمغان راه اندازی شد

با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و تسهیل در دسترسی مردم به کتاب، دومین ایستگاه مطالعه در بیمارستان تامین اجتماعی ارس این شهرستان افتتاح شد. به گزارش مغانه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد در آیین رونمایی از این ایستگاه، گفت: تا کنون 14ایستگاه در سطح استان اردبیل دایر شده که سهم پارس […]

با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و تسهیل در دسترسی مردم به کتاب، دومین ایستگاه مطالعه در بیمارستان تامین اجتماعی ارس این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش مغانه، رئیس اداره کتابخانه های عمومی پارس آباد در آیین رونمایی از این ایستگاه، گفت: تا کنون 14ایستگاه در سطح استان اردبیل دایر شده که سهم پارس آباد و مشکین شهر از این تعداد، هرکدام دو و شهرستان اردبیل 10ایستگاه است.
حجت الاسلام امین پورمحمد، افزود: اولین ایستگاه مطالعه در شهریور ماه سال جاری در بیمارستان امام خمینی منطقه (ره) راه اندازی شده که استقبال شهروندان از این طرح بسیار خوب است.
به گفته وی، در این ایستگاه ها 150جلد کتاب کم حجم در قالب 15عنوان در زمینه ها و برای سنین مختلف جاسازی شده تا علاقه مندان به کتاب بتوانند از آن استفاده کنند.
وی، با اعلام اینکه کتاب های ایستگاه ها ی مطالعه به صورت دوره ای عوض می شود، گفت: این ایستگاه ها ظرفیت شارژ حدود 50هزار جلد کتاب در طول سال را دارند.
وی، اظهار کرد: هرفرد می تواند با مراجعه به ایستگاه های مطالعه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و مطالعه کرده و بعد از 15روز به همان ایستگاه و یا یکی از ایستگاه های مطالعه در سطح کشور و یا کتابخانه های عمومی سراسر کشور بازگرداند.
پورمحمد، با بیان اینکه هم اکنون فاز پنجم طرح کشوری ایستگاه مطالعه در حال اجراست، از احتمال راه اندازی سومین ایستگاه در فاز ششم این طرح در یکی از مکان های پرتردد و عمومی این شهرستان خبر داد.
او، ایستگاه مطالعه را از سیاست های مهم و تاثیر گذار نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه دانست و بر قرار گرفتن کتاب در سبد کالاهای اساسی خانوارها تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظرات