امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : فوریه 5th, 2015 5:45 | کد خبر : 9059 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دل نوشته تکان دهنده فرماندار قبلی پارس آباد در خصوص بحث الحاق مغان به منطقه آزادارس

سرخوردگی، حُزن و اندوه، مجال اندیشیدن و نوشتن را نمی دهد، چگونه بنویسم؟ و چه بنویسم؟! وقتی افکارم پریشان، قلبم از غم و اندوه نالان و از نامهربانی ها به درد آمده است.

چگونه و به چه زبانی و به چه کسی باید این اندوه جانکاه را برد وقتی دوست، دشمن است!!! از که باید بخواهم سنگ صبورم و التیام بخش آلام درونم باشد؟ چرا که درد تاریکیست درد خواستن رفتن و بیهوده خود را کاستن…اما باید گفت، باید نوشت، فرقی نمی کند برای چه کسی، برای خودم، برای آنان که از جنس خودم بودند، برای آنان که امیدشان ناامید گشته، برای آنان که غم و اندوه آنان کمتر از من نیست، برای آن یاران خدومی که با من پرکشیدند و خندیدند و گریستند، برای همکارانم، برای مردم مظلوم و قدرشناس پارس آباد و بیله سوار، برای عشایر غیرتمند و دوست داشتنی، برای آنان که مهربانیشان به وسعت دشت مغان بود، برای آنان که من را دوست داشتند و از صمیمیت و مهربانی آنان توان و انرژی می گرفتم، آری برای هیچکس نه، اما برای آنان باید نوشت، بخاطر همکارانم باید نوشت، پس برایشان مینویسم که این روزها بس غمگینم، برایشان می نویسم که درد سنگینی قلبم را آزار می دهد، دردی از ناگفته ها، دردی از جنس سکوت. اما نه اینگونه نه با این ادبیات، خدایا نیاز به آرامش دارم، باید نماز بخوانم و آرام شوم چرا که خود فرموده ای: أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، دوگانه ای (نماز دو رکعتی) خواندم از سر نیاز بر آستان حضرت بی نیاز، همچنان شد که خود فرموده بود: به درستی که یاد خدا آرامش دلهاست.

پس متوسل به کلام الله مجید می شوم تا سکینه قلبم گردد، وَأَطِيعُواْ اللّهَ وَرَسُولَهُ وَلاَ تَنَازَعُواْ فَتَفْشَلُواْ وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُواْ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ، و همه با روح وحدت ایمانی، پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپوئید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد بلکه همه باید یک دل و پایدار و صبور باشید که خدا همیشه با صابران است. (سوره انفال آیه 46)

وَلاَ تَكُونُواْ كَالَّذِينَ تَفَرَّقُواْ وَاخْتَلَفُواْ مِن بَعْدِ مَا جَاءهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُوْلَـئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ، و شما مسلمانان مانند ملتی نباشید که پس از آن که آیات و ادله روشن برای هدایت آنها آمد باز راه تفرقه و اختلاف را پیمودند که البته برای چنین مردمی عذاب سخت خواهد بود. (سوره آل عمران آیه 105)

چه آیات پر مغز و محتوایی، این کلام خداست که نه تنها وحدت میان دلهای مومنان را ضروری می داند بلکه وحدت امت را سبب مصونیت دین، تائید الهی و نصرت دانسته و در مقابل وجود تفرقه را عامل ضعف مسلمین و از بین رفتن عظمت و شوکت مسلمین دانسته است.

و چقدر ما با این واژگان تفرقه و نصرت، آشنای بیگانه ایم!!! می اندیشم و می اندیشم که آیا در پارس آباد واقعاً کسی هست که نداند این تفرقه میان مسئولان بوده که امروز امید آنان را به ناامیدی بدل نموده است؟!!

آیا واقعاً در پارس آباد کسی هست که نداند رمز موفقیت در تحقق فرصت استثنایی و تاریخی که برای مغان بوجود آمده بود در آتش نفاق و تفرقه سوخت و بی تدبیری شراره های این مهیب سوزنده را شعله ورتر نمود؟!!! و آیا کسی شک دارد که رمز نصرت و موفقیت در آخرین ایستگاه تصویب الحاق پارس آباد، بیله سوار و گرمی به منطقه آزاد تجاری ارس، همانا وحدت و همدلی میان مسئولان بود که تبدیل به مانور قدرت نمایی میان آنان شد.

کاش می دانستیم که در پیگیری مطالبات مردم، تدبیر و کیاست لازم است نه دعوا و تهدید و ارعاب.

کاش می توانستیم بفهمیم که نوع عملکرد ما موجب اعتماد یا سلب اعتماد مردم نسبت به نظام و حاکمیت است.

چه احساس عجیبی دارم، یاد آن قضاوت علی(ع) در خصوص ادعای دو زن بر سر کودکی افتادم که هر دو ادعا می کردند مادر آن کودک می باشند و هیچکدام هم از ادعای خود کوتاه نمی آمدند که آن حضرت برای تشخیص سره از ناسره فرمود شمشیر مرا بیاورید تا این کودک را به دو نیم تقسیم کنم و هر قسمت آن را  به یکی از این زنان بدهم. و در این لحظه بود که مادر واقعی کودک جهت حمایت از کودک و برای اینکه آسیبی به کودک دلبندش نرسد گفت، یا علی من از حق خود گذشتم کودک از آن من نیست و… زن دوم که تحت تاثیر مهرمادری وی قرار گرفته بود پس از دیدن این صحنه، با گریه به کذب بودن ادعای خود اقرار نمود.

چند ماه قبل که پس از تحمل نامهربانیهای زیاد از سوی برخی مسئولان ناچار به استعفا گردیدم و برخی ها به اصطلاح از حول حلیم در دیگ افتاده و با مصوبه ای مقدماتی که هنوز در شورایعالی قطعی نشده بود اقدام به مصادره اقدامات نمودند و برای خود عکسهای یادگاری انداختند و در و دیوار شهر را مزین به این عکسهای یادگاری نمودند، حس همان مادری را داشتم که برای مصون ماندن فرزندش از گزند و آسیب از حق مادری خود گذشت. چه زیبا فرمود امیرالمومنین علی(ع) در مزمت و سرزنش اهل کوفه که یا أشباه الرجال ولا رجال… ای مردنمایان نامرد انصاف داشته باشد…

آری آن روز گذشتم تا این کودک خوش قدم که برای اهالی مظلوم و زحمتکش پارس آباد، بیله سوار و گرمی امید را به ارمغان آورده بود آسیب نبیند چون تفرقه و انشقاق را همانند سمی مهلک بر پیکر نحیف این کودک میدانستم. اما امروز گذشتن جفاست. جفاست در حق همکارانم. جفاست در حق مردمی که لبخند بر لبانشان خشکید و امیدشان ناامید شد. جفاست که اگر نگویم در همان روز خداحافظی ام از پارس آباد و معرفی فرماندار جدید ده ها بار از اعضای جلسه، کارشناسان مربوط به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و مسئولان آن از جمله آقای دکتر آهنگران(مشاور ارشد آقای مهندس ترکان)، آقای دکتر داداش زاده (مسئول تیم بررسی کننده الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری ارس) آقایان دکتر کلانتری، مرعشی و … عاجزانه خواهش نمودم و آنها را سوگند دادم به روح امام(ره) که مردم پارس آباد را از این فرصت تاریخی و استثنایی محروم ننمایند. خدایا، بار پروردگارا شاهد بودی که چگونه از آنان طلب یاری و مساعدت می نمودم و شاهد و گواهی که هر آن چه از دستم برمی آمد برای این مردم قدرشناس انجام دادم که فرموده ای وَأَن لَّيْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى

(شماره تماس تمام این عزیزان جهت استعلام صحت و سقم عرایضم آماده ارائه می باشد) در همان روز جلسه کارشناسان و کمیسیون قبل از جلسه اصلی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد که در جلفا برگزار شد یعنی فردای تودیع اینجانب، دو اتفاق مهم برای شهرستان پارس آباد در حال رقم خوردن بود. اول: تعیین و تکلیف الحاق یا عدم الحاق و تعیین مساحت و مکان یابی نقاط الحاقی که جلسه آن در شهرستان جلفا و در دفتر مدیرعامل محترم منطقه آزاد تجاری ارس و با حضور استاندار اردبیل تشکیل میشود. دوم: حضور مقام محترم ریاست جمهوری درکشور جمهوری آذربایجان بود ، که یکی از موارد ی که ماهها برای طرح آن در این دیدار مقدمه سازی شده بود طرح باز گشایی گمرک اصلاندوز بود . اما در کمال تعجب برخی از آقایانی که بیش از همه عکس یادگاری برای خود انداختند و در تریبونهای مختلف از آن بهره برداری تبلیغاتی کردند، نه تنها در هیچکدام ازاین دوواقعه ی مهم و تاریخی حضورنداشتند بلکه حتی زحمت یک تماس تلفنی را نیز برای رایزنی به خود ندادند. در حالی که نامه های فرمانداری به وزرای محترم  امور خارجه، اقتصاد، و ارتباطات در سوابق فرمانداری موجود است و در دیدارها و ملاقاتهای حضوری صورت گرفته توسط شخص اینجانب با رئیس کل گمرکات کشور ، حتی نحوه نگارش بند مربوط به بازگشایی گمرک اصلاندوز در موافقتنامه روسای جمهور ایران و آذربایجان، با راهنمایی شخص دکتر کرباسیان رئیس کل گمرکات کشور در این ملاقاتها مشخص شده بود…

جفاست اگر نگویم در هیچکدام از پیگیریها در موضوع منطقه آزاد تجاری، هیچ یک از مسئولان استانی و نماینده محترم حتی در حد گرفتن یک وقت ملاقات با مسئولی در تهران، با من همکاری نداشتند و چقدر سخت است وقتی که می بینم آنها در برخی از مصاحبه های خود مدعی هستند تمام ملاقاتها و پیگیریهای مرا آنها را هماهنگ می کردند ای کاش چنین بود که اگر اینگونه بود، پس یا ایها الرجال.

عکسهای یادگاریتان را که گرفتید، مصاحبه های بلند بالایتان را انجام دادید، مصادره به نفع و بدور از انصاف که نمودید و در تمامی این موارد علی رغم کم لطفی ها و بی مهری هایتان و صرفاً در جهت مصلحت عمومی سکوت کردم، پس چه شد که اینگونه شد؟! مگر این شما نبودید که در مصاحبه و سخنرانیهایتان کاتولیک تر از پاپ شده و انا رجل می گفتید، پس چه شد که اینگونه شد؟! چه شد که غنچه امید مردم غریب و مظلوم مغان بازنشده پرپر شد؟!

همواره گفته ام و بازهم می گویم که در انجام اینگونه موارد، لازم است همه دست به دست هم بدهند قطعاً انجام کارهای به این بزرگی نه در شرح وظایف فرمانداری ها تعریف شده و نه در توان یک فرماندار است اما علی رغم تمام زحمات شبانه روزی همکارانم در فرمانداری، من فرماندار این زحمات را در حد یک نامه رسان تنزل دادم.

آری، در حق همکارانم جفا نمودم تا شاید انگیزه و اشتیاق شما را برای نتیجه بخشیدن این طرح فزونتر نمایم اما بی پرده می گویم شما چناندر ضیافت هایی متکبرانه تبلیغاتی خودتان دچار بدمستی شدید که انصاف را از یاد بردید و با حاشیه راندن زحمات کارکنان شریف فرمانداری و برخی افراد دلسوزشورای تامین شهرستان، تلاش نمودید همه چیزرا به نام خود ثبت و ضبط نمائید و متاسفانه تفرقه و اختلاف نیز چاشنی این بدمستی شد تا حدی که از ادامه پیگیری غفلت نمودید و فراموش کردید که همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی نوکر و خدمتگزار مردم هستند و به قول امام (ره): مردم ولی نعمت ما، و ما دعایای مردم هستیم.

حکایت شما، حکایت دانش آموز تنبلی است که ثلث اول و دوم را با کمک معلم خصوصی و والدین نمره قبولی گرفته(آنهم ناپلئونی) اما در خردادماه و در امتحان نهایی ثلث سوم با تجدید از معدل رفوزه شده باشد!

شاعر مرحومه پروین اعتصامی می فرماید:

ما نمی پوشیم عیب خویش از دیگران     عیبها دارند و از ما جملگی پوشیده اند

فتنه ها دیدیم اندر دفتر و طومارشان      دفتر و طومار ما را زان سبب پیچیده اند

ما سبکباریم از لغزیدن ما چاره نیست   عاقلان با این گران سنگی چرا لغزیده اند

عالیجنابان وعالیمقامان؛ در آزمون الحاق منطقه آزاد تجاری که با تجدید نمره رفوزه شدید، مردم مغان مردمی هستند با روحیه عشایری، و روحیه عشایری روحیه ای است سرشار از عطوفت و مهربانی و گذشت، و من اطمینان دارم که آنان بزرگوارانه در انتظار خواهند نشست تا بدانند قدرالسهم منطقه آنان از مصوبه اخیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری مستقل اردبیل چگونه تعریف خواهد شد. اما شما را برحذر می دارم از آزمونهای دیگری که متاسفانه آنها را نیز فراموش نموده اید، آزمونهایی مثل بلاتکلیفی فرودگاه پارس آباد، تعیین تکلیف روستاهای ابقایی و انتقالی، جمع کردن بساط کشتارگاه جاده پارس آباد به اردبیل و اخذ ماده 215 قانون برنامه توسعه پنجم مبنی بر تعریض و چهارخطه نمودن جاده پارس آباد به اردبیل، بازگشایی گمرک اصلاندوز و ارتقای این بخش به شهرستان و آزمون اتخاذ تدبیر لازم جهت تامین آب زراعی کشاورزان در سال 94 و …

لذا لازم می دانم که از باب مومن به برادر دینی خود به شما بزرگواران توصیه نمایم که دست از تفرقه و به رخ کشیدن قدرت برای یکدیگر بردارید و برای موفقیت در آزمونهای فوق الذکر برنامه ریزی نمائید چرا که اگر خدای ناکرده در این آزمونها نیز رفوزه شوید  بدون شک مردم مدیران این مدرسه هستند پرونده هایتان را در زیر بغل مبارکتان گذاشته و بطور کلی از مدرسه اخراجتان خواهند نمود.

نزدیک صبح است، کمی سبک شدم، چقدر نوشتن خوب است، چقدر درد دل کردن با مردم انسان را آرام می کند دوست داشتم این مطالب را در جمع صمیمی اعالی قدرشناس پارس اباد می گفتم امام الان نه فرماندارم و نه تریبونی در اختیار دارم پس می نویسم برای خودم برای اینکه از درد تخلیه شوم برای اینکه از کنار این ظلم در حق مردم پارس آباد بی تفاوت نگذشته باشم. چون میدانم که آنها نیز مثل من ناراحت و از لغو الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری شوک زده اند و چقدر من دوست داشتم بجای این واژه بد ترکیب «شوک زده» از واژه زیبای «ذوق زده» استفاده می کردم تا ادامه آن پیام تبریک باشد بر مغان و مغانیان عزیز. افسوس که در سایه تفرقه و بی تدبیری برخی مدعیان، این پیام تبریک در گلوی من خشکید و آرزویم را در خصوص نصب تابلوی منطقه آزاد تجاری بر باد داد. و من چقدر دلم می خواهد با صدای بلند فریاد بزنم بر سر مسئولانی که باید برای گرفتن حق مردم مغان ، این چند قدم آخر را محکمتر بر می داشتند اما ایستادند و برای یکدیگر خط و نشان کشیدند ، ننگ بر کسانی که غنچه ی نشکفته ی امید را دردل مردم قدرشناس مغان پرپر کردند و مصوبه ای که در تمام کارگروهها و کمیسیونها بنام مغان و در امتداد رودخانه ی ارس بود را بر باد دادند ، پس آیا حق ندارم که فریاد بزنم: یا سفها الاهلام کلاهتان را بالاتر بگذارید چرا که به لطف بی تدبیری شما مغان شد اردبیل و بالیغلو چای شد ارس!

اما این پایان کار نیست چون پایانی برای قضیه نیست، چرا که نه گوسفندان عاقل می شوند و نه گرگها سیر… فقط خواهش می کنم به مردم مغان دروغ نگوئید، به شعور آنان توهین نکنید؛ چرا که اگر بعضی ها یادشان رفته که چه حریصانه گوی سبقت را از مردم در رساندن خبر الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری می ربودند، اما مردم یادشان نرفته.

مطلب طولانی شد خواستم نوشته ام را به پایان برسانم اما دیدم ممکن است برخی سوء تفاهمات در دل نوشته هایم باشد. لذا لازم میدانم به عرض برسانم که ناراحتی من از تصویب منطقه آزاد تجاری مستقل اردبیل نیست بلکه بر عکس قطعاً از این موضوع استقبال نموده و ضمن تقدیر و تشکر از استاندار محترم این دستاورد مهم و مبارک را به محضر شریف تمامی اهالی استان اردبیل بویژه شهرستان اردبیل تبریک و تهنیت عرض می نمایم و اتفاقاً این موضوع با توجه به پتانسیل های اردبیل در کنار ضرورت الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری ارس از جمله موارد مورد حمایت و پیشنهادی اینجانب نیز بوده است (مراجعه به متن سخنرانی حقیر در نماز جمعه پارس آباد-هفته بعد از سفر ریاست محترم جمهور).

اما تصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در صورت تصویب نمایندگان محترم قطعی و اجرایی خواهد شد که با توجه به موارد مشابه تصویب آن تا پایان دوره فعالیت مجلس فعلی بعید به نظر می رسد؛ مگر اینکه نمایندگان محترم با پرهیز از هر گونه تفرقه نسبت به طرح آن در صحن علنی مجلس اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در صورتیکه الحاق پارس آباد به منطقه آزاد تجاری ارس با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی در مصوبه ایجاد منطقه آزاد تجاری ارس به دولت اجازه توسعه در حاشیه رودخانه ارس را داده است. الحاق پارس آباد، بیله سوار و گرمی دیگر نیازی به اخذ مصوبه مجدد مجلس نداشته و بلافاصله تابلوی منطقه آزاد تجاری پس از مصوبه شورایعالی مناطق آزاد در این مناطق نصب، و طرح وارد فاز عملیاتی و اجرایی می شد. اما الان لقمه آماده از دهان اهالی این سه شهرستان خارج شده و به آنها گفته شده که به قابلمه ای که بر روی گاز آشپزخانه مجلس قرار دارد چشم بدوزند تا انشاا… از آن قابلمه غذایی برای اهالی کل استان خارج شود، البته به شرطی که هم داخل قابلمه پر از غذا باشد و هم عکس یادگاری گرفتن و … باعث نشود که یادمان برود زیر قابلمه را روشن کنیم وگرنه همین ستمی که بر مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار و گرمی رفت بر آنان نیز روا خواهد شد و قابلمه خالی نصیبشان می گردد.

البته این قابلمه های خالی محاسنی نیز دارند از جمله اینکه می توان این قابلمه ها را نگه داشت و در وقتش برای کسانی که از حقوق مردم دفاع نکردند، مافع فردی را بر منفعت عمومی ترجیح دادند و مایه ضعف تضییع حقوق مردم شدند آشی پخت که اصطلاحاً یک وجب روغن داشته باشد.

صدای اذان صبح می آید و چه دلنشین و روحانیست این لحظات

ما را به دعا کاش فراموش نسازند    رندان سحرخیز که صاحب نفسانن

و من اتبع الهدی

ایرج بیگدیلو 

 

نظرات

ناشناس

از ماست که بر ماست

محسن

سلام …این نوشته ها رو کسی نوشته میشه گفت برادر مغان بود کسی بود ک از مغان بود …همونظور منطقه ازاد رو گرفتن از پارساباد ظلمه رفتن بیگدلو هم ظلم جبران نشدنی ایست.

مجرد

اقای بیگدلو ناراحت نباش ان اقا خیلی کارا برای مغان کرد . بجای اخد امتیاز از وزیر کشور از بسته شدن قلیان خانه ها گلایه کرده . و وقت خوذ را صرف عزل ونصب های اخیر کرد.

نوروزی

درانتخابات آینده مجلس دماراز روزگارش برمی کنیم.مردم پارس آباد قدرشمارا بهترمیدانند.

اکبر

بگذار مغان و پارس آبآد بسوزد وقتی مردمش یک بیسواد را که…. هلهله کنان
به مقامی رساندیم که لایق اش نبود من حرفم با آنهایی است که از شکم بچه اش زد و برای رسیدن جناب به مقصد پول خرج کرد و حالا این شخص برای نه آنان که رای ندارند بلکه آنان که به هر دلیلی حمایتش کردند نیرز رحم نکرد و هنوز هم میسوزند و و خواهند سوخت اما تاریخ برای جبران به عقب بر نخواهد گشت به فکر فردای دگر باشیم

اقای بیگدلو ناراحتی شما بی دلیل نیست و همه می دانند چه کارهای شایسته ای برای شهرستان پارس اباد کردید و ما بر خود می بالیدیم فرماندار شایسته ای چون شما در شهر ما وجود دارد اما شما چون سخن حق گفتید بر زبان بعضی ها این سخن حق تلخ امد و سفره نا حقی را جلوی شما پهن کردن.امیدواریم هرکجا که هستید موفق پیروز باشید.

آرکاداش

ای کاش همشهریان مغانی بجای خارج کردن سرمایه ها و فرار به سمت اردبیل ، تبریز وتهران، در مغان بمانند مادامیکه درددانه های متفکر و متمولین عزیز مغان را کوچک و نامناسب بدونند منطقه پیشرفت نمی کند و لواینکه خودشان از صدقه سر این خاک بجایی رسیده باشند.
دوست دارم در منطقه فرهنگ سپاس مغزهای علمی، فنی و تجاری بنیان گذاشته شود و افراد نخبه وابستگی به منطقه را در سرلوحه کارهای خودشان بدونند و گرنه تنگ نظران و افراد حسود هیچ وقت دلشان برای ما نخواهد سوخت و ما روز به روز فقیرتر و کم امکانات تر می شویم.

رحیم

اقای بیگدلو با سلام خدمات جنابعالی لازم به ذکر است مردم مغان نه اینکه با غیرت ومظلوم و پر عاطفه هستند خیلی وفادارند. بیانات شما بجا اما خاطره محبت امیز وزحمات چند ماهه جنابعالی هیچ وقت به هیچ بهائی از ذهن مردم مغان پاک نخواهد شد . ای کاش فرجی برای برگشتن شما به مغان باشد تا روحیه ای بسیار انتظارتان را بکشیم. این ارزوی مردم مغانه نه بنده حقیر.هر جا که باشین موفق و پایدار باشین انشالله

مهرداد

با سلام.آقای بیگدلو شرف وانسانیت هیچ وقت از بین نخواهد رفت.شما در برابر حق پیروز وسربلندید.

ناشناس

آقای بیگدیلو من برای یک کار اداری آمده بودم فرمانداری ودیدم که مردم را با چه علاقه ومهربانی پذیرا بودی این آقای نماینده فعلی هیچ به گذشته خود فکر نمی کند ودم از …….میزند

dariush+++

باسلام به اقای بیگدلی وتمام همشهریان عزیز
جناب بیگدلی تمام زحمات وتلاشهای شبانه روزی شما برهیچ کس مبهم نیست ودران مدت اندک لیاقت وکاردانی ونوع دوستی خویش رابرمردم مغان
چشانده ایدکه درتمامی مجالس وهمه جاسخن ازمغان شودنام نیک شمادرزبانهاجاری می گردددرست است که سیاست رامازیادنمی فهمیم وبعضیهااین استعفای شمارا بر دید منفی وستاره شدن برای مقصوداز پیش تعیین شده می بینندولی شخص بنده با کسانی که با شمادر ارتباط بودند پیگیر شدم واقعا به پشتکاروتلاشهای خستگی ناپزیرحضرتعالی در امرشکوفایی مغان ازهمه جوانب بخصوص منطقه آزادشدن چقدرتلاش کردیدوبرهمه آگاه است. دیگران ویا شخص مورد نظر هرچه گویددیگرخریداری ندارد.درست است که شماغیر بومی بودیدوهمانندیک شخصی که خاک مغان راخورده وبرخواسته ازبطن مغان جانسوزی میکردیدواین همه ازصداقت ودرستکاری ونیک صفتی شمااذاعان دارد.معلوم است که شیرحلال برایتان داده اندامیدوارم که موفق وپیروزباشید وبدانیدکه در دل مردم مغان همیشه برای شماجای ویژه ای هست ودوستتان دارند
بنده بعنوان قشری ازورزشکاران مغان که باجوانان تحصیل کرده درارتباطم در رکاب شما هستم با تمام قدرت.
پروردگاریارتان باشد.وجمله رااین گفتاراز بزرگان به پایان میرسانم.{درجهان راه یکیست وآن راه راستیس}

عباس

می شه کسی به ما بگه بیگدلو چه کاری کرد تو مغان؟
لطفا یکی بیاد چند مورد مشخص بگه و حرف کلی نزنه.

حسین

سلام ؛ واقعا برای آقای برومند متاسفم ، نمی دانم هدفش از اینهمه توهین به آقای بیگدلو چه بوده ؟! اما خوب می فهمم که چرا مردم بیگدلو را قبول داشته و دارند کافیست یکبار دیگر نامه بیگدلو و برومند را بخوانید بیگدلو هیچ اسمی از کسی نبرده توهینی نکرده و بارها گفته که این درد دلها را خطاب به کسی ننوشته او فقط هشدار داده اما برومند مثل همیشه تهدید و تهمت و توهین را چاشنی نوشته هایش کرده آقای برومند همه اینها به کنار و ما فرض می کنیم حق باتو باشد هرچند که فرض محال محال است ، من شخصا یادم میاد که وقتی مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهور به پارس آباد آمده بود و در مصلا سخنرانی داشت برومند چگونه ذلیلانه سخنرانی کرد و در مقابل بیگدلو چگونه مقتدرانه و شجاعانه از حق مردم مغان دفاع کرد کسانی که آنجا بودند شاهدند که بیگدلو چگونه مورد تشویق مردم قرار گرفت تا حدیکه معاون رییس جمهور سه بارموقع صحبت بیگدلو گفت : احسنت احسنت احسنت ؛ آقای برومند سخنرانی قهاری که شما از آن دم می زنید صرفا در حد عوام فریبی همین مردم است و بس ، همه میدانند که اولویت اول شما دامادهایت است طوریکه بخاطر آنها ، ماهها با سرنوشت این شهرستان بازی کردی شما آنقدر آدم ضعیفی هستی که برای کوبیدن بیگدلو مسولیت 7 سال قبل وی را بعنوان مسولیت قبل از فرمانداری پارس آباد عنوان می کنی در حالیکه من سایتها را دیدم کافیست بنویسی ایرج بیگدلو و اینتر کنی او قبل از پارس آباد فرماندار شهرستان پردیس در تهران بوده قبل از آن معاون عمرانی استانداری اردبیل بوده و … آقای برومند بیگدلو پاک است همه میدانند اهل باج دادن نیست بازهم همه میدانند اتفاقا برخلاف ادعای شما قانون را حفظ است و خود شما این موضوع را اقرار کردید فیلم صحبتهایتان موجود است …. بگم آقای برومند یا بسه ؟

امير

مثل اينکه آقاي عباس درباغ نيست ويا ازوظايف فرمانداري هيچ چيز نمي فهمدآقاي بيگدلو کارهاي را انجام دادکه مافوق وظيفه يک فرمانداربودوحتی همين انجام کارها موجب برکناري اوشد.

سعید اصغری

حالا میبینیم در انتخابات مردم به چه کسی رای خواهند داد

ناشناس

باسلام خدمت مدیر سایت مغانه برادر عزیز شما دیگه چرا سانسور می کنی نه توهین مینوسیم نه خلاف

علی اکبر

این آقای فرماندار سابق از جنس احمدی نژاد میباشد حرفهای دروغو طوری ادا می کنه فکر میکنی راستر از آن نیست برای آزاد تجاری شدن نماینده انصافا زحمت کشید چرا قبل ازاین بفکر کسی خطور نمی کرد که پارسآباد …جزو مناطق ازاد شود همه مردم میدونند موضوع حل شده بود اردبیلی ها مثل همیشه مشکل تراشی میکند.

كارمند

با سلام خدمت جناب امير و علي اكبر
لطفاً وقتي ميخواهيد نظر بدين احساساتي نباشيد بحث منطقه آزاد تجاري ربطي به نماينده شما و فرماندار سابق نداشت كار امام جمعه استان بود نماينده شما ااونقدر كه شما ميگيد تو مجلس قدرت چانه زني ندارد

علی اکبر

آقای کارمند تنها نماینده ای که می تونه مغان را آباد کنه آقای برومنده اما متاسفانه همیشه بعضی عناد ورزان و تندروها و مخالفین برای اینکه بتوانند رقیب انتخاباتی خود تضعیف کنند دست به هرکاری می زنند ولو به ضرر کل منطقه باشد همه مردم مستحضرند در چنین شرایطی باید همه دست در دست هم دهیم تا منافع کل شهرستان مد نظر باشد نه فردی ، بقیه موارد را برای روزهای انتخاباتی واگذار نماییم.

عباس

ضمن عرض ادب و احترام
آقای امیر من سوال پرسیدم چند مورد از عملکردهای آقای بیگدلو را بگید. چون موردی نداشتی حرف کلی زدی و گفتی من تو باغ نیستم. شما از درون باغ به ما بگید اگه عملکردی هست بگید. خواهشا بدون سند هم حرف نزنید. من جوابیه برومند را خوندم، تند بود ولی با سند و مدرک حرف زده بود. بیگدلو اگه مدرک داشت ارائه می داد و از خودش دفاع می کرد.
از آقای کارمند هم متعجبم، این امور به امام جمعه ارتباطی نداره. ایشون می تونه بعضی جاها توصیه داشته باشه اما قدرت اجرایی ندارن. البته یادمون نرفته استاندار مورد حمایت ایشون (حقیقت پور) فقط چند ماه استاندار موند و نماینده ها عزلش کردن. اینو گفتم که به تون ثابت بشه ایشون قدرت اجرایی ندارن.

dariush+++

سلام عباس اقاشما واقعا اگه مغان دوست هستیدکافیست با یکی از کارکنان فرمانداری سوالات خود راپرسیده وجواب بگیرید اگه آشنا داشته باشید واز شما
خوف نکنندبه حقیقت پی خواهید بردویادر شورای تامین شهر که ایشان چطور ازبسته شدن قلیان خونه ها دفاع کردندوچند مورد مهم دیگر.

عباس

ضمن عرض سلام مجدد و اظهار ادب
برادر داریوش شما که مغان دوست هستید بهتر بود به جای حواله دادن به کارکنان فرمانداری مواردی را خودتان ذکر می کردید، احتمالا مورد قابل ذکری ندارید. البته یک مورد ذکر فرمودید که اتفاقا یکی از انتقادات بنده به آقای بیگدلو هست. شما فکر می کنید جمع کردن قلیان خانه ها فساد را کم کرده است؟
قسم می خورم و مدرک دارم که چنین نیست. اگر باور نمی کنید بیائید آدرس بدهم بروید و به قلیان خانه های زیر زمینی و خانگی که بدون مجوز در حال فعالیتند سر بزنید، در آنجا اولا معنی فساد را متوجه می شوید و ثانیا نتیجه عملکرد آقای بیگدلو را لمس خواهید کرد.
البته همین جا باید از کاربران محترم عذر خواهی کنم، چون محل نظرات نباید تبدیل به محل مجادله و چت روم بشود.

كارمند

با سلام
علي اكبر جان ضمن ارادت به جنابعالي و نظرهاي خوبتان آقاي نماينده فقط تخم كينه و اختلاف بين مسولان استاني و منطقه رو كاشته نماينده شما فاميل بازي رو تو منطقه به راه انداخته

علی اکبر

دوستان عزیز من متوجه نمی شم چرا همه دوستان فقط تکیه کرده اند به بسته شدن قلیان ،آن هم توسط فرماندار سابق ،این دستورالعمل وزارت کشور می باشد اما فقط تو پارس آباد اجرا شد چرا در سایر شهرستانها اجرا نشد بماند، همچنین حدود 300نفر از کار بیکار شد بنظر بنده باید آنهایی که خلاف کار می کردند بسته می شد نه همشون وثانیا این نمی تونه عملکرد انچنانی باشه که با ذوق و شوق بعضی ا به آن دامن میزنند.

علی اکبر

سلام خدمت جناب کارمند من هم تشکر میکنم
فقط میتونم بگم “””چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید””””فقط انصاف رعایت شود.

dariush+++

عباس اقاظاهرا شما اطلاعی ازاصل قضیه نداریدبستن قلیان خونه ها با اقدامات واعتراضات مردم به وبا امضای حدود40هزارامضاءحمایتی ازتصمیم آقای فرماندارعملی شدبنده هم دقیقا اطلاع دارم از خانه ها مکانهای دیگرکه ادامه داره به نظر من مشکلی نیست دلیل هم این که این قضیه عمومیت پیدانکرد
چون افرادبخصوص واندکی دراون قلیان خانه هاهستندثانیا هم زمانی که متخصصین علم پزشکی می گوید عوارض جبران ناپزیردر مصرف قلیان هست
وهم شرعاحرام وهم روانپزشکان وهمینطور جامه شناسان وخانوادها به عواقب بد ان اذعان دارندهشدارمیدهندوهمیشه گوش زد می کنند
زمانی که شخصی با این آگاهیها باز استفاده میکند یعنی دودستی خود رابه عواقب بد ان تسلیم کرده. خوب به درک بره خودشو نابود کنه مقصردولت یا جامعه نیست.ودر ضمن درست تفریح وسرگرمی برای جوانان کم ولی هیچ وقت دودسرگرمی وتفریح نیست البته این نظر شخصی بنده است
والبته این حرکت فرمانداری به علت آمار جرم وجنایتی که در پارس اباد وچند شهر دیگر ایران بالا بوداجرا گردید والبته اگه رجوع کنید به نیروی انتظامی آمارخیلی امده پایین .
در مورد عملکردفرماداری هم بعضی مسایل امنیتی وسیاسی که جاش اینجانیست برای همین عرض شد که میتونید از کارکنان فرمانداری پیگیر شود
همشهری عزیز.موفق باشید

الدار

به دلنوشته جناب بیگدلو فرماندار محترم اسبق پارساباد نمره بیست میدهیم،

الدار

ما عده ای از بازاریان به دل نوشته جناب آقای بیگدلو نمره 20( بیست) میدهیم و هیج وقت پارس آباد چنین شخصیت مهمی را به خود نخواهد دید.

سعید

جناب الدار شما به تنهایی عده ای از بازاریان هستید؟؟

عباس

ضمن عرض سلام مجدد خدمت دوستان و آقای داریوش +++
والا هرکی حرف منطقی نداره دم از مسایل امنیتی می زنه. به نظر من عملکردی وجود نداره .اگه داشت می گفتین. حرف بدون سند و مدرک هم که مفته. من حرف مستدل ندیدم. در مورد آمار هم که یه میراثیه از احمدی نژاد حرفی نمی زنم. همه یاد گرفتن بگن آمار فلان شده.
آقا جان مملکت قانون داره. نمی شه تو خیابون قلیون بفروشی ولی نزاری مردم قلیون بکشن. اگه ممنوعه اولا باید همه جا ممنوع باشه. دوما نباید بزارن فروش بره.
و گرنه ما هم موافق ریشه کن شدن دخانیاتیم. ولی این راهش نیست.
ولی آقا داریوش شما نمی تونی بگی چون از نظر شما مشکل نیست پس اشکالی نداره.
در مورد آمار 40 هزار امضا هم من واقعا نمی دونم چی بگم. فقط می پرسم این تعداد امضا رو با وانت حمل می کردین دیگه؟؟؟

امین

آقای بیگدلو واقعا تشکر میکنم از جنابعالی

ی و ب

با ذسلام خدمت همشهریان عزیز .
ببینید برید عمل کرد فرمانداران قبل و بعد از اقای بیگدلو را مقایسه کنید واقعا اقای بیگدلو مرد عمل بود ببینید جناح بازی را بذارید کنار بعد قضاوت کنید چهار سال پارساباد بی صاحب .چندین ماه بخشدار نداره چرا؟ اقای مهندس نصیری باید یکی دو ماه دیگر باید استعفا بده چرا این اقا را با این شرایطش اوردند چرا ؟ مگه اقای بیگدلو چه کوتاهی کرده بود؟مسئولی که تو شش ماه واقعا عمل کردش خودش نشان میداد.
یه سوال :کدام نماینده در زمان خودش بزرگترین ضربه را به منطقه زده؟

م.سبحانی

کاش نماینده ما شما بودید
اما فرصت باقیست
این دوره منتظریم
مغان چشم انتظار شماست

الدار

احساس میکنم سعید خان با معنی کلمه الدار آشنایی کامل ندارد یا متن ما بر وفق مرادش نیست.

امین

درود بر فرماندار زحمت کش

سعید

چون اسمت الدار ه می تونی به نمایندگی از بازاریا حرف بزنی؟

شهنام

واقعا فکر میکنم پارس آباد دیگر چنین شخصیت بسیجی و بزرگی را به خود ندیده و نخواهد دید………………
ننگ بر تهدید و ارعاب کنندگان و ننگ بر آنانی که دنبال تفرقه و فساد و رشوه و باند بازی و ………………….. هستند.

دلسوز وطن

جناب آقای عباس!نه آقای بیگدلو ونه هرمدیر دیگر درکوتاه مدت نمی توانند برنامه های خود راپیاده کنند.پس بدون توجه به بسترهای لازم وضروری برای اجرای برنامه های کوتاه وبلند مدت نمی توان انتظار معجزه داشت.لیکن بهتر است این پرسش را از مدیران سیاسی استان داشته باشیم که باکدامین توجیه عقلی ، صرفا فرمانداران متزلزل به شهرستانی مانند پارساباد انتخاب می نمایند.آزموده را آزمودن خطاست اگر مدیریت شش ماهه آقای بیگدلو خسرانی برای مغان بود پس برکات حضور احتمالا شش ماهه آقای نصیری برای مردم همیشه مظلوم پارساباد چه خواهد بود.بماند که تجربه بسیار تلخی دراستان داریم مدیری که خانواده اش درپایتخت وخودش باگذشت سن وسالی دوراز اهل وعیال باشد قطعا موفق نخوا هد بود.چون درحالت عادی ومعمول تمرکز لازم را نخواهد داشت واین هم اتفاقا طبیعی است.چون هرمدیری مانند سایرین وابستگیهای جدی به خانواده اش دارد.

11

کاش همه به فکرپیشرفت پارسابادبودن نه روکم کنی هم