- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

دفتر نمایندگی هواپیمایی کشور در پارس آباد مغان افتتاح شد +تصاویر

006

با حضور فرماندار پارس آباد و جمعی از مسوولان محلی و اقشار مختلف مردم، دفتر نمایندگی رسمی هواپیمایی کشور و آژانس خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی شال گشت مغان در این شهرستان مرزی افتتاح شد.

005

فرماندار پارس آباد روز چهارشنبه در مراسم افتتاح این دفتر نمایندگی گفت: با اجرای طرح های توسعه ای، سطوح پروازی فرودگاه این شهرستان آماده پذیرش و انجام پرواز هواپیماهای ملخی است.

015

ولی کریمی، با بیان اینکه باند فرودگاه پارس آباد از اردیبهشت سال جاری به دلیل اجرای پروژه های تعریض و روکش آسفالت تعطیل شده است، افزود: کارهای مهمی در این راستا صورت گرفته و تا تکمیل این طرح ها، هواپیماهای ملخ دار می توانند در این فرودگاه نشست و برخاست داشته باشند.

016

وی، افزود: فرودگاه پارس آباد با اتمام عملیات تعریض و روکش آسفالت، آماده پذیرش هواپیماهای بدون ملخ و بدنه متوسط از جمله فوکر 100نیز خواهد بود.

او، ادامه داد: با بهره برداری از پروژه های در دست اقدام، همچنین زمینه برای برقراری پروازهای مسیر مشهد- پارس آباد، عتبات عالیات، مکه مکرمه و افزایش پروازهای تهران – پارس آباد و بر عکس فراهم خواهد شد.

022

وی، فرودگاه را از شاخصه های توسعه و پیشرفت دانست و اظهار کرد: فرودگاه سهم بزرگی در عمران و آبادانی و رشد روز افزون این منطقه مرزی دارد.

کریمی، از انتقال ثبتی و رسمی سند مالکیت زمین فرودگاه پارس آباد از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور خبر داد و اظهار کرد: پس از سال ها تلاش از سوی مسوولان منطقه، استان و پیگیری های جدی مدیرکل فرودگاه های اردبیل، الحمدالله مشکل انتقال سند که بزرگترین مانع بر سرراه توسعه و گسترش فرودگاه به حساب می آمد حل شد که با رفع این معضل اساسی ، از این پس شاهد رشد و رونق شتابان فرودگاه پارس آبادخواهیم بود.

023

او، فعال شدن و گسترش فرودگاه را از مطالبات و خواسته های اصلی مردم دشت مغان عنوان کرد و از مسوولان فرودگاه های کشور و استان خواست، توسعه فرودگاه پارس آباد از جمله احداث جایگاه سوخت رسانی و تجهیز روشنایی باند را در دستور کار قرار دهند.

وی، با اعلام اینکه بستر و زمینه برای ارتقای سطح فرودگاه پارس آباد مهیاست و این فرودگاه ظرفیت های زیادی دارد، نسبت به ارتقای فرودگاه پارس آباد به مرز هوایی تاکید کرد.

به گزارش مغانه، با گشایش نمایندگی هواپیمایی کشور، شهروندان می توانند برای تهیه و رزرو بلیط کلیه ایرلاین ها و پروازهای داخلی  به این دفتر به نشانی پارس آباد- خیابان شهید کلانتری- جنب امور آب منطقه ای، مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 04527230963تماس بگیرند.

فرودگاه پارس آباد مغان به عنوان قدیمی ترین فرودگاه استان اردبیل در سال 1352 تاسیس و در سال 1381 از شركت كشت و صنعت و دامپروری مغان منفك و تحویل شركت مادر تخصصی فرودگاه های كشور شد.