امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : می 20th, 2015 11:55 | کد خبر : 11578 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دستگیری خلبان قلابی در فرودگاه مهرآباد+عکس

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خلبان قلابی در ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد.

به گزارش مغانه به نقل از از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۳۱ فروردین ماه گذشته زن جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۵ تهران و طرح شکایتی اعلام کرد که شخصی به بهانه استخدام وی در یکی از شرکت های هواپیمایی از وی کلاهبرداری کرده است.

پرونده مقدماتی با موضوع ‘کلاهبرداری’ تشکیل و با دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: حدود یک سال پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با جوانی بنام ‘فرشاد . ف’ آشنا شدم که خود را خلبان و دارای مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر معرفی کرده بود.

وی گفت: مدتی از آشنایی من و فرشاد در شبکه فیس بوک گذشت تا اینکه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم؛ در اولین ملاقات، فرشاد با لباس خلبانی به ملاقات من آمد و مدعی شد که پس از ملاقات با بنده می بایست برای پرواز به فرودگاه مهرآباد برود.

پس از گذشت مدتی و به واسطه علاقه شدیدی که به شغل میهمانداری هواپیما داشتم، از فرشاد درخواست کردم تا در صورت امکان از ارتباطات خود در شرکت هواپیمایی برای استخدام من به عنوان میهماندار استفاده کند.

وی افزود: فرشاد از این پیشنهاد استقبال کرد و مدعی شد که برای تسریع در انجام برخی امور استخدامی نیاز به پرداخت مقداری پول دارد و به این بهانه ، مبلغ ۶ میلیون تومان از من دریافت کرد.

شاکی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: مدتی از پرداخت پول به فرشاد گذشته بود تا اینکه فرشاد با دادن یک معرفی نامه به بنده که آنرا در داخل سربرگ دارای آرم شرکت هواپیمایی نوشته بود عنوان کرد که معرفی نامه را نزد خودم نگهداشته تا آخرین هماهنگی های لازم را برای گذراندن دوره آموزشی میهمانداری انجام دهد اما پس از آن دیگر از وی خبری نشد.

شاکی در ادامه شکایات خود عنوان کرد: آنچه مرا مجبور به شکایت کرده نه آن مبلغ ۶ میلیون تومان بلکه آن وعده های دروغین فرشاد است که هر بار عنوان می کرد به زودی به عنوان میهماندار هواپیما استخدام خواهم شد و من نیز با اطمینان به سخنان فرشاد، موضوع آشنایی خود و فرشاد و استخدام در شرکت هواپیمایی را در میان اعضای خانواده و دوستان بازگو می کردم.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با مراجعه به دفتر شرکت هواپیمایی مورد نظر اطلاع پیدا کردند که شخصی بنام فرشاد.ف در این شرکت مشغول بکار نبوده و بنابراین معرفی نامه ارائه شده به شاکی جعلی است.

در ادامه تحقیقات تعداد دیگری از شاکیان شناسایی شده و کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد فرشاد در فرودگاه مهرآباد شدند و با هماهنگی با عوامل حراست و پلیس فرودگاه مهرآباد، سرانجام فرشاد در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه دستگیر شد.

در تاریخ دستگیری، ‘فرشاد . ف’ متولد ۱۳۶۶ با لباس و کیف فرم خلبانی دارای درجه کاپیتانی در ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد در حال تردد بود که توسط کارآگاهان پایگاه دوم شناسایی شد؛ در زمان دستگیری ، فرشاد با ایجاد جوسازی قصد ممانعت از دستگیری و متواری شدن از محل را داشت که با همکاری عوامل حراست فرودگاه، دستگیر و توسط کارآگاهان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

بر اساس این گزارش با انتقال فرشاد به پایگاه دوم آگاهی و بررسی تصاویر مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، کارآگاهان موفق به شناسایی ده ها مالباخته و شاکی دیگر شدند که متهم به بهانه استخدام آنها در مشاغل میهمانداری و اداری اقدام به دریافت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بود.

بر اساس این گزارش متهم در اعتراف خود به کارآگاهان گفت: به واسطه علاقه شدید به خلبانی، اقدام به تهیه لباس خلبانی و معرفی خود به عنوان خلبان در شبکه های اجتماعی کرده و طی این مدت با مطالعه دقیق درباره خلبانی و انواع هواپیماهای مسافربری اطلاعات نسبتا دقیقی از اصطلاحات خلبانی پیدا کرده بودم.

وی گفت: قصد داشتم با پولی که بدست می آورم، هزینه دوره های آموزشی ویژه خلبانی را تامین کنم.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رییس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه متهم خود را به عنوان خلبان هواپیماهای مسافربری از نوع فوکر ۱۰۰ و ایرباس معرفی کرده، افزود: با شناسایی ده ها مالباخته دیگر و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از آنها، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای شناسایی دیگر جرایم و شاکیان احتمالی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی از شاکیان و مالباختگان احتمالی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست تا برای پیگیری شکایت خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی-خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

۸۱۶۱۳۸۱۹-۶۴۶۲۳۸۶

اخبار مرتبط

نظرات