- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

دستگاه پایش آنلاین در سد میل و مغان نصب می‌شود

به گزارش مغانه، حبیب برومند اظهار داشت: با نصب دستگاه پالایش آنلاین در رود ارس و سد میل مغان توانایی سنجش این دستگاه به ۵ پارامتر افزایش می‌یابد و این دستگاه به صورت آنلاین بهداشتی بودن آب منطقه را تایید می‌کند.

وی بیان کرد: آب شرب سالم و بهداشتی یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم دشت مغان است و با برنامه‌ریزی‌های اساسی هم اکنون تمام شهرها و روستاهای دشت مغان از نعمت آب شرب سالم برخوردار هستند و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و مردم منطقه هیچ نگرانی نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد انتقال پسماند کشور ارمنستان به رود ارس گفت: این اظهار نظرها حقیقت ندارد و با آزمایش‌های انجام شده از آب رود ارس بهداشتی و سالم بودن این آب تایید شده است.

برومند تصریح کرد: با تفاهمات انجام شده بین کشور ارمنستان و ایران مسئولان این دو منطقه بازدیدهایی از رود ارس داشته‌اند که بر اساس این بازدیدها هیچگونه انتقال پسماند از کشور ارمنستان به رود ارس مشاهده نشد و آب رود ارس کاملا بهداشتی و سالم است.

وی با بیان اینکه دشت مغان ظرفیت‌های بسیار عظیمی در بخش کشاورزی دارد، گفت: با اختصاص اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی، تحول عظیمی در بخش کشاورزی دشت مغان رخ می‌دهد و این دشت به یکی از قطب‌های کشاورزی کشور تبدیل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم در دشت مغان تولید شد که با برداشت این محصول رکورد تولید گندم در استان اردبیل شکسته شد و انتظار می رود دولت برای افزایش تولید در بخش کشاورزی حمایت‌های ویژه‌ای از کشاورزان منطقه داشته باشد.

برومند تصریح کرد: شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار به دلیل هم مرزی با کشور آذربایجان نیازمند تامین اعتبارات ویژه است که نمایندگان مجلس با جدیت دنبال پیگیر این امر بوده و در این راستا دولت نیز باید حمایت‌های همه‌جانبه‌ای داشته باشد.(تسنیم)

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "دستگاه پایش آنلاین در سد میل و مغان نصب می‌شود"

#1 Comment By ناشناس On 2015/07/15 @ 3:47 ب.ظ

با سلام خدمت جناب برومند میشه بفرمایین چه زمانی ؟ آخه قرار بود سال گذشته فرودگاه و بیمارستان شهرمان افتتاح شود همه کار انجام شد ولی تاریخ جلو نرفت و شما اکنون در سال ٩٣ زندگی میکنید امیدوارم مردم خوب دقت کنند