- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

درخشش قاریان پارس آبادی در جشنواره استانی قرآن و عترت ویژه اعضای جمعیت هلال احمر

به گزارش روز پنجشنبه مغانه، این مسابقات در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم، اذان، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۱۰ جز، حفظ ۵ جز، حفظ ۲ جز، حفظ آیات موضوعی و حفظ احادیث موضوعی با حضور ۱۷۰نفر در دو بخش خواهران و براداران و میزبانی اردبیل برگزار شد.

در پایان این رقابت ها در بخش بانوان در بخش قرائت ترتیل، ملیحه داداشی از گرمی اول شد و الهام صادقی و زهرا مقرب هر دو از شهرستان پارس آباد به ترتیب به مقام های دوم و سوم رسیدند.
در بخش قرائت تحقیق، سوسن دلیر از اردبیل و سارا خلیفه از کوثر نفرات به عنوان اول و دوم رسیدند.
در بخش حفظ ۲۰ جز فاطمه اسفند مز از گرمی به عنوان نفر برتر، در حفظ ۱۰ جز سمیه رحیم زاده و شهلا جعفری هر دو از پارس آباد به عنوان نفرات اول و دوم برگزیده شدند.
در حفظ ۵ جز المیرا عبادی از اردبیل نفر اول شد و صغری یاری زاده از گرمی و رقیه اکبری از پارس آباد در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.
در بخش حفظ ۲ جز رعنا اکبری از پارس آباد و عظیمه آرقند از کوثر به ترتیب اول و دوم شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: خدمت و از خودگذشتی در آیات قرآن کریم جاری است و توجه به این کتاب آسمانی وظیفه همه جوانان هلال احمر است.
بهرام غیبی، افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت تعریف شده خود سعی در برنامه ریزی برای کمک رسانی به همنوعان در شرایط سخت است.
وی با اشاره به اینکه طرز تفکر خدمت در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر سازمان ها در کشورهای مختلف متفاوت است، تصریح کرد: از زمان حضرت محمد(ص) پایه های کمک و خدمت به همنوعان مطرح شده و برنامه های جمعیت نیز بر اساس این رویکرد تعریف می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل، با اعلام اینکه آمیختگی خدمت با کلام قرآن کریم معنویت خاص عبادی به کار جمعیت هلال احمر می بخشد، افزود: هر مشکلی که در مقابل اعمال برخی از افراد پیش می آید از عدم توجه به قرآن کریم است.
عضو کانون طلاب جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این آیین گفت : قرآن و عترت در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا قوت قلبی برای نور ایمان مومنین باشد و حیات و زندگی ما باید با آنها مانوس شود.
حجت الاسلام یزدان رستمی با بیان اینکه خداوند متعال برکات تلاوت آیات قرآن کریم را در آخرت بر تمامی مومنین خود عنایت خواهد کرد، ادامه داد: قرآن و عترت دو میراث جاودانه پیامبر برای امت خود بود که اگر از آنها دوری کنیم بدبختی و فلاکت به سراغ جامعه خواهد آمد.
وی با بیان این مطلب که تلاش شبانه روزی کارکنان جمعیت هلال احمر قابل تقدیر است، افزود: تمام کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال احمر همگی با قرآن کریم مانوس هستند و این مسابقات قطره کوچکی از فعالیت های این سازمان است. ( ایرنا )

1 Comment (Open | Close)

1 Comment To "درخشش قاریان پارس آبادی در جشنواره استانی قرآن و عترت ویژه اعضای جمعیت هلال احمر"

#1 Comment By از شرکت کنندگان در مسابقات On 2015/03/06 @ 5:37 ق.ظ

تبریک میگم. اما دوستان این واقعیت نیست. مسئولین هلال احمر در شهرستانها حتی در مرکز استان افردای را که مقام های قرآنی دارند زمان مسابقات آنهارا عضو هلال احمر میکنند و به مسابقات می فرستند.و این کار خوبی نیست چون این قاریها در جای دیگرودست اساتیدی پرورش یافته اند . نکنیم این کارهارو.