امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 12th, 2014 5:43 | کد خبر : 6435 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

دانش آموزان بسیجی پارس آباد 176کلاس درس را تعمیر می کنند

فرمانده سپاه ناحیه پارس آباد گفت: دانش آموزان بسیجی در اردوی هجرت 3، تعداد 176کلاس درس فرسوده را در قالب 12باب مدرسه مرمت و بازسازی می کنند.

سرگرد عباس نوظهور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار مغانه، افزود: همزمان با آغاز فصل تابستان، تعطیلات مدارس و اوقات فراغت دانش آموزان ، طرح هجرت ۳ ویژه بازسازی و مرمت مدارس آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: در اجرای طرح سازندگی هجرت ۳ که در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان اجرا می گردد، تلاش این است تا با کمترین هزینه، بیشترین استفاده را از امکانات موجود برده شود.
وی آشنایی دانش آموزان با حرفه های عملی، در زمینه های عمرانی، کشاورزی، ، فنی و مهارتی، بهداشت و درمان و استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش‌آموزان را از جمله اهداف مهم طرح هجرت دانست و گفت : در قالب این طرح، با استفاده از دانش آموزان دوره دوم متوسطه و هنرستان ها و نیز بهره گیری از توان عملی دبیران ، مدارس فرسوده و قدیمی مرمت و بازسازی می شود .
نوظهور، حضور دانش آموزان بسیجی در طرح هجرت ۳ راعلاوه برصرف کمترین اعتبار برای پیشبرد اهداف سازندگی در مناطق محروم ، در تقویت روحیه و حس مسوولیت پذیری دانش آموزان و پیشرفت و عمران کشور مهم دانست.

وی، همچنین از اجرای اردوی هجرت بسیج دانشجویی با همکاری دانشگاه های آزاد و پیام نور در روستاای محروم این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح دانشجویان بسیجی علاوه بر انجام کارهای عمرانی، در آموزش روستائیان در زمینه های احکام، قرآن، امدادگری و مشاوره فعالیت می کنند.

به گفته وی، اردوهای جهادی دانش آموزی و دانشجویی، نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار، مقاوت و شهادت، انتقال پیام شهدا به نسل جدید و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات