- پایگاه خبری تحلیلی مغانه آنلاین - https://moghanehonline.ir -

خیرین ۱۶میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال برای مدرسه سازی در پارس آبادمغان تعهد کردند

به گزارش مغانه، در این جشنواره که امروز سه شنبه در سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی و با حضور جمعی از خیرین منطقه برگزار شد، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: به طور متوسط هر ۲۵ روز یک نفر خیر به جمع خیرین مدرسه ساز استان افزوده می شود.
یاور وحدتی پور با بیان اینکه خیرین سهم ویژه ای در توسعه فضاهای آموزشی و ساخت و ساز و تجهیز مدارس استان دارند، افزود: نیکوکاری و پیشتاز بودن در کار خیّر از ویژگی های بارز یک مؤمن است.
وحدتی پور با گرامیداشت یاد وخاطره زنده یاد “حسنعلی علیپور” از آن مرحوم به عنوان خورشید همیشه تابان خیرین کشور نام برد و اظهار کرد: علیپور با ساخت ۷۲مدرسه به نیت ۷۲شهید کربلا، تمام زندگی اش را صرف امر مقدس مدرسه سازی کرد.
وی به یکی دیگر از خیرین مدرسه ساز بزرگ استان و کشور به نام “حاج مالک جعفرزاده مقدم “اشاره و بیان کرد: این خیر بزرگوار که ادامه دهنده راه پروغ مرحوم علیپور است گام های بلندی در این راستا برداشته است.
وی از برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در ۳۱اردیبهشت جاری در اردبیل خبر داد و گفت: کمک های خیرین در رفع مشکلات ونیاز های آموزش و پرورش بسیار تاثیر گذار بوده است.
وی با بیان اینکه تا کنون ۲۲پروژه در قالب ۱۳کلاس درس در پارس آباد از محل اعتبارات خیرین مدرسه ساز اجرا شده است، افزود: تا سه ماه آینده سه پروژه خیری نیز تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می شود.
به گفته وی، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با مشارکت و مساعدت خیرین در بحث تجهیزات آموزشی، توسعه پروژه ها، استانداردسازی و تخریب و بازسازی اقدامات خوبی انجام داده است.
در این همایش، بنیاد برکت ساخت یک باب مدرسه در قشلاق حاج عوض با پنج میلیارد ریال اعتبار، مالک جعفرزاده مقدم احداث دو باب مدرسه سه کلاسه را تعهد کردند.
در این جشنواره همچنین جمشید درویشی از خیرین بزرگ منطقه اهدای یک قطعه زمین به مساحت یک هزار مترمربع و ۲۵۰میلیون ریال وجه را تعهد کرد و مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال به صورت نقدی جمع آوری شد که سهم فرهنگیان خیر از این مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال است.
در هشتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز پارس آباد، “عبدالله نعمتی” معلم و از مربیان و قهرمانان رزمی کار شهرستان به پاس قدردانی از خدمات شایسته “مالک جعفرزاده مقدم “یکی از مدال های بین المللی خود را به این خیر بزرگ هدیه کرد.