امروز: جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : آگوست 23rd, 2014 4:28 | کد خبر : 6679 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

خروج کشت و صنعت مغان از اصل 44 تحول‌آفرین است

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج کشت و صنعت مغان از لیست شرکت‌های در معرض فروش براساس اصل 44 می‌تواند تحول خوبی را در سایه فعال شدن این مجموعه در بخش ایجاد اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی فراهم آورد.

حجت‌الاسلام حبیب برومند اظهار کرد: ما از جبهه‌های مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا کشت و صنعت به عنوان یک بنگاه اقتصادی عظیم و قابل اتکا در منطقه از شمول اصل 44 خارج شده تا این مجموعه هم به عنوان دانشگاه بزرگ کشاورزی و هم مجموعه تولیدی با کارخانه‌های متعدد بتواند زمینه تحول اساسی را در منطقه فراهم بیاورد.

وی تصریح کرد: البته تاکنون هیچ مشتری نیز برای خرید این بنگاه اقتصادی پا پیش نگذاشته چراکه بعید به نظر می‌رسد این مجموعه عظیم و پر سود و ثمر در حد توان مالی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشد.

نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از ارتقای شهرستان پارس‌آباد به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: این امر را از طریق وزارت کشور و تأیید نهایی در هیئت دولت دنبال می‌کنیم تا در سایه آن بتوانیم امتیازات ویژه‌ای را برای این شهرستان دریافت کنیم.

برومند با بیان اینکه سهمیه جدیدی برای استان اردبیل در افزایش تعداد نمایندگان داده نشده و استقلال نمایندگی بیله‌سوار منتفی است، افزود: نه برای بیله‌سوار و نه شهرستان نمین در این زمینه سهمیه‌ای اختصاص داده نشده و تمام تلاش بر این است تا در دوره‌های آینده بتوان برای استان اردبیل با افزایش سهمیه زمینه ارتقای تعداد نمایندگان را فراهم کرد.

وی از چهار خطه شدن محور پارس‌آباد به اردبیل و ضرورت احداث راه‌‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و اتصال آن به خط ریلی آذربایجان خبر داد و بیان کرد:‌ تلاش ما بر این است تا یک تسریع کار را در عملیات عمرانی در پایاب سد خداآفرین و احداث سد دیکداش شاهد باشیم.

برومند به رکود 60 واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی در منطقه اشاره و اضافه کرد: قرار شده با تزریق منابع اعتباری مورد نیاز و سرمایه در گردش بتوانیم این مجموعه‌ها را هر چه سریع‌تر فعال کرده و راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس جمهور نیز تصمیمات خوبی در این زمینه به ویژه تأمین منابع اعتباری از منابع بانک‌ها و صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شد و در صدد آن هستیم تا از این طریق و تزریق نقدینگی بخش عظیمی از این مشکلات را برطرف کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات