امروز: پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : مارس 18th, 2015 5:59 | کد خبر : 9972 | چاپ این مطلب چاپ این مطلب

حکم استخدامی‌های استانداری اردبیل از اول فروردین‌‌ماه باید آماده باشد

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حکم استخدامی‌های استانداری اردبیل باید از اول فروردین‌ماه سال آینده زده شود تا امکان جذب و به‌کارگیری این نیروها در ادارات و دستگاه‌های مختلف فراهم آید.

به گزارش مغانه به نقل از فارس، منصور حقیقت‌پور در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: ما در بودجه سال ۹۴ در مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری برای جذب استخدامی‌های استانداری اردبیل را در نظر گرفتیم و اگر مسئولان نسبت به اجرای آن تأخیر و تعللی کنند با آنها برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی گله‌مندی از نحوه استخدام و جذب مهندسان ناظر در جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به برخی اعتراض‌ها و طرح دغدغه‌ها در این زمینه، بنده از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خواسته‌ام تا در این زمینه یک گزارش کامل و جامعی را ارائه کند که در صورت بروز تخلف قطعاً با افراد خاطی برخورد کرده و اجازه نمی‌دهیم تا افرادی خارج از ضوابط و مقررات استخدام شوند.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات فرهنگیان و تقویت نظام معیشتی آنها با الزام وزیر آموزش و پرورش به اجرای بندهای اجرا نشده نظام پرداخت را یادآور شد و گفت: در کنار آن نظام رتبه‌بندی نیز اوایل سال آینده در مجلس مطرح شده و قطعاً با رأی بالا به تصویب می‌رسد که امیدواریم با اجرایی شدن آن نیز بخش عظیمی از دغدغه‌ها و مشکلات فرهنگیان برطرف شود.

حقیقت‌پور با تشریح اوضاع عمومی امنیتی و اقتصادی کشور با تاکید بر اینکه تمام موارد مطرح شده کاملاً درست و منطقی است، افزود: نظر بنده هم‌اکنون به عنوان نماینده و قبلاً در سایر مسئولیت‌ها همواره این بوده که هر نوع هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است نه مصرف.

وی با تاکید بر ماهیت فرهنگی انقلاب ابراز امیدواری کرد که معلمان به جایگاه شایسته خود در نظام اسلامی دست یابند.

حقیقت‌پور از انجمن اسلامی معلمان خواست تا مطالبات همکاران خود را اولویت‌بندی کرده و با توجه به محدودیت‌های موجود آنهایی را که در کوتاه مدت قابلیت اجرایی دارند به همراه راهکارها و پیشنهادات مشخص کنند.

وی قول مساعد داد که در هر نوع تصمیم‌گیری در مجلس مصلحت عامه معلمان را در نظر گرفته و مطالبات صنفی معلمان را با توجه به اولویت‌ها به جد پیگیری کند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی همچنین قول مساعد دادند که در صورت تمایل انجمن زمینه حضور اعضای انجمن اسلامی معلمان در مجلس و دیدار با رئیس یا نایب رئیس مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات به منظور پیگیری مطالبات و بررسی مشکلات معیشتی معلمان و مسائل بودجه‌ای آموزش و پرورش را فراهم کنند.

در مبارزه با تحریم‌های دشمنان جدی هستیم

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال آینده با تلاش نمایندگان سعی کردیم تا اعتبارات مناطق محروم تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود افزود: تلاش مسئولان بر تأمین رفاه مردم به ویژه روستاییان متمرکز شده و این موضوع در نهادهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود تا در حد امکان بهترین خدمات به مردم مناطق محروم کشور ارائه شود.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس مصمم هستند تا پایان سال ۹۵ تمام مناطق محروم کشور از نعمت گاز برخوردار شوند و این موضوع به وزارت نیرو هم ابلاغ شده است.

حقیقت‌پور اظهار کرد: هم‌اکنون کشورمان در مبارزه جدی اقتصادی با دشمنان قرار گرفته چراکه نفتی که ۱۰۵ دلار فروخته می‌شد به ۴۵ دلار کاهش یافته و در صورت فروش نیز پول نفت به راحتی وارد کشور نمی‌شود و دریافت پول آن نیازمند فرآیندهای مختلفی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: به رغم این مشکلات و فشارهای سیاسی مسئولان کشور با تمام قدرت و با دلسوزی برای خدمت‌رسانی به مردم انجام وظیفه می‌کنند.

حقیقت‌پور اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس برقرار شده و توانسته‌ایم تسهیلات مفیدی را برای رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تخصیص دهیم که بر همین اساس بودجه نمایندگان از محل محرومیت‌زدایی که به ازای هر نماینده ۱۰۰ میلیارد ریال بود، افزایش یافته است.

وی ادامه داد: امسال دو درصد بودجه کشور در مورد محرومیت‌زدایی که به نمایندگان برای حوزه‌های انتخابی خودشان تعلق می‌گرفت به سه درصد افزایش یافته که در استان اردبیل از بابت هفت نماینده ۷۴۰ میلیارد ریال بود که این مبلغ به یک‌هزار میلیارد ریال افزایش یافته و به طرح‌های مد نظر تعلق می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش ساماندهی و آسفالت روستایی نیز مجلس عملکرد قابل توجهی داشته و وزارت نیرو موظف شده حدود دو میلیون تن قیر تولیدی مجانی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و آسفالت مناطق روستایی اختصاص دهد.

حقیقت‌پور افزود: سهمیه آب اردبیل از قزل‌اوزن دریافت شده و مطالعات مربوط به لوله‌گذاری برای انتقال آب به دشت اردبیل در حال انجام است که این کار مشکلات بسیاری در حوزه آب را برطرف می‌کند ولی جایگزینی آبیاری نوین به جای آبیاری سنتی توسط کشاورزان می‌تواند در مدیریت و صرفه‌جویی آب بسیار مفید باشد.

وی اظهار کرد: مطالعات احداث سد با بودجه استانی انجام می‌شود ولی اجرای آن از محل اعتبارات ملی است که اگر آب منطقه‌ای مطالعات مربوط به سد ایوریق را تکمیل کرده و به وزارت نیرو تحویل دهد برای تأمین اعتبار آن پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

حقیقت‌پور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در زمینه سیب‌زمینی به همراه برخی از نمایندگان مجلس به وزیر جهاد کشاورزی نامه فرستاده و درخواست کردیم که کمیته‌ای در راستای ساماندهی تولید، نیاز بازار، واردات و صادرات سیب‌زمینی انجام شود تا شاهد به وجود آمدن برخی از مشکلات در این زمینه نباشیم.

وی بیان کرد: تا به امروز این کمیته تشکیل نشده و امسال نیز به دلیل گرمای هوا تولید سیب‌زمینی افزایش و در مقابل قیمت آن کاهش داشته و متوقف کردن واردات سیب‌زمینی از جمهوری آذربایجان مشکلاتی را به وجود آورد.

حقیقت‌پور با بیان اینکه سه راهکار برای حل این مشکل به دولت ارائه شده است، اضافه کرد: خرید تمام سیب‌زمینی‌ها با قیمت توافقی توسط دولت و اختصاص دو هزار ریال به ازای هر کیلوگرم سیب‌زمینی از محل هدفمندی یارانه‌ها به کشاورزان نیز راهکاری بود که این نیز عملیاتی نشده است.

بیمارستان تروما و رادیوتراپی اردبیل تکمیل می‌شود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان تروما و رادیوتراپی بیمارستان اردبیل خبر داد.

وی گفت: یک دستگاه آمبولانس هم برای مرکز درمان بستر شهرستان نیر اختصاص یافته است.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دولت برای اجرای پروژه‌های جدید اعتباری اختصاص نمی‌دهد و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور دارد ولی تلاش می‌شود در سال آینده موافقت‌نامه احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیر پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه مرکز درمان بستر نیر تصریح کرد: از محل ماده ۱۸۰ شش میلیارد ریال برای احداث اورژانس توسعه مرکز درمان بستر این شهرستان اختصاص یافته که در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع اجرایی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات